جامع نیوز: در آستانه روز خبرنکار و پاسداشت یاد و خاطره شهید “محمود صارمی” خالی از لطف نخواهد بود که تلاش بی وقفه اصحاب رسانه و خبرنگاران محور قرار گیرد و علاوه بر تقدیر از فعالین این عرصه ، ضمن واکاوی و بازخوانی کارکرد رسانه ها در رویدادهای گوناگون ، نقش آنها و انتظار از […]

جامع نیوز: در آستانه روز خبرنکار و پاسداشت یاد و خاطره شهید “محمود صارمی” خالی از لطف نخواهد بود که تلاش بی وقفه اصحاب رسانه و خبرنگاران محور قرار گیرد و علاوه بر تقدیر از فعالین این عرصه ، ضمن واکاوی و بازخوانی کارکرد رسانه ها در رویدادهای گوناگون ، نقش آنها و انتظار از رسانه ها در پساتحریم به صورت اجمالی بررسی شود.
فضای متفاوتی که پس از مذاکرات در کشور ایجاد شده ، می طلبد تا رسانه ها با جدیت و دقت هر چه بیشتر به ترسیم ابعاد مذاکرات و توافق بپردازند و ضمن تبیین واقعیات و شرایط مانع از بروز انتظارات فزاینده در سطح جامعه شوند زیرا محدودیت منابع از یک سو و طولانی بودن فرایند اثر بخشی رفع تحریم ها، برآورده شدن خواسته ها و توقعات هیجانی را ناممکن کرده است.
با کمی تامل می توان به نقش بارز رسانه ها در تعمیم و تسری اقتصاد مقاومتی به لایه های مختلف جامعه پی برد، جامعه رسانه ای مصداق و نماد اقتصاد مقاومتی است زیرا برغم همه تنگناها و محدودیت ها ، بیشترین اثر بخشی و بازدهی مطلوب را داشته اند.
هوشمندی اصحاب رسانه مبنی بر تاکید بر مقوله اقتصاد مقاومتی پس از مذاکرات و توافق اولیه حاکی از فهم صحیح آنها از مقتضیات است که همگام با مدیران ارشد نظام و در راستای استیفای حقوق حقه ملت، ضرورت پرداختن به اقتصاد مقاومتی از زوایای مختلف را متذکر می شوند.
همچنین رسانه های کشور باید نیم نگاهی به فضای مجازی داشته باشند، متاسفانه فراگیری استفاده از فضای مجازی در حالی که بنیانهای فکری و فلسفی آن غیر مستحکم است و سطح نازل برخورداری از سواد رسانه ای به عنوان یک تهدید جدی در جهت دهی مقطعی افکار عمومی به سمت و سوی مسایل غیر واقعی شمرده می شود ،این امر منجر به کمرنگ شدن نقش رسانه های متعهد و مسئول در تنویر افکار عمومی می شود.
با اینکه شبکه بانکی کشور مانند هر مجموعه دیگر، نمی تواند مصون از خطا و اشتباه باشد اما طی سال های اخیر شبکه بانکی آماج شدیدترین حملات قرار گرفت و برخی از قلم ها هیچ ابایی از سوزاندن” تر “و” خشک ” نداشتند.
بی تردید قاطبه فعالین رسانه ای کشور با سرلوحه قرار دادن منافع ملی و ضمن ارایه تحلیل و نقدهای سازنده در مسیر اصلاح امور در شبکه بانکی قلم زده اند و این روند را با شناخت و توجه بیشتردر این مرحله حساس پی می گیرند تا از این طریق به مجموعه اقتصادی کشور یاری رسانند.
وقتی از مطبوعات به عنوان رکن چهارم، جامعه یاد می شود که وظیفه دیده بانی و رصد امور وتحلیل های موشکافانه را عهده دار است ، فراهم ساختن ابزار و ساز و کارهای انجام این رسالت حایز اهمیت زیاد است که انتظار می رود ضمن عمل به وظایف ذاتی در نقد کارکردها، جوانب امر و حساسیت شرایط فعلی ملحوظ نظر باشد.
خوشبختانه پیشکسوتان و دست اندرکاران جامعه رسانه ای کشور با علم به این موضوع تمهیداتی را در این راستا اندیشیده اند تا این مجموعه فرهیخته با برخورداری از حداکثر توان و صلاحیت تخصصی به ایفای رسالت خطیر خود در امر اطلاع رسانی و آگاهی بخشی بپردازند.
همزمان با رویکرد ارتقا تخصصی دست اندرکاران رسانه ، بنظر می رسد برای تسهیل شرایط نشاط و چابکی این مجموعه اثر بخش ، مواردی از قبیل بهبود وضع معیشت ،برخورداری از رفاه نسبی و افزایش منزلت اجتماعی خبرنگاران و اصحاب رسانه باید در دستور کار متولیان باشد.
به عنوان عضوی از شبکه بانکی کشور ضمن ارج نهادن به خدمات صادقانه اصحاب رسانه و تبریک فراررسیدن روز خبرنگار، امیدوارم همگان در تحقق شعار رهبری معظم انقلاب برای تقویت همزبانی و همدلی، بیش از پیش کوشا باشیم و با وفاق و همدلی گام های استوارتری در مسیر اعتلای ایران اسلامی برداریم.

مهندس امیر صفری
دبیر شورای هماهنگی روابط عمومی بانک ها