جامع نیوز:نخستین نشست معاونان وزیر جهادکشاورزی و مدیران ارشد بانک کشاورزی با هدف هماهنگی و برنامه ریزی برای سال ۹۴ ، بعداز ظهردوشنبه چهاردهم اردیبهشت ماه سال جاری در محل ساختمان مرکزی بانک کشاورزی برگزار شد. به گزارش جامع نیوزاز بانک کشاورزی، در این جلسه دکتر مرتضی شهید زاده رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل این […]

جامع نیوز:نخستین نشست معاونان وزیر جهادکشاورزی و مدیران ارشد بانک کشاورزی با هدف هماهنگی و برنامه ریزی برای سال ۹۴ ، بعداز ظهردوشنبه چهاردهم اردیبهشت ماه سال جاری در محل ساختمان مرکزی بانک کشاورزی برگزار شد.

به گزارش جامع نیوزاز بانک کشاورزی، در این جلسه دکتر مرتضی شهید زاده رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل این بانک با اشاره به این که چنین نشستی برای نخستین بار برگزار می شود، هدف از برپایی آن را تعامل وزارت جهاد کشاورزی و بانک کشاورزی برای تدوین سیاست های اجرایی بخش کشاورزی در سال ۹۴ و ارائه بهترین سطح خدمت رسانی به بخش کشاورزی اعلام کرد.

وی افزود: بانک کشاورزی به عنوان یک بانک تخصصی می تواند با افزایش ارزش افزوده تولیدات بخش کشاورزی و افزایش تولید مد نظر مسئولان مملکتی، در پیشبرد اهداف اقتصاد مقاومتی تاثیرگذار باشد.

شهید زاده ضمن بیان این نکته که استراتژی بانک کشاورزی منبعث از سیاست دولت و مطابق نظر وزیر جهاد کشاورزی است ، تصریح کرد: بانک کشاورزی تسهیل کننده جریان منابع مالی داخل و خارج بخش کشاورزی با استفاده از نهاده ها و فرصت های بخش کشاورزی است.

وی افزود: همانطور که بازار اصلی برای بانک کشاورزی، همواره بخش کشاورزی بوده است، بانک حامی و همکار وزارت جهاد کشاورزی نیز بانک کشاورزی است.

دکتر شهید زاده در ادامه سخنان خود اهداف بانک کشاورزی را تامین منابع ، سرمایه گذاری، ایجاد ارزش افزوده و افزایش درآمد فعالان بخش کشاورزی و صنایع و خدمات بخش کشاورزی برشمرد و گفت: برای نیل به این اهداف بایستی ادبیات توسعه را مد نظر قرار داده و توسعه عمودی و افقی، سخت افزاری و نرم افزاری را در بخش کشاورزی دنبال کنیم.

شهید زاده با بیان این که تجربه نشان داده جداکردن صنایع مرتبط با بخش کشاورزی خطر جدی برای توسعه این بخش است گفت: بانک کشاورزی با داشتن ۱۴۰۰ کارشناس مجرب کشاورزی می تواند پروژه هایی با توجیه فنی و بازدهی اقتصادی را طراحی و حمایت کند.

وی ضمن اشاره به وجود ۲۰۰۰ شعبه این بانک در سطح کشور تاکید کرد: تلاش ما تقویت ۷۰۰ شعبه شهری بانک کشاورزی وجمع آوری منابع برای خدمت به بخش کشاورزی است و در این مسیر نیازمند یاری همکاران خود در وزارت جهاد کشاورزی هستیم تا منابع شرکت های تابعه و مشتریان خود را به سمت این بانک هدایت کنند.

شهید زاده همچنین خواستار همکاری وزارت جهاد کشاورزی در شناسایی پتانسیل های سرمایه گذاری زیر بخش های کشاورزی و وصول مطالبات برای بازگشت منابع به بخش کشاورزی شد و افزود: توسعه تولید اقتصادی با همکاری بانک و وزارت جهاد کشاورزی میسر است.

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل بانک کشاورزی در بخش دیگری از سخنان خود ، استفاده بانک ها از منابع مالی بانک مرکزی را موجب افزایش تورم و کاهش خلاقیت دانست و بر خوداتکایی مالی در بانک کشاورزی تاکید کرد. وی افزود: در سال ۹۳ با جلب اعتماد مردم و تدابیر مدیریتی توانستیم اضافه برداشت از بانک مرکزی متعلق به دوره ریاست جمهوری جناب حجت الاسلام و المسلمین اقای روحانی را به صفر برسانیم.

شهید زاده با اشاره به این که بانک کشاورزی بیشترین تعاملات خارجی را در بین سایر بانک های دولتی و خصوصی دارد ، سوداوری این بانک را لازمه اعتماد کارگزاران خارجی دانست و بر لزوم حمایت دولت از بانک کشاورزی تاکید کرد.

وی در خاتمه گفت: شرط پیروزی در رقابت، حرفه ای بودن ومجهز بودن به آخرین فناوری های نوین بانکی است وخوشبختانه ما در حال فروش خدمات فناوری بانکی به سایر بانک ها هستیم.

در این جلسه همچنین قاسم زانیانی قائم مقام معاونت برنامه ریزی اقتصادی وزیر جهاد کشاورزی با مقایسه آمار پرداخت تسهیلات به بخش کشاورزی در شبکه بانکی و بانک کشاورزی، بر ایجاد هماهنگی بین الویت های توسعه ای وزارت جهاد کشاورزی و پرداخت تسهیلات در بانک کشاورزی تاکید کرد.

بر اساس این گزارش، بررسی راهکارهای کاهش هزینه تمام شده منابع بانک و نرخ سود تسهیلات بخش کشاورزی، عدم توازن میان تعهدات درخواستی دولت از وزارت جهاد کشاورزی و اعتبارات تخصیص یافته و لزوم ادامه برگزاری نشست های مشترک، از دیگر موارد مورد بحث در این جلسه بود.