جامع نیوز: نخستین نشست خبری محمد رضایی رئیس سازمان ورزش شهرداری تهران صبح امروز (یکشنبه) در سالن اشراق برگزار شد. به گزارش جامع نیوز، رضایی رییس این سازمان در ابتدای این نشست گفت: هدف ما از توسعه ورزش همگانی در شهرداری تهران مشارکت مردم در این عرصه است. ما در تلاش هستیم تا با مشارکت […]

جامع نیوز: نخستین نشست خبری محمد رضایی رئیس سازمان ورزش شهرداری تهران صبح امروز (یکشنبه) در سالن اشراق برگزار شد.

به گزارش جامع نیوز، رضایی رییس این سازمان در ابتدای این نشست گفت: هدف ما از توسعه ورزش همگانی در شهرداری تهران مشارکت مردم در این عرصه است. ما در تلاش هستیم تا با مشارکت همه سازمان‌ها ورزش همگانی را توسعه دهیم تا هم به سلامت اجتماعی کمک کرده باشیم و هم از بسیاری از بیماری‌ها پیشگیری کرده باشیم.

وی ادامه داد: کم‌تحرکی به جامعه ما راه پیدا کرده است و همه به دنبال فعالیت کم هستند. من معتقد هستم که امکانات شهرداری مطلوب نیست ولی فضاهای ورزشی به زندگی مردم نزدیک شده و همه می‌توانند به راحتی فعالیت بدنی انجام دهند.

رییس سازمان ورزش شهرداری تهران گفت: توسعه ورزش همگانی کار یک سازمان خاص نیست و حدود ۱۰ تا ۱۱ وزارتخانه و ارگان مختلف در آن دخیل هستند. ما امیدواریم با کمک رسانه‌ها شهری پویا در ورزش برای سال‌های آینده بسازیم تا الگویی برای شهرهای دیگر باشیم.

رضایی با اشاره به حوزه زیرساخت ورزش عمومی گفت: ما ۳۱۰ مجموعه سالنی در شهر تهران داریم که تعداد۶۰ مجموعه ویژه بانوان است. همچنین ۶۷ مجموعه آبی و ۴ مجموعه نیز ویژه معلولین داریم. برنامه دوم توسعه شهرداری در سال ۹۷ به پایان می‌رسد. هدف واقع‌بینانه ما این است که هر سال ۱۲ درصد به تعداد مردمی که ورزش همگانی می‌کنند اضافه شود، به این ترتیب ما انتظار داریم در پایان سال ۹۷ حدود ۵۰ درصد مردم در ورزش همگانی مشارکت کنند. ۵۰ درصد مشارکت مردم مطلوب نیست ولی قابل قبول است.

وی تصریح کرد: حرکت دانش‌بنیان برای سازماندهی بهتر و علمی و همچنین تولید فکر نیز در دستور کار ما قرار دارد. ما پژوهش‌هایی در هر سال انجام می‌دهیم که نتیجه آن در یک شورای راهبردی با حضور ۳۱ نفر از بزرگان ورزش مورد بررسی قرار می‌گیرد. ما همچنین مجوز تاسیس یک دانشگاه علمی- کاربردی را گرفته‌ایم. توسعه تفریحات ورزشی در محلات که حرکتی خانواده‌محور است، نیز جزو برنامه‌های ما است تا به این ترتیب همه اقشار سنی جذب ورزش همگانی شوند. این روشی مفید و اختصاصی برای همگانی کردن ورزش است.

رییس سازمان ورزش شهرداری تهران اظهار کرد: مقام معظم رهبری در سال ۸۹ فرمودند که ورزش همگانی برای همه لازم است، ما هم با توجه به این فرموده معتقدیم در این زمینه هرچقدر خرج کنیم، کم است، صرف هزینه در این مورد اسراف نیست بلکه پیشگیری است.

رضایی در مورد استفاده از سوله‌های بحران شهرداری نیز توضیح داد: همه سوله‌های بحران در اختیار شهرداری نیست و ما آماده‌ایم هر تعداد سوله‌ای که تحویل گرفته‌ایم در عرض چند دقیقه خالی کرده و به شهرداری برگردانیم.

وی همچنین به برقراری امنیت در برخی بوستان‌ها اشاره کرد و گفت: ما مسئول تامین امنیت بوستان‌ها نیستیم و سازمان‌های دیگر باید در این مورد پاسخگو باشند. وظیفه ما ساختن بوستان‌های مفرح برای عموم مردم است.

رییس سازمان ورزش شهرداری تهران در پایان گفت: حمایت شهرداری از تیم‌های بزرگ و حضور در ورزش قهرمانی ممنوع است و دلیل این کار نیز غافل نشدن ما از ورزش همگانی است. پرداختن به حاشیه‌های تیم‌های بزرگ ما را از اهداف خود دور می‌کند، به همین خاطر است که تیم‌هایی مثل استقلال و پرسپولیس مورد توجه ما نیستند. یکی از دلایل موقعیت مطلوبی که در حال حاضر داریم پرداختن صرف به ورزش همگانی است.

مشاور عالی رییس سازمان ورزش شهرداری تهران در پایان گفت: بودجه اعتباری سازمان ورزش شهرداری ۳۰ میلیارد تومان و بودجه نگهداری آن ۱۵ میلیارد تومان است.