جامع نیوز:وزیر صنعت ، معدن و تجارت و وزیر راه و شهرسازی در سومین نمایشگاه بین المللی حمل و نقل ریلی کشور و در بازدید از غرفه ذوب آهن اصفهان ، پیشرفت موفقیت آمیز و چشمگیر پروژه تولید ریل ملی در این شرکت را مورد تقدیر قرار دادند . وزیر صنعت ، معدن و تجارت […]

جامع نیوز:وزیر صنعت ، معدن و تجارت و وزیر راه و شهرسازی در سومین نمایشگاه بین المللی حمل و نقل ریلی کشور و در بازدید از غرفه ذوب آهن اصفهان ، پیشرفت موفقیت آمیز و چشمگیر پروژه تولید ریل ملی در این شرکت را مورد تقدیر قرار دادند .

وزیر صنعت ، معدن و تجارت پس از بازدید از غرفه ذوب آهن در نمایشگاه مذکور و در گفتگو با خبرنگار ما بر پیشرفت چشمگیر پروژه تولید ریل ملی تاکید نمود واظهار داشت : این پروژه برای کشور بسیار مهم است و حرکت بزرگ و حساسی محسوب می شود .

وی در خصوص حمایت از این پروژه گفت : تضمین خرید محصولات ریلی ذوب آهن بزرگترین حمایت از این پروژه است که باید از سوی دولت صورت گیرد .

وزیر صنعت ، معدن و تجارت بر ضرورت تولید تجهیزات مورد نیاز صنعتی در حوزه صنعت حمل و نقل ریلی تاکید کرد و گفت : وزارت صنعت، معدن و تجارت برنامه ریزی کرده تا هرگونه تجهیزاتی که از خارج از کشور وارد می شود توسط شرکت های داخلی تولید شود.

وی با تاکید بر ضرورت افزایش نقدینگی و سرمایه گذاری در حوزه صنعت ریلی کشور، افزود: ما به دنبال این هستیم که با همکاری وزارت راه و شهرسازی شرکت های ایرانی بتوانند از محل صندوق توسعه ملی و منابع بانک ها نقدینگی مورد نیاز خود را تامین کنند.

نعمت‌زاده با اشاره به اینکه از ابتدای انقلاب توسعه ریلی مورد توجه بزرگان قرار داشته است ، اظهار نمود : سرمایه‌گذاری هشت میلیارد دلاری تا شش سال آینده در توسعه ریلی مد نظر است که سالی ۱.۵ میلیارد دلار باید از توان داخلی و خارجی به توسعه ریلی در بخش تجهیزات اختصاص یابد.

وزیر راه و شهرسازی که به همراه دکتر سید آقایی مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران در غرفه ذوب آهن حضور یافت نیز با تاکید بر سرمایه‌گذاری در تولید ریل در شرکت ذوب‌آهن اصفهان، گفت: توافقنامه‌ای در این زمینه با این شرکت انجام شد و از اواخر پاییز اولین تولیدات در اختیار ما قرار می‌گیرد .