جامع نیوز:کتاب «انقلاب و دیپلماسی در خاطرات سیدمحمد صدر» که خاطرات این مبارز و سیاستمدار را در بر دارد، به تازگی از سوی انتشارات سوره مهر منتشر شده و طی مراسمی در حوزه هنری رونمایی می‌شود. به گزارش جامع نیوز محمد قبادی پژوهشگر و نویسنده کتاب «انقلاب و دیپلماسی در خاطرات سیدمحمد صدر» ضمن اعلام […]

جامع نیوز:کتاب «انقلاب و دیپلماسی در خاطرات سیدمحمد صدر» که خاطرات این مبارز و سیاستمدار را در بر دارد، به تازگی از سوی انتشارات سوره مهر منتشر شده و طی مراسمی در حوزه هنری رونمایی می‌شود.

به گزارش جامع نیوز محمد قبادی پژوهشگر و نویسنده کتاب «انقلاب و دیپلماسی در خاطرات سیدمحمد صدر» ضمن اعلام این خبر، اظهار کرد: مراسم رونمایی از این کتاب ساعت ۱۶دوشنبه ۳۱ فروردین در تالار مهر حوزه هنری برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: در این مراسم «سید محمد صدر» راوی خاطرات، «هادی سلیمان‌پور» رییس مرکز آموزش و پژوهش وزارت امور خارجه و «مرتضی سرمدی» قائم مقام وزارت امور خارجه و همچنین مسوولان حوزه هنری و پژوهشگران و نویسندگان دفتر ادبیات انقلاب اسلامی و تاریخ شفاهی حوزه هنری حضور خواهند داشت.

این نویسنده و پژوهشگر با اشاره به اینکه نگاه مثبتی به کتاب تازه‌اش وجود دارد، عنوان کرد: این کتاب در بیان خاطرات دوره تاریخی از فعالیت‌های وزارت خارجه کشورمان اطلاعاتی ارائه می‌کند که تا به حال به این صورت ارائه نشده است و معتقدم این کتاب در عرصه انتقال اطلاعات در وزارت خارجه پیشگام است. البته در کتاب خاطرات صدر سند منتشر نشده و سری ارائه نمی‌شود بلکه خاطراتی که ایشان بیان می‌کند سری است که تا به حال به زبان نیامده است و ناگفته‌های بسیاری در آن موجود است.

این پژوهشگر تاریخ شفاهی درباره روند شکل‌گیری و نگارش خاطرات محمد صدر نیز گفت: زمستان سال ۱۳۹۰، دفتر تاریخ شفاهی طرح تدوین خاطرات آقای صدر را به من پیشنهاد داد. به جهات مختلف، با آقای دکتر محمد صدر آشنا بودم. با صحبت‌ها و اظهار نظرهای سیاسی، صبغه‌ خانوادگی و جایگاه دیپلماتیک و البته سیاسیشان آشنایی داشتم. می‌دانستم که پدرشان، آیت‌الله سیدرضا صدر از علمای صاحب‌نام، صاحب تألیف و صاحب نظر در حوزه علوم دینی هستند، همچنین عموی ایشان امام موسی صدر که فرد کاملا شناخته شده‌ ایست.

قبادی عنوان کرد: کتاب «انقلاب و دیپلماسی در خاطرات سیدمحمد صدر» به پیشینه خانوادگی، تحصیلات (چه در دوره دبیرستان یا دانشگاه) فعالیت‌های سیاسی قبل از انقلاب، و همچنین وقایع حوزه مسئولیت ایشان در وزارت خارجه تا پاییز ۱۳۶۴ را در برمی‌گیرد.