جامع نیوز:حسین مسافرآستانه گفت تاکنون ۲۷۰ طرح و ایده و ۱۶۲ اثر در بخش بین‌الملل به دبیرخانه جشنواره رسیده است. به گزارش جامع نیوزمدیر موسسه رسانه‌های تصویری صبح امروز ۱۲ مرداد ماه در اولین نشست خبری جشنواره فیلم «یاس» با تاکید بر نقش مهم فعالیت‌های هنری در پیشرفت هر جامعه‌ای خاطرنشان کرد: هر جریان فرهنگی […]

جامع نیوز:حسین مسافرآستانه گفت تاکنون ۲۷۰ طرح و ایده و ۱۶۲ اثر در بخش بین‌الملل به دبیرخانه جشنواره رسیده است.

به گزارش جامع نیوزمدیر موسسه رسانه‌های تصویری صبح امروز ۱۲ مرداد ماه در اولین نشست خبری جشنواره فیلم «یاس» با تاکید بر نقش مهم فعالیت‌های هنری در پیشرفت هر جامعه‌ای خاطرنشان کرد: هر جریان فرهنگی نیاز به ارزیابی دارد و برگزاری جشنواره هم یکی از شیوه‌های ارزیای رویدادهای هنری است.

مسافر آستانه در این نشست که در موسسه رسانه‌های تصویری برگزار شد، اضافه کرد: پیش از این فیلم‌های ویدئویی گاه با خسران اقتصادی همراه بوده است. اما برگزاری جشنواره «یاس» باعث شد آثار بی‌محتوا و ضد فرهنگی کاهش پیدا کند و عموم هنرمندان این رشته سعی می‌کنند آثار ارزشمند با محتوای مورد نیاز جامعه بسازند.

این مدیر هنری با ابراز خرسندی از رشد کمی و کیفی دوره اخیر جشنواره فیلم «یاس» به تشریح تفاوت‌های دوره سوم این جشنواره در مقایسه با دوره دوم آن پرداخت و تصریح کرد: سال گذشته دو بخش «رویش یاس‌ها» و «خاطره‌ یاس‌ها» را داشتیم زیرا دوره دوم با فاصله برگزار شد و بعضی از فیلم‌ها ارزیابی نشده بودند به همین دلیل برای توجه به آنها بخش «خاطره یاس‌ها» را تعریف کردیم و بخش «رویش» هم به آثاری اختصاص داشت که هنوز وارد شبکه نمایش خانگی نشده‌ بودند اما امسال به دلیل تداوم جشنواره، دیگر بخش «خاطره یاس‌ها» را نداریم.

دبیر جشنواره فیلم «یاس» در عین حال از تعریف بخش فیلم اولی‌ها برای توجه به استعدادهای تازه خبر داد و گفت: این بخش سه جایزه کارگردانی‌، بهترین فیلم‌ و بهترین فیلمنامه را دارد، ضمن اینکه سایر عناصر این فیلم‌ها در مسابقه ایران داوری می‌شود.

مسافرآستانه اضافه کرد: دو بخش کلی در جشنواره داریم به نام مسابقه ایران و مسابقه بین‌الملل که هریک چندین زیرمجموعه دارند.

به گفته او، بخش مسابقه ایران شامل مسابقه انیمیشن‌، سینما ویدئو،‌ طرح و ایده فیلمنامه‌ و مواد تبلیغی و اطلاع رسانی می‌شود و بخش مسابقه بین‌الملل نیز شامل دو بخش مسابقه بین‌الملل و چشم انداز آسیا خواهد بود.

مسافر آستانه با تشریح هریک از این بخش‌ها خاطرنشان کرد: در بخش طرح‌ها و ایده‌، حمایت ویژه‌ای برای ساخت آثار برگزیده خواهیم داشت.

دبیر جشنواره فیلم «یاس» همچنین از برگزاری کارگاه تخصصی «از ایده تا پس از تولید» به عنوان یکی از برنامه‌های این دوره از جشنواره خبر داد و گفت: پیش از این پروسه بعد از تولید فیلم چندان مورد توجه نبود اما امسال توجه ویژه‌ای به این فرایند داریم و در همین راستا به مخاطب شناسی هم اهمیت ویژه‌ای می‌دهیم.

او برگزاری جشنواره در استان مازندران را در جهت سیاست تمرکز زدایی فعالیت‌ها از تهران دانست و ابراز خرسندی کرد که مسئولان استان مازندران استقبال بسیار خوبی از جشنواره داشته‌اند.

مسافر آستانه گفت: اگر زمینه‌های معنوی و مادی جشنواره به صورت همه جانبه فراهم شود، این جشنواره به نام استان مازندران خواهد شد.

این مدیر هنری ادامه داد: این دوره از جشنواره در غرب مازندران و در شهرهای رامسر‌، چالوس‌، تنکابن برگزار می‌شود و فیلم‌ها علاوه بر نمایش در سالن‌های سینما، در پارک‌ها ‌، میدان‌ها و محل‌های ساحلی نیز اکران خواهند داشت.

حسین مسافرآستانه همچنین خاطر نشان کرد: در این دوره از جشنواره نیز بخش تجلیل و بزرگداشت‌های ویژه‌ تعریف شده است و معیار انتخاب ، میزان کمیت و کیفیت هنرمندان در حوزه نمایش خانگی است.

وی در پاسخ به پرسشی درباره احتمال ارزیابی سریال‌های نمایش خانگی در این جشنواره گفت: کمیت سریال‌های نمایش خانگی طوری نیست که بخشی در این جشنواره داشته باشند‌، ضمن اینکه نمی‌توان این آثار را در کنار فیلم‌ها ارزیابی کرد.

دبیر جشنواره فیلم «یاس» در پایان نشست درباره زمان‌بندی جشنواره توضیح داد: سال گذشته گرمای هوا باعث شد تا امسال جشنواره را یک ماه عقب بیندازیم به همین دلیل جشنواره امسال یکم تا ششم مهرماه برگزار می‌شود و امیدوارم تجربه سال‌های مختلف کمک کند تا به زمان‌بندی مناسبی برسیم.