به گزارش جامع نیوزازاز روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۰، اولین نشست طرح پیوند یاران خانواده (اصلاح ذات البین) با حضور سید جواد حسینی معاون امور اجتماعی فرهنگی منطقه ۱۰، فاطمه دودانگه مدیر اداره بانوان و جمعی دیگر از مدیران و شهروندان مناطق برگزار شد. در این جلسه سید جواد حسینی معاون امور اجتماعی فرهنگی منطقه […]

به گزارش جامع نیوزازاز روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۰، اولین نشست طرح پیوند یاران خانواده (اصلاح ذات البین) با حضور سید جواد حسینی معاون امور اجتماعی فرهنگی منطقه ۱۰، فاطمه دودانگه مدیر اداره بانوان و جمعی دیگر از مدیران و شهروندان مناطق برگزار شد. در این جلسه سید جواد حسینی معاون امور اجتماعی فرهنگی منطقه با اشاره به لزوم برنامه ریزی برای زندگی موفق گفت: انسان های زیادی در طلب علم و دانایی سفر را تجربه کرده اند، چرا که انسان همیشه میل به پیشرفت و ارتقاء دارد و سعی کرده است تا امروزش بهتر از دیروز باشد. بنابراین بایستی برای رسیدن به فردایی بهتر برنامه ریزی مناسبی داشته باشد.

وی با اشاره به آیات کریمه قرآن مجید مبنی بر این که هر جا به ایمان سفارش شده به عمل صالح نیز سفارش شده است و این موضوع بیانگر ارتباط مستقیم این دو مقوله است افزود: قرآن ما را به صبر و شکیبایی سفارش کرده است و مومن واقعی کسی است که به خدا توکل نموده و تسلیم تقدیر الهی باشد تا به گمراهی نیفتد چرا که خداوند در سوره مبارکه حجرات به ما تذکر داده است اگر بین خواهر و برادرانتان اختلاف افتاد اصلاحات انجام دهید تا از رستگاران باشید.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی منطقه خاطرنشان کرد: سرفصل های کارگاه های آموزشی طرح شکوفایی عشق را حفظ و تقویت روابط عاطفی همسران، سلامت معنوی و نقش معنویت در خانواده، اقتصاد خانواده، آشنایی با تعارضات زناشویی و نحوه کاهش آن، مهارت های فردی و ارتباطی مؤثر در زندگی خانوادگی، افزایش رضایتمندی روابط زناشویی، مدیریت خانواده، فرزندپروری و ملزومات آن، تقویت روابط اجتماعی خانواده، خانواده شاد و ملزومات آن، پیشگیری از آسیب های اجتماعی خانواده تشکیل می دهد.

وی با بیان این که گروه هدف ما در این طرح مصلحین یا ریش سفیدانی هستند که به عنوان میانجی و یا داور از میان افراد خانواده و فامیل به بررسی و کمک در رفع مشکلات ایجاد شده میان زوجین می‏پردازند، یادآور شد: اعضای طرح پیوند یاران خانواده موظف هستند مهارت‏ها و تکنیک‏های فردی و ارتباطی، توانایی‏های روانی و اجتماعی برای رفتار انطباقی و موثر را بیاموزند و با استفاده از تجارب ارزشمند خود و همچنین اعتماد و اعتباری که در بین خانواده، خویشاوندان و محله خود دارند، به جوانان و اطرافیان کمک نمایند تا به طور موثرتری با مقتضیات و چالش‏های زندگی روزمره مقابله کنند.