جامع نیوز:کمیته امداد امام خمینی (ره) طی نامه ای از عملکرد بانک ملی ایران در اعطای تسهیلات قرض الحسنه به نیازمندان تقدیر کرد. در این نامه از مساعدت و همکاری مسئولان و کارکنان بانک ملی ایران در همراهی با نهاد کمیته امداد امام خمینی(ره) در امر خوداتکایی و توانمند سازی خانواده‌های تحت پوشش با اعطای […]

جامع نیوز:کمیته امداد امام خمینی (ره) طی نامه ای از عملکرد بانک ملی ایران در اعطای تسهیلات قرض الحسنه به نیازمندان تقدیر کرد.
در این نامه از مساعدت و همکاری مسئولان و کارکنان بانک ملی ایران در همراهی با نهاد کمیته امداد امام خمینی(ره) در امر خوداتکایی و توانمند سازی خانواده‌های تحت پوشش با اعطای تسهیلات قرض الحسنه قدردانی کرد.
در بخشی از این نامه آمده است: پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه بانک‌ها برای توانمندسازی خانواده‌های تحت پوشش باعث شده است طی سال‌های ۹۰ تا ۹۳، ۳۹۷ هزار خانواده، خودکفا و از تحت حمایت این نهاد خارج شوند. این تسهیلات علاوه بر افزایش درآمد ناخالص ملی موجب کاهش شکاف فقر و نرخ بیکاری، پیشگیری از مهاجرت روستائیان به شهر و تشویق به مهاجرت معکوس، ترویج فرهنگ کار و تلاش در بین مددجویان مورد حمایت‏، ایجاد آرامش و نشاط در خانواده ها، ایجاد اعتماد به توانایی های ذاتی و درونی آنها و خودباوری مددجویان تحت پوشش گردیده است.