جامع نیوز: مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی پایداری دستاوردهای اجرای طرح تحول سلامت را از مهمترین مسائل حوزه درمان کشور ارزیابی کرد و گفت: با توجه به هزینه هایی که برای اجرای این طرح صورت گرفته است جا دارد که بررسی و ارزیابی مناسبی داشته باشیم و به گونه‌ای اقدام کنیم که رضایتمندی پایدار در مردم […]

جامع نیوز: مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی پایداری دستاوردهای اجرای طرح تحول سلامت را از مهمترین مسائل حوزه درمان کشور ارزیابی کرد و گفت: با توجه به هزینه هایی که برای اجرای این طرح صورت گرفته است جا دارد که بررسی و ارزیابی مناسبی داشته باشیم و به گونه‌ای اقدام کنیم که رضایتمندی پایدار در مردم ایجاد شود و امروز دغدغه اصلی ما باید پایداری موفقیت‌های مربوط به اجرای این طرح باشد.
دغدغه اصلی ما پایداری موفقیت‌های مربوط به اجرای طرح تحول سلامت است
به گزارش جامع نیوزاز سازمان تأمین اجتماعی، دکترسیدتقی نوربخش در همایش روسای دفاتر اسناد پزشکی سازمان تأمین اجتماعی، اظهار داشت: در حوزه درمان غیر مستقیم این سازمان در سال جاری بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان به مراکز درمانی طرف قرارداد پرداخت می‌شود.
دکتر نوربخش هزینه‌های پرداخت شده از سوی سازمان تأمین اجتماعی به مراکز درمانی طرف قرارداد را از عوامل موثر بر اجرای موفقیت‌آمیز طرح تحول سلامت دانست و گفت: این پرداخت‌ها با بررسی و تأیید دفاتر اسناد پزشکی سازمان انجام می شود و باید دقت و توجه لازم در پرداخت این هزینه ها صورت گیرد. بیشترین هزینه‌های حوزه درمان غیر مستقیم سازمان مربوط به بخش بستری و اعمال جراحی است که باید در این رابطه دقت لازم را داشته باشیم.
وی ادامه داد: در کنار حفظ حقوق سازمان و رعایت قانون باید حقوق ذی‌نفعان و مراکز طرف قرار داد نیز مورد توجه باشد. مراکز طرف قرار داد به نمایندگی از سازمان تأمین اجتماعی به بیمه شدگان خدمت رسانی می کنند و باید خواسته ها و دغدغه‌های آنان نیز مورد توجه قرار گیرد.
دکتر نوربخش با بیان اینکه بر اساس بودجه سال ۹۴ سازمان تأمین اجتماعی، حدود ۳۹ هزار میلیارد تومان حق بیمه وصول می‌شود، گفت: از این مبلغ حدود ۱۳ هزار میلیارد تومان به حوزه درمان سازمان اختصاص می‌یابد.
مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی با بیان اینکه اجرای طرح تحول سلامت زمینه ساز رفع مشکلات و رضایتمندی مردم در استفاده از خدمات درمانی است، گفت: وضعیت درمان کشور در شروع به کار دولت تدبیر و امید بسیار نامناسب بود و در شأن مردم و نظام نبود.
دکتر نوربخش ادامه داد: برای اصلاح آن وضعیت و رفع مشکلات حوزه درمان کشور، درمان در اولویت اول دولت تدبیر و امید قرار گرفت و اراده تغییر و اصلاح مشکلات بوجود آمد.
وی با تأکید بر اینکه با اجرای طرح تحول نظام سلامت شاهد افزایش رضایتمندی مردم و کاهش چشم گیر مشکلات هستیم، اظهار داشت: برای اجرای این طرح هزینه های زیادی نیز صرف شده است و سازمان‌های بیمه‌گر از جمله سازمان تأمین اجتماعی برای اجرای موفقیت آمیز این طرح نهایت همکاری را داشته‌اند.
دکتر نوربخش در بخش دیگری از سخنان خود توجه بیشتر مسئولین ارشد کشور به سازمان تأمین اجتماعی را فرصتی برای ارتقاء خدمات این سازمان دانست و گفت: با اقدامات صورت گرفته در سازمان تأمین اجتماعی در حال حاضر توجه مسئولین کشور معطوف به مسائل بیمه های اجتماعی است و امیدواریم با جلب توجه مسئولین کشور شاهد بهبود وضعیت سازمان تأمین اجتماعی و ارتقاء خدمت رسانی این سازمان باشیم.
دکتر نوربخش با اشاره با اینکه از ابتدای سال جاری تا کنون برای عمل به تعهدات سازمان تأمین اجتماعی در قبال بیمه شدگان و پرداخت مستمری ها ۱۰ هزار میلیارد تومان هزینه شده است، گفت: در حال حاضر ماهیانه ۲۷۰۰ میلیارد تومان برای پرداخت مستمری‌های سازمان هزینه می‌شود.
وی بر لزوم تجهیز منابع در سازمان تأمین اجتماعی براساس اختیارات قانونی این سازمان تأکید کرد و گفت: در این رابطه تلاش می کنیم تا با تعامل سازنده و همکاری با ذی نفعان و شرکای اجتماعی سازمان عمل کنیم.
مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی با اشاره به فشارهای اقتصادی که در مراحل پایانی مذاکرات علیه کشور اعمال می‌شود، گفت: سازمان تأمین اجتماعی از شرایط اقتصادی کشور تأثیر می‌پذیرد و در این نبرد اقتصادی تمام عیار که علیه مردم ایران در جریان است، در سنگر اول این نبرد قرار دارد.