جامع نیوز:جمعی از اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در بازدید از رایتل در جریان برنامه های اپراتور سوم تلفن همراه کشور در سال ۹۴ قرار گرفتند. در این بازدید که با حضور قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی انجام شد، دکتر سید ابوالحسن فیروزآبادی با تشکر از توجه اعضای کمیسیون […]

جامع نیوز:جمعی از اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در بازدید از رایتل در جریان برنامه های اپراتور سوم تلفن همراه کشور در سال ۹۴ قرار گرفتند.
در این بازدید که با حضور قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی انجام شد، دکتر سید ابوالحسن فیروزآبادی با تشکر از توجه اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی به نهادهایی که رویکرد دانش بنیان را سرلوحه خود قرار داده اندگفت: طبق گزارش¬های دریافتی با گذشت کمتر از ۲ سال از آغاز به کار دولت یازدهم اقدامات و پیشرفت-هایخوبیدررایتلاتفاقافتادهاست.
وی افزود: درحالحاضررایتل ۲۴۰ شهرراتحتپوشششبکه نسلسومقراردادهاستکهاینرقمتاپایانسالبه ۴۵۰ شهر خواهد رسید. در همین راستا و در ادامه توسعه به توسعه خدمات در حوزه های مختلف مبتنی بر شبکه های تلفن همراه متمرکز خواهیم شد.
وی ادامه داد: در حال حاضر می¬تواناز امکانات و زیرساخت های رایتلدربحثآموزش،آموزشهایمجازیوتوسعهشبکهتلفنهمراهاستفادهکرد.
فیروزآبادی همچنین با اشاره به آموزش مجازی گفت: در حوزه آموزش مجازی اخیرا در دانشگاه ها اقدامات خوبی صورت گرفته که نیاز به پشتیبانی بیشتر دارد و زیرساخت شبکه رایتل آمادگی و ظرفیت مورد نیاز برای دراختیار گذاشتن بستر مناسب و ارائه تعرفه¬های ارزانتر اینترنت برای برنامه های آموزش مجازی را داراست.
قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پایان تصریح کرد: رایتل تنها اپراتوری است که شبکه آن نسل ۳ و بالاتر از نسل ۳ را پشتیبانی می¬کند.

سرویس های رایتل، مبتنی بر ترافیک داخلی است
در ادامه این دیدار مدیرعامل رایتل با تشریح پیشرفت¬های این اپراتور گفت: در شهریور ۹۲ رایتل حدود ۱ میلیون سیم¬کارت واگذار شده در بازار داشت که این میزان تا آخرفروردین ماه سال جاری به ۵ میلیون و ۶۷۵ هزار سیم¬کارت رسیده است که این عدد نشانگر رشد ۴۶۸ درصدی درفروش سیم¬کارت است.
به گفته سید مجید صدری همچنین در بحث مشترکین فعال نیز این تعداد در شهریور ۹۲، ۳۵۰ هزار نفر از یک میلیونسیم¬کارت فروخته شده بودکه این رقم در حال حاضر به ۳ میلیون ۷۵۰هزار مشترک فعال رسیده است.
وی افزود: طبق برنامه، رایتل قصد دارد تا پایان سال جاری ۱۰ میلیون سیم¬کارت فروخته و ۷ میلیون و ۵۰۰ هزارمشترک فعال داشته باشد که این مساله به این معنی است که باید مشترکان فعال رایتل ۲ برابر شوند.در حال حاضر۸۰ درصد مشترکان رایتل از دیتا استفاده میکنند و عملا از نظر مصرف دیتا به تعداد مصرف، رایتل با ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار مشترک دیتا که در شبکه دارد پرمصرف ترین مشترکان اینترنت را به خود اختصاص داده است.
صدری اضافه کرد:از آنجاییکه بیشتر مشترکان رایتل از دیتا استفاده می کنند، تلاش خود را برروی دیتا و سرویس های ارزش افزوده متمرکز کرده ایم که در نتیجه آن سال گذشته حدود ۳۲ پرتال در حوزه های مختلف از جمله آموزش و تحقیقات راه اندازی شده است که ۹۰ درصد این سرویس ها از ترافیک داخلی استفاده می کنند.

ارائه بسترهای مورد نیاز آموزشی
در این جلسه همچنین از سوی مدیران این اپراتور به طرح های آموزشی رایتل برای دانش آموزانوآموزش های شهروندی و تخصصی برای عموم اشاره شد.
بر اساس این توضیحات، رای¬درس برای دانش آموزان مقطع دبیرستان و مبتنی بر کانال دیتا طرح ریزی شده و از امکان آموزش براساس روش مدرن هماهنگی آموزشی بهره جسته است. ساختار عرضهاین محتوا مبتنی بر ابزارهای نوین ارتباطی، تبلت و موبایل ارائه شده و به شبیه سازی کلاس پرداخته است.
در رای¬درس، بسته آموزشی که در اختیار دانش آموزقرار می¬گیرد علاوه بر کتاب های آموزشی، کتاب های کمک آموزشی را نیز شامل شده وبدون دریافت هر گونه وجه اضافه این امکان را در اختیار دانش آموز قرارمی دهدکه به صورت رایگان به محتوا دسترسی پیدا کند. همچنین موسسات آموزشینیز می توانند به سامانه متصل و بر نحوه استفاده دانش آموزان نظارت کامل داشته باشند.
در ادامه این توضیحات عنوان شد:رای آموز نیز با هدف آموزش های شهروندی و با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بهمنظور افزایش سطح دانش جامعه درقالب آموزش های الکترونیکی از سوی این اپراتور عرضه شده است. گفتنی است تا کنون۱۸۰ هزار نفر از این طرح استفاده وآموزش های مورد نظر را دریافت و گواهیمربوطه را اخذ کرده اند.

استفاده از بستر رایتل برای بهبود امر آموزش
در این نشست نایب رئیس اول کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با تقدیر از برنامه ریزی های رایتل در حوزه آموزش گفت:امیدواریم با بهره برداری حداکثری از شرایط موجود بتوانیم از این بستر مناسب برای ارتقا سطح کیفی آموزش بهره برده و استفاده از منابع را سریع و آسان تر سازیم.
مهندس جبار کوچکی نژاد افزود: حوزه آموزش، نیازمند توجه دستگاههای مختلف کشور است. در صورتی که بتوانیم این رویکرد را همه گیر کنیم تحول در نظام آموزشی رخ خواهد داد.
وی تصریح کرد: امیدواریم در آینده نزدیک شاهد همکاری و همراهی وزارت آموزش و پرورش و همچنین دانشگاههای مختلف کشور با رایتل باشیم تا برنامه ریزی های صورت گرفته با قوت و قدرت بیشتری پیش رود.
در ادامه، رییس کمیته آموزش عالی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی نیز گفت:برگزاری اینگونه نشست ها از دغدغه های همیشگی این کمیسیون است و امیدواریم این برنامه ها و هم اندیشی ها بتواند کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس را به عنوان نهاد سیاست گذار در امر آموزش کشور کمک کند.

دکتر سید جواد هروی با اشاره به روند رو به توسعه صنعت ارتباطات و همچنین گسترش منطقه تحت پوشش شبکه رایتل افزود: آموزش های مبتنی بر شبکه های الکترونیکی در جهان جایگاه ویژه ای دارند، امیدواریم با برنامه ریزی های مناسب و همچنین هم افزایی دستگاههای مختف بتوانیم از این بستر مناسب در کشورمان به صورت هدفمند و بهینه استفاده کنیم.

شایان ذکر است در این نشست علاوه بر دکتر سیدجواد هروی و مهندس جبارکوچکی نژاد، آقایان دکتر علی اخوان بهبهانی، ایروان مسعودی، عبدالوحید فیاضی، ابوالقاسم خسروی، عطااله سلطانی صبوح، محمود نگهبان سلامی، علیرضا سلیمی، رضا صابری، حجت اله درویش پور، قاسم احمدی لاشکی، عبدالرضا بزرگ نژاد، محمدرضا خبازی، احمد بخشایش اردستانی و همینطور مدیران مرکز پژوهش مجلس شورای اسلامی نیز حضور داشتند.