جامع نیوز: علی رستگار مدیرعامل بانک ملت روز شنبه در محل خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) حضور یافت و ضمن بازدید از بخش های مختلف این سازمان از نزدیک با فعالیت های خبری و اطلاع رسانی این رسانه آشنا شد. به گزارش جامع نیوز به نقل از روابط عمومی بانک ملت؛ علی رستگار با محمد خدادی […]

جامع نیوز: علی رستگار مدیرعامل بانک ملت روز شنبه در محل خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) حضور یافت و ضمن بازدید از بخش های مختلف این سازمان از نزدیک با فعالیت های خبری و اطلاع رسانی این رسانه آشنا شد.
به گزارش جامع نیوز به نقل از روابط عمومی بانک ملت؛ علی رستگار با محمد خدادی مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی و برخی از مدیران این رسانه دیدار و در خصوص چگونگی توسعه همکاری های دوطرف گفتگو و تبادل نظر کرد.
وی و هیات همراه در بازدید از بخش های مختلف ایرنا از جمله اتاق خبر در جریان روند تهیه و تولید اخبار و گزارش های خبری و تصویری و انتشار آنها بر روی خروجی های مختلف این سازمان قرار گرفتند.
در این دیدار مدیرعامل بانک ملت گفت: یکی از مشکلات بانک ها، عدم شناخت کامل مردم و مسوولان از دامنه گسترده خدمات بانکی در کشور است و ضرورت دارد نسبت به روشن کردن اذهان عمومی مردم از خدمات بانکی که در حال حاضر جای خالی آن احساس می شود اقدام گردد.
علی رستگار با بیان این نکته که هم اکنون پروژه ای وجود ندارد که بانک ها در راه اندازی آن دخیل نباشند؛ اظهار داشت: اکنون بانک ملت در رابطه با تامین مالی پروژه های بزرگ از بابت صندوق انرژی بالغ بر۷ میلیارد یورو و از محل منابع صندوق توسعه ملی بالغ بر ۷ میلیارد دلار مشارکت دارد، ضمن این که ۴ میلیارد دلار نیز در بخش پتروشیمی از محل صندوق ذخیره ملی سرمایه گذاری داشته ایم. در بخش خدمات الکترونیک نیز بانک ملت با داشتن ۶۷۰ هزار دستگاه پایانه فروشگاهی (POS) همچنین بیش از ۴۸ میلیون ابزار و تجهیزات پرداخت الکترونیک و حدود ۳۲ میلیون کارت بانکی صادره، رتبه اول را در میان نظام بانکی به خود اختصاص داده است.
وی در خصوص بحث سود نیز تاکید کرد که بانک ملت چه در بخش سود سپرده و چه در بخش سود تسهیلات تابع نظرات بانک مرکزی می باشد و تصریح نمود:در صورتی که بانک ها و موسسات پولی و مالی نرخ های تعیین شده را به طور کامل با نظارت قوی بانک مرکزی اجرا نمایند کمک بزرگی به اقتصاد و تولید کشور خواهد شد که در نهایت همه از آن نفع خواهند برد، لذا با توجه به نرخ تورم تعدیل نرخ سود بانکی عملی منطقی است.