جامع نیوز:فرش های دستبافت حرم های مطهر امام حسین(ع)، حضرت ابوالفضل (ع) و خیمه گاه حسینی طی مراسمی در کاشان رو نمایی شد. به گزارش جامع نیوزازستاد بازسازی عتبات عالیات، این مراسم همزمان با میلاد حضرت علی (ع) با حضور شماری از علما، مقامات کشوری، اعضای تولیت حرم های حسینی و عباسی، هنرمندان، خیران و […]

جامع نیوز:فرش های دستبافت حرم های مطهر امام حسین(ع)، حضرت ابوالفضل (ع) و خیمه گاه حسینی طی مراسمی در کاشان رو نمایی شد.

به گزارش جامع نیوزازستاد بازسازی عتبات عالیات، این مراسم همزمان با میلاد حضرت علی (ع) با حضور شماری از علما، مقامات کشوری، اعضای تولیت حرم های حسینی و عباسی، هنرمندان، خیران و انبوه مردم برگزار شد.
مدیر پروژه بافت فرش های عتبات عالیت در این مراسم با ارائه گزارشی از عملکرد کارگاه های فعال برای بافت فرش ها گفت: این فرش ها با طراحی منحصر بفرد و استفاده از چله ابریشم بافته شده است.
واجدی نیا افزود: برای رنگ پشم های بکار رفته در بافت فرش ها از مواد کاملا طبیعی استفاده و همه مراحل بافت بدست هنرمندان کاشان انجام شده است.
وی وجود ۳۶۰ هزار گره در هر متر مربع این فرش ها را یکی از ویژگی های آن دانست و افزود: پس از طراحی فرش های حرم ها متوجه شدیم که تعداد فرش های مورد نیاز حرم امام حسین (ع) ۷۲ تخته و حرم حضرت عباس (ع) ۷۱ تخته فرش است و این اعداد از پیش تعیین شده نبود.
در ادامه مراسم دکتر مصلی نژاد متبرع تامین بافت فرش های عتبات عالیات نیز سخنرانی نمود و از زحمات همه بافندگان و هنرمندان تقدیر کرد.
وی مشارکت در این امر را برای خود افتخار دانست و گفت: این فرصت توفیق الهی و لطف اهل بیت (ع) برای وی بوده است.
در پایان با آوای دلنشین مولودی خوانی و ذکر نام حضرت علی (ع) از فرش ها رونمایی شد.
لازم به ذکر است کل فرش های در دست بافت برای حرم های مطهر در اعتاب مقدسه عراق ۸۰۰۰ متر مربع است که تا کنون ۳۵۰۰ متر آن به پایان رسیده است.