جامع نیوز: معاون خدمات شهری شهرداری تهران از رونمایی از ۵ تندیس شهید خبرنگار در بوستان گفتگو، شناسایی باغات تهران و تبدیل آنها به بوستان و نیزتبدیل ۹۰ بنای تاریخی و قدیمی به موزه خبر داد. به گزارش جامع نیوز، مجتبی عبداللهی در نشستی خبری با اشاره به رونمایی از ۵تندیس شهید خبرنگار که در […]

جامع نیوز: معاون خدمات شهری شهرداری تهران از رونمایی از ۵ تندیس شهید خبرنگار در بوستان گفتگو، شناسایی باغات تهران و تبدیل آنها به بوستان و نیزتبدیل ۹۰ بنای تاریخی و قدیمی به موزه خبر داد.

به گزارش جامع نیوز، مجتبی عبداللهی در نشستی خبری با اشاره به رونمایی از ۵تندیس شهید خبرنگار که در بوستان گفتگو همزمان با روز ۱۷مرداد ماه گفت: از آن جمله می توان به نصب تندیس شهیدان صارمی، رهبر، باقری و شهیدنوری اشاره کرد.

وی در ادامه با اشاره به راه اندازی ستادی در سازمان پارکها و فضای سبز شهرتهران جهت رسیدگی به باغات تهران گفت: این ستاد تا پایان سال جاری تمامی باغات تهران را شناسایی کرده و نسبت به شناسنامه دار کردن آنها اقدام می کند . این درحالی است که اگر باغی توسط مالکی خشک شود، شهرداری از طریق مرجع قضایی می تواند درخواست تملک باغ را داشته باشد.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران با تاکید بر اینکه تاکنون ۳۰ مکان شناسایی شده است، خاطرنشان کرد: از طریق تبصره ماده ۶ می توانیم این باغات را تبدیل به بوستان کنیم .این در حالی است که اگر باغی کاربری G دارد می تواند پروانه گرفت و نسبت به تبدیل آن به بوستان اقدام شود. حتی می توانیم برای این دست ازباغات و آبیاری آنها حکم ورود بگیریم .

به گفته وی شناسایی تمامی درختان شهر تهران توسط سیستم نرم افزار در دستور کار قرارگرفته و نسبت به پلاک کوبی آنها اقدام می شود.

وی با اشاره به برپایی نمایشگاه بازباران از چهارم الی ۱۵ شهریور ماه گفت: این نمایشگاه در بوستان ولایت، میدان امام حسین(ع) و باغ کتاب برپا می شود. این در حالی است که درسال گذشته این نمایشگاه در ده مکان برگزار شد اما امسال مکان برگزاری نمایشگاه ها سه برابر متراژ سال گذشته است .

معاون خدمات شهری شهرداری تهران با بیان اینکه برپایی نمایشگاه باز باران در جهت فرهنگ سازی و کمک به خانواده های نیازمند، جهت تهیه لوازم التحریر و لباس کودکان و نوجوانان خواهد بوداظهارکرد: این نمایشگاه باهمکاری فروشگاه شهروند ، شرکت ساماندهی و نشرشهر با تخفیف ۲۰ تا ۳۰ درصدی و زیرقیمت بازار برپا می شود .

عبداللهی درخصوص برپایی نمایشگاه تولیدکنندگان اسباب بازی درمحور ۱۷ شهریور هم گفت: این نمایشگاه از ۱۷مرداد ماه به مدت دو ماه برگزار می شود .

وی با اشاره به توجه ویژه به منطقه۱۲ که به عنوان نگین شهر تهران درطرح انضباط شهری در دستورکار قرار گرفته است، ادامه داد: دراین منطقه ۹۰ بنای قدیمی و تاریخی شناسایی شده است که درحال تملک آنها به عنوان تبدیلشان به موزه های مختلف هستیم . این در حالی است که برخی از این بناها قدمت ۱۰۰ تا ۲۰۰ ساله دارند .

عبداللهی با اشاره به اینکه تاکنون یک بنای قدیمی که ثبت شده باشد، نه تخریب شده و نه قصد تخریب آنها را داریم، افزود: این درحالی است که بسیاری از این ساختمان ها در جهت نورپردازی شناسایی شده اند . همچنین ۳۳ محور درمنطقه توسط سازمان زیباسازی در جهت حذف زواید بصری در دستور کار قرارگرفته اند.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران با بیان اینکه درطرح انضباط شهری در نظر داریم مکان های بی دفاع شهر را ساماندهی کنیم، خاطرنشان کرد : کارهای اساسی در این خصوص در حال انجام است به طوری که تفاهم نامه ای نیز در این باره با اداره برق مولوی و خیام انجام شده است.

وی با بیان اینکه در نظر داریم ۷ تا ۸ صنف ازمحدوده بازار به خارج از شهر منتقل شوند، خاطرنشان کرد: درهمین رابطه خیابان مصطفی خمینی از میدان بهارستان به سمت خیابان مولوی ساماندهی می شود .

معاون شهردار تهران در خصوص تعامل با میراث فرهنگی اظهارکرد: ساماندهی خانه های قدیمی بر عهده میراث فرهنگی است و این سازمان در این باره وجهه قانونی و نظارتی دارد. این در حالی است که شهرداری تهران مسوولیتی در این باره ندارد.