جامع نیوز:بانک مسکن به منظور تسهیل در امکان خرید و ساخت واحد مسکونی توسط اقشار متوسط جامعه اقدام به ایجاد حساب صندوق پس‌انداز مسکن یکم نمود. به گزارش جامع نیوز،دکتر محمدهاشم بت شکن مدیرعامل این بانک در جمع خبرنگاران با بیان این مطلب گفت: سقف فردی تسهیلات قابل اعطا بر روی هر واحد مسکونی در […]

جامع نیوز:بانک مسکن به منظور تسهیل در امکان خرید و ساخت واحد مسکونی توسط اقشار متوسط جامعه اقدام به ایجاد حساب صندوق پس‌انداز مسکن یکم نمود.
به گزارش جامع نیوز،دکتر محمدهاشم بت شکن مدیرعامل این بانک در جمع خبرنگاران با بیان این مطلب گفت: سقف فردی تسهیلات قابل اعطا بر روی هر واحد مسکونی در قالب این صندوق در شهر تهران ۸۰۰ میلیون ریال، در شهرهای بزرگ بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت ۶۰۰ میلیون ریال و سایر مناطق شهری (شهرهای زیر ۲۰۰ هزار نفر جمعیت) معادل ۴۰۰ میلیون ریال می باشد.
وی افزود:افراد متاهل یا سرپرست خانوار با رعایت سایر شرایط و ضوابط ذیربط می توانند در ازای داشتن حداقل متوسط موجودی ۱۳۵ میلیون ریال، ۱۰۰ میلیون ریال و ۶۷ میلیون ریال در هر دوره ۶ ماهه و به ازای هر شش ماه یک برابر متوسط موجودی خود به ترتیب از سقف‌های تسهیلاتی ۸۰۰ میلیون ریال، ۶۰۰ میلیون ریال و ۴۰۰ میلیون ریال، برای خرید یا ساخت واحد مسکونی استفاده کنند.
به گفته مدیرعامل بانک مسکن،حداقل مبلغ به منظور افتتاح حساب‌های صندوق پس‎‎انداز مسکن یکم در تمامی شهرها ۶۷ میلیون ریال می باشد ولیکن رعایت حداقل متوسط موجودی تعیین شده برای هر سقف تسهیلاتی به خصوص در دوره‌های شش ماهه اول و دوم جهت برخورداری از سقف تسهیلات هر منطقه، الزامی است.
دکتر بت شکن یاداور شد: دارندگان حساب‌های صندوق پس‎‎انداز مسکن یکم، تنها پس از گذشت حداقل ۱۲ ماه (۲ دوره) از تاریخ افتتاح حساب خود، می توانند با رعایت متوسط موجودی¬های لازم، از سقف تسهیلات باسپرده طرح برخوردار شوند.
وی با اشاره به این مطلب که با توجه به مصوبه شورای پول و اعتبار، نرخ سود تسهیلات فروش‌اقساطی اعطایی از محل این حساب معادل نرخ سود تسهیلات باسپرده در زمان اعطای تسهیلات تعیین (در حال حاضر ۱۴ درصد) و مدت بازپرداخت حداکثر ۱۲ سال می‌باشدخاطرنشان ساخت: نرخ سود تسهیلات احداث واحد مسکونی از محل حساب‌های صندوق پس‌انداز مسکن یکم در دوران مشارکت نیز همانند نرخ سود تسهیلات فروش اقساط(در حال حاضر ۱۴ درصد) می‌باشد.