جامع نیوز:مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی با بیان اینکه تدوین برنامه راهبردی سازمان تأمین اجتماعی با کمک بدنه اجرایی این سازمان و مراکز دانشگاهی انجام شده است، اظهار امیدواری کرد که برای صیانت از حقوق بیمه شدگان و بهبود خدمات سازمان تأمین اجتماعی سیاستهای کلی نظام در حوزه بیمه و تأمین اجتماعی تدوین و ابلاغ شود. […]

جامع نیوز:مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی با بیان اینکه تدوین برنامه راهبردی سازمان تأمین اجتماعی با کمک بدنه اجرایی این سازمان و مراکز دانشگاهی انجام شده است، اظهار امیدواری کرد که برای صیانت از حقوق بیمه شدگان و بهبود خدمات سازمان تأمین اجتماعی سیاستهای کلی نظام در حوزه بیمه و تأمین اجتماعی تدوین و ابلاغ شود.
امیدواریم سیاست‌های کلی نظام در حوزه بیمه و تأمین اجتماعی تدوین و ابلاغ شود
به گزارش جامع نیوزاز سازمان تأمین اجتماعی، دکتر سیدتقی نوربخش در نشستی با دکتر علی اکبر ولایتی، مشاور مقام معظم رهبری و رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: سازمان تأمین اجتماعی بیش از نیمی از جمعیت کشور را تحت پوشش قرار داده است، ۵ میلیون نفر از جمعیت کشور که بازنشستگان و مستمری بگیران و اعضای خانواده آنان هستند از طریق مستمری دریافتی از این سازمان امرار معاش می‌کنند و حدود ۸ میلیون نفر بیمه شده اجباری و همچنین ۴ میلیون بیمه شده حمایتی و توافقی سازمان نیز از خدمات متنوع این سازمان بهرمند می‌شوند.
وی افزود: سازمان تأمین اجتماعی در سه حوزه بیمه‌ای، درمانی و اقتصادی فعالیت می‌کند. در بخش بیمه ای تأمین اجتماعی بیشترین منابع وصول و هزینه می‌شود و در بخش درمان تأمین اجتماعی نیز خدمات مورد نیاز بیمه شدگان از طریق ۸۰ مرکز بستری و ۳۰۰ مرکز سرپایی تأمین می‌شود. همچنین تأمین اجتماعی با انعقاد قرار داد با بیشتر بیمارستانها و مراکز ارائه خدمات درمانی، بزرگترین فاینانسر درمان کشور است.
دکتر نوربخش ارائه خدمات مناسب به بیمه شدگان تأمین اجتماعی را اولویت اصلی این سازمان برشمرد و گفت: در سال ۹۳ با وجود مشکلات مختلف اقتصادی که وجود داشت و مشکلات کارگاه‌ها و بنگاه‌های تولیدی که بر منابع سازمان تأمین اجتماعی نیز اثرگذار بود، خدمات سازمان تأمین اجتماعی به نحو مناسبی به جامعه ارائه شد و با وجود همه مشکلات برای بهبود خدمات سازمان نیز گام‌های خوبی برداشته شد.
وی ادامه داد: در سال ۹۳ مستمری بازنشستگان تأمین اجتماعی ۲۵ درصد افزایش داشت که بیش از تورم سالانه بود و این کار در واقع برای جبران مافات سال‌های گذشته بود که افزایش مستمری‌ها همواره کمتر از تورم سالانه انجام می‌شد.
مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی اجرای طرح تحول سلامت را باعث افزایش مصارف این سازمان دانست و اظهار داشت: با اجرای این طرح هزینه‌های درمان تأمین اجتماعی به میزان ۴۵ درصد افزایش یافت که البته اجرای این طرح باعث بهبود خدمات درمانی در کشور شد و سازمان تأمین اجتماعی در اجرای این طرح نهایت همکاری را داشته است.
دکتر نوربخش گفت: در سال ۹۳ تعهدات سازمان تأمین اجتماعی به نحو مناسبی انجام شد و در شرایط مناسبی به سال ۹۴ عبور کردیم. در سال گذشته برای انجام تعهدات سازمان ماهانه به صورت میانگین ۳۵۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است و در ۲ ماه آخر سال نیز ۸۰۰۰ میلیارد تومان توسط سازمان تأمین اجتماعی پرداخت شده است.
وی با بیان اینکه سازمان تأمین اجتماعی در حال حاضر به مسیر اصلی خود بازگشته و احیای اعتماد به این سازمان مورد توجه قرار دارد، اظهار داشت: اعتماد سازی مجدد بین شرکای اجتماعی مهمترین دستاورد سازمان تأمین اجتماعی است و شرایطی که امروز در ارتباط با کارفرمایان و کارگران داریم بی نظیر است.
دکتر نوربخش قانون گرایی را از دیگر موفقیت‌های سازمان تأمین اجتماعی دانست و گفت: سازمان تأمین اجتماعی بر اساس اعلام دیوان عدالت اداری در بین ۶۴ دستگاه اجرایی کشور مقام اول را از نظر اجرای قانون و کاهش شکایات بدست آورده است.