جامع نیوز: بیستمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی از ١۶ تا ١٩ اردیبهشت ماه امسال در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی تهران برگزار می شود. به گزارش جامع نیوز به نقل از شانا،اکبر نعمت الهی، مدیرکل روابط عمومی وزارت نفت و رئیس شورای سیاستگذاری نمایشگاه بیستم محور فعالیت این نمایشگاه را تقویت […]

جامع نیوز: بیستمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی از ١۶ تا ١٩ اردیبهشت ماه امسال در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی تهران برگزار می شود.
به گزارش جامع نیوز به نقل از شانا،اکبر نعمت الهی، مدیرکل روابط عمومی وزارت نفت و رئیس شورای سیاستگذاری نمایشگاه بیستم محور فعالیت این نمایشگاه را تقویت توانمندیهای داخلی با اتکاء بر اصول اقتصاد مقاومتی اعلام کرد و گفت: زمینه مشارکت در صنعت نفت و صنایع وابسته فراهم است و شرکتهای خارجی می توانند با اطلاع از اوضاع کنونی و پیشرفتهای حاصل شده در صنایع داخلی در فضای نوین کشور به دنبال فرصتهای سرمایه گذاری و اجرای طرحهای توسعه ای در صنایع نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی باشند و با مشارکت در اجرای طرحهای عظیم با نسل تازه قراردادهای نفتی، منفعت دو طرف را تامین کنند.

وی با تاکید بر این که نمایشگاه نفت ایران یکی از بزرگترین رویدادهای نفتی جهان و بزرگترین رویداد صنعتی کشور به شمار می آید، اظهار کرد: پارسال این نمایشگاه با حضور ١۴٠٠ شرکت داخلی و ۶٠٠ شرکت خارجی از ٣٢ کشور جهان در شرایط تحریمهای جهانی و در فضایی بالغ بر ۵٠ هزار متر مربع برگزار و زمینه ساز مشارکتهای فنی و پژوهشی بسیاری شد.

مدیرکل روابط عمومی وزارت نفت با بیان این که رشد و توسعه شرکتهای دانش بنیان و صاحب فناوری در شرایط تحریم دستاورد دیگری بود که بسیاری از نیازهای این صنعت را پوشش داد، اظهار کرد: برای نمایشگاه امسال تاکنون شاهد ثبت نام بیش از ١٢٠٠ شرکت داخلی با زمینه های فعالیتهای صنعتی، تولیدی، پژوهشی و ساختمان و نصب هستیم که در کنار ثبت نام بیش از ۶٠٠ شرکت خارجی از کشورهای مختلف جهان صحنه مشارکت و رقابت سازنده و مفیدی را ایجاد می کنند و به یاری حق آثار ارزشمند آن بزودی در عرصه اقتصاد و صنعت کشور مشاهده می شود.

نعمت الهی با اشاره به وجود پاویون کشورهای فرانسه، ترکیه، آلمان، چین و مالزی گفت: وجود این پاویون ها حاصل برنامه ریزی و تلاش مدیریت نمایشگاه از تابستان پارسال است و بدون شک نمایشگاه بیست و یکم نیز با برنامه ریزی و تلاش بیشتر بلافاصله پس از نمایشگاه بیستم فعالیت خود را آغاز می کند.

وی ادامه داد: هر روز یکی از مدیران شرکتهای اصلی برای تبیین نیازها و بیان زمینه های فعالیت خود با صنعتگران کشور ملاقات می کنند و از نزدیک با دیدگاه ها و مشکلات یکدیگر آشنا می شوند.

رئیس شورای سیاستگذاری نمایشگاه بیستم همچنین در باره اطلاع رسانی در ایام نمایشگاه بیستم نیز گفت: طبق روال گذشته از همه ارباب جراید و رسانه های مختلف کشور جهت پوشش خبری این رویداد بزرگ دعوت می شود و امکانات لازم برای فعالیت همه رسانه ها مهیا شده است.

نعمت الهی دعوت از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، مقامهای کشوری و نمایندگان کشورهای خارجی مقیم ایران را از دیگر برنامه های تدوین شده از سوی شورای سیاستگذاری اعلام کرد و گفت: زمینه حضور مدیران و مسئولان مختلف کشور فراهم شده است تا همه آنها از نزدیک با توانمندیهای یکدیگر آشنا شوند و نسبت به رفع نیازهای مالی و قانونی موجود برای رشد، توسعه سریع و همه جانبه کشور اقدام شود.

وی در پاسخ به این سوال شانا که آیا فضای سیاسی ایجاد شده در عرصه بین المللی، تاثیری بر هرچه با شکوه تر برگزار شدن این نمایشگاه داشته است؟ گفت: در سطح کلان، صنعت نفت به عنوان موتور محرک اقتصاد و صنعت کشور جایگاه ویژه ای در ایجاد زمینه های مشارکت و همکاری جهانی دارد و در بسیاری موارد با امضای قراردادهای بلند مدت صادراتی و صنعتی زمینه ساز و استحکام بخش امنیت کشور شده است.

رئیس شورای سیاستگذاری نمایشگاه بیستم ادامه داد: جایگاه جمهوری اسلامی ایران به عنوان تامین کننده بخشی از انرژی مورد نیاز جهان و دارنده ذخایرعظیم نفت و گاز و تواناییهای علمی و صنعتی، همواره مورد توجه صاحبان سرمایه و صنعت بوده و مسیر امن انتقال انرژیهای گوناگون از طرف ایران مورد تائید حتی رقیبان این کشور نیز بوده است.

نعمت الهی اظهار امیدواری کرد که بزودی با از میان رفتن موانع سالهای گذشته شاهد تحرکهای مفید و تاثیرگذار در اقتصاد، سیاست و صنعت نفت کشور باشیم.

نمایشگاه بیستم همچون گذشته پذیرای شرکتهای بزرگ و کوچک فعال در زمینه صنایع نفت است تا به ارائه توانمندیها و پیشرفتهای خود در تولید قطعات مورد نیاز صنعت نفت، دستگاه ها و تجهیزات پیشرفته حفاری، چاه پیمایی و اکتشاف، تجهیزات اندازه گیری، نرم افزارهای مورد نیاز، توربینها، کمپرسورها و پمپهای گوناگون بپردازند؛ این حضور در فضای سیاسی ایجاد شده، در کنار حضور شرکتهای پیشرفته دنیا که در صنایع نفتی فعال هستند، امسال رنگ و بوی دیگری خواهد داشت.