جامع نیوز:روز چهارشنبه ۷ مردادماه، ۴۳ قلم انواع کالا با حجم بیش از ۴۹۲ هزار تن در تالارهای داخلی و صادراتی بورس کالای ایران عرضه می شود. به گزارش جامع نیوزاز بورس کالای ایران، در این روز و در تالار صادراتی، در صورت تقاضا، ۱۱۰ هزار تن سنگ آهن دانه بندی (عیار ۵۳ درصد) مجتمع […]

جامع نیوز:روز چهارشنبه ۷ مردادماه، ۴۳ قلم انواع کالا با حجم بیش از ۴۹۲ هزار تن در تالارهای داخلی و صادراتی بورس کالای ایران عرضه می شود.
به گزارش جامع نیوزاز بورس کالای ایران، در این روز و در تالار صادراتی، در صورت تقاضا، ۱۱۰ هزار تن سنگ آهن دانه بندی (عیار ۵۳ درصد) مجتمع سنگ آهن میشدوان با قیمت پایه ۸ دلار در هر تن عرضه می شود. علاوه بر این، ۹۳ هزار تن انواع قیر شرکت نفت پاسارگاد به همراه ۱۰ هزار تن قیر ۶۰۷۰ شرکت پالایش نفت تبریز، یکهزار تن قیر ۸۵۱۰۰ شرکت رهیار گستر نوین و ۳۰۰ تن قیر ۶۰۷۰ شرکت قیر شرق برای صادرات به بازارهای جهانی راهی تالار مذکور می شود.
شایان ذکر است، در این روز و در تالار فرآورده های نفتی و پتروشیمی، ۲۱ هزار و ۷۵۱ تن انواع مواد شیمیایی چون ارتوزایلین، استایرن منومر، اسید استیک، اسید ترفتالیک، الکیل بنزن خطی، اوره صنعتی، ایزوبوتانول، بنزن، تری اتیلن گلایکول، جوش شیرین، دی اتانول آمین، دی اتیل هگزانول، دی اتیل گلایکول، زایلین مخلوط، کریستال ملامین، کربنات سدیم، منو اتیلن گلایکول و منومر وینیل استات عرضه می شود. دیگر عرضه های این روز تالار فرآورده های نفتی و پتروشیمی شامل ۷۹ هزار و ۴۵۰ تن انواع قیر، ۲۵ هزار تن وکیوم باتوم، ۶ هزار تن لوب کات، ۲ هزار تن گوگرد و ۲۸۰ تن آرگون می شود.
شرکت فولاد خوزستان نیز در حالی با ۱۰ هزار تن شمش بلوم با قیمت پایه ۱۲ هزار و ۲۰ ریال و به صورت سلف در تالار محصولات صنعتی و معدنی حضور می یابد که در صورت تقاضای مشتریان ۶۰ هزار تن دیگر به این حجم افزوده می شود. این شرکت همچنین، ۵۰ هزار تن دیگر از شمش بلوم خود را به صورت نقد و با قیمت پایه ۱۲ هزار و ۸۲ ریال عرضه می کند.
گروه آلومینیوم نیز شاهد عرضه ۸۰۰ تن بیلت ۶۰۶۳-۷ و یکهزار تن انواع شمش آلیاژی شرکت آلومینیوم ایران (ایرالکو) است.
گفتنی است، ۵ هزار تن شکرسفید، ۱۰ هزار تن گندم خوراکی، ۴ هزار تن گندم دروم، ۱۹۰۰ تن ذرت دانه ای و ۶۰۳ تن خرمای مضافتی نیز در روز چهارشنبه راهی تالار محصولات کشاورزی می شود.