جامع نیوز:آخرین اقدامات و دستاوردهای ستاد بازسازی عتبات عالیات در نمایشگاه قرآن کریم عرضه می‌شود. به گزارش جامع نیوزاز ستاد بازسازی عتبات عالیات، این ستاد با اختصاص غرفه‌ای به مساحت ۶۰ مترمربع در بیست وسومین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم تهران، گزارشی از آخرین اقدامات صورت گرفته در امر بازسازی و نوسازی اعتاب مقدسه و […]

جامع نیوز:آخرین اقدامات و دستاوردهای ستاد بازسازی عتبات عالیات در نمایشگاه قرآن کریم عرضه می‌شود.

به گزارش جامع نیوزاز ستاد بازسازی عتبات عالیات، این ستاد با اختصاص غرفه‌ای به مساحت ۶۰ مترمربع در بیست وسومین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم تهران، گزارشی از آخرین اقدامات صورت گرفته در امر بازسازی و نوسازی اعتاب مقدسه و نیز اجرای طرح‌های توسعه‌ای را به نمایش خواهد گذاشت.
براساس این گزارش، ستاد بازسازی عتبات عالیات که از سال ۸۲ فعالیت خود را آغاز کرده است، هم اکنون ۳۰ طرح بزرگ در عراق را در دست اجرا دارد. پروژه صحن حضرت زهرا(س) در نجف اشرف با پیشرفت کلی ۶۰ درصدی، یکی از شاخص‌ترین طرح‌هاست که در سال ۹۵ بهره­برداری از بخش‌های زیارتی آن آغاز خواهد شد.
همچنین طرح احداث صحن عقیله بنی هاشم (س) در کربلا به‌عنوان بخشی از طرح جامع توسعه حرم حسینی در زمینی به مساحت ۵۰ هکتار و زیربنای ۱۶۸ هزار متر مربع بر اساس معماری ایرانی-اسلامی آغاز شده است.
طرح تقلیل ستون‌های اطراف حرم مطهر و ترفیع گنبد حرم سیدالشهدا(ع) از دیگر طرح‌های شاخص ستاد بازسازی عتبات عالیات است.
ستاد بازسازی عتبات عالیات در این نمایشگاه علاوه بر توزیع بروشورهای اطلاع‌رسانی مربوط به طرح‌های در دست اجرا یا به بهره‌برداری رسیده در شهرهای کربلا، نجف، سامرا و کاظمین، قطعاتی از بارگاه‌های ملکوتی ائمه اطهار را نیز به نمایش می‌گذارد.
این نمایشگاه از سوم تیر تا پایان ماه مبارک رمضان و از ساعت ۱۹ تا ۲۴ در محل باغ موزه دفاع مقدس و باغ کتاب برپا خواهد بود.
لازم به ذکر است هموطنانی که قصد مشارکت در بازسازی و توسعه حرم مطهر امام علی (ع) و صحن حضرت زهرا(س) را دارند می‌توانند از طریق شماره گیری کد ۸۸۸*۴*۷۳۳* نذورات و کمکهای خود را واریز نمایند. هم‌میهنان ارجمند برای استفاده از این شیوه باید شماره کارت و رمز دوم آن را داشته باشند.
همچنین ناذرینی که نذورات و مبالغ اهدایی آنها مربوط به سایر حرم‌های مطهر است می‌توانند از این روش استفاده کنند و مقصد نذر و شماره پیگیری خود را به اطلاع معاونت مالی این ستاد برسانند.
پیش از این نیز ستاد بازسازی عتبات عالیات از طریق ارسال پیامک خالی به شماره های ۸۸۸ اپراتور همراه اول و ۳۵۹ اپراتور ایرانسل شیوه دیگری از دریافت نذورات را ایجاد کرده بود که همچنان به قوت خود باقی است.
همچنین هموطنان گرامی می‌توانند نذورات خود را به حساب ۱۱۰ بانک های ملی، صادرات ، تجارت ، سپه، انصار و دی واریز نمایند.