جامع نیوز: همایش سراسری رؤسای شعب بانک کشاورزی صبح چهارشنبه نهم اردیبهشت ماه سال جاری با حضور دکتر شهیدزاده رییس هیئت مدیره و مدیر عامل این بانک در بابلسر آغاز شد . به گزارش حامع نیوز بانک کشاورزی، در این همایش دکتر مرتضی شهیدزاده رییس هیئت مدیره و مدیر عامل این بانک با بیان این […]

جامع نیوز: همایش سراسری رؤسای شعب بانک کشاورزی صبح چهارشنبه نهم اردیبهشت ماه سال جاری با حضور دکتر شهیدزاده رییس هیئت مدیره و مدیر عامل این بانک در بابلسر آغاز شد .
به گزارش حامع نیوز بانک کشاورزی، در این همایش دکتر مرتضی شهیدزاده رییس هیئت مدیره و مدیر عامل این بانک با بیان این مطلب که کارکنان بانک کشاورزی بهترین، پاک‌ترین و شریف‌ترین انسان‌ها هستند گفت : سلامت ، وجدان و انگیزه کاری در میان کارکنان بانک کشاورزی موج می‌زند و من به وجود همه آنها افتخار می‌کنم .
دکتر شهیدزاده شعبه را بهترین مکان برای خدمت به مردم دانست و افزود : اهمیت دادن به نیروی انسانی با انگیزه و با سواد ،گره گشای مشکلات سیستم بانکی است و استقبال از ایده‌ها و افکار نو بایستی مورد توجه قرار گیرد .
مرتضی شهیدزاده در ادامه سخنان خود به تبیین نقش بانک کشاورزی در اقتصاد کشور پرداخت و ایجاد ارزش افزوده ،اشتغال‌زایی و حفظ منابع پایه‌ را از نقش‌های اقتصادی این بانک بر شمرد.
وی همچنین توجه به معیشت و آینده اقتصادی کودکان و جوانان، زنان، روستاییان و کشاورزان و فارغ‌التحصیلان رشته‌های کشاورزی را مسئولیت اجتماعی بانک کشاورزی دانست و افزود: توسعه تمام زیر بخش‌های کشاورزی مهم‌ترین نقش ذاتی بانک کشاورزی است.
شهیدزاده در ادامه با بیان نقش‌های چند وجهی رؤسای شعب، تأثیرگذاری آن‌ها بر موفقیت کل مجموعه را انکارناپذیر توصیف کرد و گفت :تحقیقات نشان داده است که رؤسای شعب بانک ها در کیفیت اجرایی کل بانک بیشترین‌ نقش ‌را داشته اند .
وی افزود : مدیریت سرمایه انسانی شعب و مهم تر از همه مدیریت ارتباط با مشتریان از نقش های کلیدی رؤسای شعب در حوزه مدیریتی است.
شهید زاده نقش رؤسای شعب در تسهیل دسترسی بخش کشاورزی به منابع این بخش را بسیارسرنوشت‌ساز و حساس دانست و گفت : رؤسای شعب امکان اثربخشی بانک کشاورزی را فراهم می‌کنند.
وی شعب بانک را کلیدی‌ترین و محوری‌ترین مراکز راهبردی بانک خواند و گفت : شعب بانک سفارتخانه‌ها و رؤسای شعب سفیران بانک تلقی می‌شوند.
شهیدزاده در ادامه سخنان خود مهارت‌های مورد نیاز رئیس شعبه را بر شمرد و حمایت همه‌جانبه از رؤسای شعب را وظیفه بانک دانست.
وی برگزاری فراخوان ‌های شغلی برای زمینه‌سازی تحقق نظام شایسته گزینی در بانک کشاورزی را ازجمله اهداف مدیریت جدید برشمرد و افزود: در مدیریت جدید بانک کشاورزی نظام انگیزشی یکپارچه مبتنی بر عملکرد، سابقه و تجربه طراحی و ابلاغ شده که نویدبخش عدالت محوری در این خصوص خواهد بود .
شهیدزاده استقرار سودآوری پایدار در بانک با ارائه ترکیب مناسبی از تسهیلات مضاربه و سپرده‌های قرض‌الحسنه و جاری و توجه به کنترل هزینه‌ها را خواستار شد و افزود: انتظار می‌رود رؤسای شعب با شناسایی و کنترل عوامل مخاطره آفرین ، رصد دایمی متغیرهای بحران‌زا و شناخت رقبا اقدام به مدیریت پایدار ریسک اعتباری کنند.
وی با بیان این نکته که نمایاندن بانک در جامعه وظیفه اصلی رؤسای شعب است، تصویر سازی مناسب و ماندگار از بانک در ذهن عموم مشتریان را مستلزم تعامل سازنده با همه گروه‌های مشتریان دانست و افزود: خط شاخص در چنین تصویرسازی هایی به گونه ای است که حتی اگر موفق به ارائه خدمت مورد نظر مشتری نشدیم ، کل جریان ارتباطی وی با بانک برایش ناخوشایند تصویر نشود.
دکتر شهیدزاده نصب و راه‌اندازی ۳۰۰ دستگاه خودپرداز فعال و ۲۰۰۰ دستگاه پین پد، صدور ۳ میلیون کارت الکترونیکی و تخصیص ۵۰ هزار دستگاه توکن را از برنامه‌های سال ۹۴ برشمرد و افزود ان‌شاءالله با افزایش این خدمات، درآمد بانک ۲۰ درصد افزایش خواهد یافت.
وی حمایت از طرح‌های مکانیزاسیون کشاورزی، آب و خاک، محصولات زراعی و باغی، تولیدات دام و طیور، صنایع تبدیلی و تکمیلی و تولید آبزیان را سیاست بانک در بخش اعتبارات و هدایت سرمایه‌گذاری اعلام کرد و افزود: پیگیری لازم در رابطه با تعیین تکلیف طرح های راکد و موعد گذشته تمدید نشده و همچنین کنترل و نظارت بر مصرف تسهیلات سرمایه در گردش با توجه به امکان جدید ایجاد شده در سیستم مکانیزه نظارت بر شعب در رابطه با ثبت اطلاعات سرمایه در گردش از محل صندوق توسعه ملی ، مورد انتظار است.
شهیدزاده در بخش دیگری از سخنان خود به رفع تحریم‌ها و استقرار نظام اقتصادی جدید اشاره کرد و گفت: به منظور افزایش سودآوری و توجیه خدمات برای مشتریان بزرگ ، بایستی در استان‌های دارای پتانسیل،توسعه شعب ارزی انجام شود .
دکتر شهیدزاده همچنین بهبود انضباط مالی را برای کاهش استقراض از سیستم بانکی به خصوص کاهش اضافه برداشت از بانک مرکزی الزامی دانست و افزود :اصلاح ساختار سرمایه بانک و رساندن آن به حداقل نسبت مورد نظر کمیته بال، بهبود نسبت‌های مالی نظیر خوداتکایی و ریسک اعتباری و ارتقای جایگاه بانک در سیستم بانکی از جمله اثرات بهبود انضباط مالی است.
وی تصریح کرد : حداقل ۴۰ درصد از مانده املاک تملیکی تا پایان سال۹۴ بایستی تعیین تکلیف شود.
دکتر شهیدزاده در پایان سخنان خود اهم برنامه‌های آتی بانک کشاورزی را بر شمرد و گفت: افزایش کارایی در عرضه خدمات بانکی ، بهبود شاخص‌های مالی و اعتباری بانک ، ارتقای جایگاه بانک در بین اتحادیه‌ها، سازمان‌های منطقه‌ای، مجامع بین‌المللی و سیستم بانکی کشور و افزایش سرمایه بانک به منظور افزایش قدرت تسهیلات دهی به بخش کشاورزی، از جمله برنامه‌های آتی بانک کشاورزی است.
در ادامه همایش روح الله خدارحمی ، عضو هیئت مدیره بانک کشاورزی مدیریت منابع و مصارف و سودآوری فعالیت های بانک را دو راهبرداساسی مورد توجه این بانک در سال جاری معرفی کرد و بر افزایش همدلی و همزبانی همکاران تأکید کرد.
وی در تشریح وضعیت کنونی صنعت بانکداری کشور؛ رقابتی بودن،تغییر سریع تکنولوژی و مورد توجه بودن فعالیت بانک را از ویژگی های این دوره از صنعت بانکداری برشمرد.
خدارحمی با تأکید بر توجه به مدیریت منابع و مصارف خاطر نشان کرد: کاهش ریسک نقدینگی و پرهیز از اضافه برداشت با مدیریت روسای شعب میسر می شود.
عضو هیئت مدیره بانک کشاورزی سودآوری فعالیت های بانک در چارچوب ضوابط و مقررات کشور را وظیفه ای دانست که به هیچ عنوان نباید از آن غافل شد.
وی گفت:یکی از سیاست هایی که در سال جاری دنبال خواهیم کرد، نگاه یکپارچه به مشتریان برای جذب منابع است.
خدارحمی اضافه کرد: امکانات و قابلیت های بانک کشاورزی از قبیل نیروی انسانی جوان و تحصیلکرده، زیرساخت فناوری اطلاعات و امکانات کاربردی وپیشرفته ابزارهایی است که می تواند در بهبود رابطه با مشتری اثرگذار باشد.
وی با تأکید برمشتری مداری گفت: نگاه یکپارچه به مشتری،تفکیک پذیری مشتریان سود آور و منابع ساز و تمرکز بیشتر بر مشتریان اعتباری از مواردی است که باید مورد توجه روسای شعب قرار گیرد.
خدارحمی بابیان اینکه سازو کارهای لازم در این حوزه ایجاد خواهد شد؛ بر فروش خدمات بانکداری الکترونیکی به ویژه پایانه های فروش همچنین تمرکز بر خدماتی که موجب جذب منابع ارزان قیمت می شود تأکید کرد.
وی در بخش پایانی سخنانش به موضوع اصلاح ساختار و چابک سازمان با هدف روان تر شدن امور مشتریان اشاره کرد و افزود: با ابتکارات همکاران، این امور با سرعت بیشتری انجام خواهد شد.
سخنران بعدی همایش، حشمت الله نظری عضو هیئت مدیره بانک کشاورزی بود که گفت : نیازهای جدید و متنوع مشتری ، سازمان‌ها را زنده نگه داشته است و در تحولاتی که به وجود می‌آید مدیران نقش اساسی را ایفا می‌کنند .
وی ضمن تأکید بر نقش مدیران در بهره‌وری تولید خاطرنشان کرد: هر تحولی که در بانک کشاورزی به وجود آمده با کمک و همت سرمایه انسانی آن به بار نشسته است.
نظری در تشریح ویژگی‌های سازمان‌های سرآمد گفت: سازمانی می‌تواند سرآمد باشد که نرخ تغییرات درون سازمان از نرخ تغییرات بیرونی آن بیشتر باشد.
عضو هیئت مدیره بانک کشاورزی در بخش دیگری از سخنان خود به نقش و جایگاه حسابداری مدیریت و تصمیم‌گیری مدیران اشاره و اضافه کرد: حسابداری مدیریت در رسیدن به اهداف سازمانی از جمله سودآوری، کاهش قیمت تمام‌شده، تنوع محصول ، کاهش ریسک،سرآمدی ‌بازار‌، رقابت، کیفیت محصولات و افزایش کارآیی بهره‌وری یاری می‌رساند.
نظری در خاتمه بر رعایت انضباط مالی و منابع و مصارف، اصلاح اطلاعات مشتریان و رفع نقایص آن و توجه بیش از پیش به دستور العمل‌های حوزه امنیت اطلاعات تأکید کرد.