جامع نیوز:دکتر شهیدزاده: همکاری و تعامل در پروژه خرید تضمینی گندم، به منفعت و رضایت بیشتر کشاورزان منجر می شود. جلسه هماهنگی شورای خرید گندم روز سه‌شنبه هشتم اردیبهشت ماه سال جاری در محل ساختمان مرکزی بانک کشاورزی برگزار شد . به گزارش جامع نیوزاز بانک کشاورزی ، در این جلسه که با حضور اعضای […]

جامع نیوز:دکتر شهیدزاده: همکاری و تعامل در پروژه خرید تضمینی گندم، به منفعت و رضایت بیشتر کشاورزان منجر می شود.
جلسه هماهنگی شورای خرید گندم روز سه‌شنبه هشتم اردیبهشت ماه سال جاری در محل ساختمان مرکزی بانک کشاورزی برگزار شد .

به گزارش جامع نیوزاز بانک کشاورزی ، در این جلسه که با حضور اعضای شورای خرید گندم متشکل از نمایندگان بانک کشاورزی، سازمان جهاد کشاورزی، شرکت بازرگانی دولتی و سایر ارگان‌های ذی‌ربط تشکیل شد، دکتر مرتضی شهیدزاده رییس هیئت مدیره و مدیر عامل بانک کشاورزی ضمن ارائه پیشنهاداتی برای حل مشکل تأمین اعتبار خرید گندم افزود: حضور بانک کشاورزی ، سازمان بازرگانی دولتی و جهاد کشاورزی در کنار یکدیگر، فصل نوینی است تا نشان دهد وحدت رویه ارگان‌های مربوط به خانواده کشاورزی باعث انجام بهینه امور مربوط به بخش کشاورزی می‌شود .

دکتر شهیدزاده تصریح کرد : امیدواریم این همکاری و تعامل در پروژه خرید تضمینی گندم ، منجر به منفعت و رضایت کشاورزان شود تا قدم‌های بزرگ‌تری را در راه خودکفایی بردارند.

در ادامه این جلسه دکتر قنبری معاون وزیر جهاد کشاورزی، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران، ضمن تشکر از عملکرد خوب و مؤثر بانک کشاورزی در پروژه خرید تضمینی گندم اعلام کرد : بانک کشاورزی از ابتدای شروع طرح تا کنون ۴ هزار میلیارد ریال از مبلغ ۱۰ هزار میلیارد ریال تعهدات خود را برای خرید ۳۵۰ هزار تن گندم از کشاورزان هزینه کرده است .

وی با تأکید بر اینکه چالش اصلی پیش روی پروژه خرید تضمینی گندم تأمین اعتبار است خواستار همکاری دولت ، سازمان مدیریت و شرکت بازرگانی دولتی ایران شد .

در این جلسه همچنین حسین آقایی، قائم‌مقام وزیر جهاد کشاورزی در امور مجلس، ضمن رضایت بخش خواندن عملکرد بانک کشاورزی گفت: از ابتدای سال تاکنون عملیات خرید تضمینی گندم در ۸ استان کشور در ۱۷۸مرکز خرید به صورت شبانه‌روزی اجرا و به خرید ۳۳۶۰۰۰ تن گندم از کشاورزان منجر شده است.

وی افزود: خرید گندم در سال جاری نسبت به مقطع مشابه در سال ۹۳ بیش از ۴۲ درصد افزایش و نسبت به سال ۹۲ حدود ۴۹ درصد افزایش نشان می‌دهد.

آقایی تصریح کرد: به منظور تحویل عاجل و رفاه حال کشاورزان در سال جاری تعداد مراکز خرید را نسبت به سال گذشته ۱۰۰ درصد افزایش داده ایم.

وی در ادامه سخنان خود میانگین قیمت خرید هر کیلوگرم گندم در سال جاری را ۱۱۶۲ تومان اعلام کرد و گفت: تاکنون ۴۳۵۱۵ محموله گندم از کشاورزان تحویل گرفته شده و استان خوزستان با ۲۴۰ هزار تن ،تاکنون بیشترین آمار فروش گندم را داشته است.

وی با بیان اینکه در ماه های اردیبهشت ،خرداد ، تیر و مرداد، ۹۵ در صد گندم تولیدی کشور ، خریداری خواهد شد، همکاری نهادهای مربوطه را خواستار شد.

عبدالرضا کریم پور، معاون امور بودجه‌ای و تولیدی معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری در این نشست براهمیت نظارت بر عدم اختلاط گندم وارداتی و داخلی تاکید کرد و افزود: با مدیریت و راهبری درست اعتباری که در بودجه پیش‌بینی شده می‌توان بر هزینه ها فائق آمد.

براساس این گزارش، پایین بودن قیمت گندم وارداتی، هم‌زمانی خرید تضمینی و توافقی گندم و استانداری‌های مراکز خرید گندم از جمله چالش‌های پیش روی این پروژه عنوان شد .