جامع نیوز:ایروانی، معاون نظارت و حسابرسی دفتر مقام معظم رهبری گفت : مهندس افخمی از چهره های برجسته و شناخته شده در عرصه صنعت و بانکداری کشور و از انتخاب های شایسته برای مدیریت بانک صنعت و معدن است . به گزارش جامع نیوزاز بانک صنعت ومعدن ، وی که در جمع اعضای هیأت مدیره […]

جامع نیوز:ایروانی، معاون نظارت و حسابرسی دفتر مقام معظم رهبری گفت : مهندس افخمی از چهره های برجسته و شناخته شده در عرصه صنعت و بانکداری کشور و از انتخاب های شایسته برای مدیریت بانک صنعت و معدن است .
به گزارش جامع نیوزاز بانک صنعت ومعدن ، وی که در جمع اعضای هیأت مدیره ، معاونین و مدیران این بانک سخن می گفت ابتکار این بانک ، در ایجاد معاونت صنایع کوچک ومتوسط را مورد اشاره قرارداد وآن را به عنوان حرکتی ارزشمند ، قابل تقدیر دانست .
ایروانی تصریح کرد : در اقتصاد کشورهای جهان بر SME Banking تأکید زیادی شده و این موضوع می تواند در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی راهگشا باشد.
معاون نظارت و حسابرسی دفتر مقام معظم رهبری توجه به صنایع کوچک و متوسط را از ضرورت های اقتصاد کشور به منظور توسعه و ایجاد اشتغال برشمرد.
در این نشست که به منظور تبیین نقش صنایع کوچک و متوسط در اقتصاد کشور برگزار شد افخمی ، مدیرعامل بانک صنعت ومعدن ضمن اشاره به این که بانک مزبور تأمین مالی طرح های بزرگ را در دستور کار خود قرارداده است بیان داشت : ما با مطالعاتی که انجام دادیم به این نتیجه رسیدیم که معاونتی را برای حمایت از صنایع کوچک و متوسط در بانک ایجاد کنیم .

افخمی در بخش دیگری از سخنان خود سهم بانک صنعت ومعدن در تأمین مالی طرح های صنعتی کشور را بالای ۲۰ درصد عنوان کرده و ابراز امیدواری کرد که این سهم در آینده افزایش پیدا کند.
وی تصریح کرد : ۷۰ درصد از تأمین مالی صنعت سیمان و ۳۵ درصد از صنعت داروسازی کشورمان را بانک صنعت ومعدن به انجام رسانده و در بقیه رشته ها نیز وجه غالب از آن این بانک است .
افخمی در ادامه به گشایش اعتبار یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون یورویی ۷ طرح فولادی اشاره کرده و نقش این بانک را در تأمین مالی قطار تهران – قم – اصفهان و تهران – مشهد حائز اهمیت توصیف کرد.
در ادامه نشست مزبور، پهلوانی مدیرامورسازمان و برنامه ریزی به تشریح مبانی نظری صنایع کوچک ومتوسط ( SME ) پرداخته و ظرفیت ها ، مزیت ها و چالش های موجود در مسیر این بخش از صنایع را تشریح کرد.
پهلوانی ، انعطاف پذیری ، قابلیت تغییر خطوط تولید، بسترسازی مناسب برای کارآفرینی و اشتغال زایی را از مزایای این صنایع برشمرده و افزود : این طرح ها می توانند دارای مزیت های بومی بوده و موجب توسعه متوازن در کشور شوند.
وی با اشاره به وجود بانک صنایع کوچک و متوسط در کشورهای دیگر شکل گیری این رشته از بانکداری را در کشورمان ضروری دانست