جامع نیوز:براساس اعلام سازمان بورس، بانک کارآفرین در فهرست ۵۰ شرکت فعال تر بورس تهران برای سه ماهه اول سال ۹۴ قرار گرفت. به گزارش جامع نیوزاز بانک کارآفرین، امروز سازمان بورس و اوراق بهادار فهرست ۵۰ شرکت فعال تر بورس تهران برای سه ماهه اول سال ۹۴ را اعلام کرد که براساس آن بانک […]

جامع نیوز:براساس اعلام سازمان بورس، بانک کارآفرین در فهرست ۵۰ شرکت فعال تر بورس تهران برای سه ماهه اول سال ۹۴ قرار گرفت.

به گزارش جامع نیوزاز بانک کارآفرین، امروز سازمان بورس و اوراق بهادار فهرست ۵۰ شرکت فعال تر بورس تهران برای سه ماهه اول سال ۹۴ را اعلام کرد که براساس آن بانک کارآفرین در کنار بانک های ملت، پاسارگارد، صادرات، اقتصادنوین، انصار و سینا به عنوان بانک های فعال تر در بورس انتخاب شدند.

این گزارش می افزاید: با توجه به تجارب بورس های اوراق بهادار در سطح بین الملل، شناسایی شرکت های ممتاز یا دارای موقعیت برتر اغلب بر پایه معیارهای نقدشوندگی سهام، میزان تاثیر گذاری شرکت بر بازار و برتری نسبت های مالی انجام می شود.
براساس این گزارش، شناسایی شرکت های فعال تر در بورس اوراق بهادار تهران بر پایه ترکیبی از قدرت نقدشوندگی سهام و میزان دادوستد سهام در تالار معاملات (تعداد و ارزش سهام دادوستد شده)، تناوب دادوستد سهام در تالار معاملات (تعداد روزهای دادوستد شده و دفعات دادوستد شده) و معیار تاثیرگذاری شرکت بر بازار (میانگین تعداد سهام منتشر شده و میانگین ارزش جاری سهام شرکت در دوره بررسی) است.
گفتنی است، ۵۰نماد فعال تر بورس برای یک دوره یک ساله محاسبه و هر سه ماه به روز می شود.