جامع خبر:رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در نشست تخصصی مدیرعامل بانک صنعت و معدن در تبریز با بیان اینکه بانک صنعت و معدن از مدیریتی توسعه‌گرا و صاحب‌نظر برخوردار است، گفت: مدیرعامل این بانک یک تئوریسین در زمینه مسائل اقتصادی و توسعه متوازن است و بنده به عنوان رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس بر این […]

جامع خبر:رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در نشست تخصصی مدیرعامل بانک صنعت و معدن در تبریز با بیان اینکه بانک صنعت و معدن از مدیریتی توسعه‌گرا و صاحب‌نظر برخوردار است، گفت: مدیرعامل این بانک یک تئوریسین در زمینه مسائل اقتصادی و توسعه متوازن است و بنده به عنوان رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس بر این موضوع شهادت می‌دهم.
ارسلان فتحی‌پور خواستار تصمیم‌گیری‌های منطقی در حمایت از صنعت و تولید شد و افزود: در سال‌های اخیر راه‌های آزمون و خطای بسیاری در زمینه حمایت از صنعت پیموده‌ایم و گاه به بهانه حمایت از واحدهای بزرگ واحدهای کوچک را فدا کرده‌ایم و زمانی نیز به بهانه حمایت از واحدهای کوچک و زودبازده واحدهای بزرگ را فراموش کرده‌ایم و سیاست فعلی بانک صنعت و معدن ارزشمند و قابل توجه است.
فتحی‌پور با بیان اینکه در زمینه ارزش افزوده بخش صنعت و معدن با رشد منفی اقتصادی مواجه بوده‌ایم و دولت با اتخاذ سیاست‌های اعتمادزا در عرصه اقتصاد موجبات رشد اقتصادی مثبت را فراهم آورده و پیش‌بینی می‌شود در سال ۹۴ نرخ رشد اقتصادی ۵ درصد و در سال ۹۵ به نرخ رشد اقتصادی ۸ درصد برسیم که همان نرخ رشد اقتصادی پیش‌بینی شده در برنامه توسعه کشور است.
وی ادامه داد: در برخی واحدهای بزرگ تولیدی اشباع در انبارها رخ داده و اکثر قطعه‌سازان نیز با موضوع مشکل در منابع مالی و در گردش مواجه هستند و این در حالی است که اندوخته بانک‌ها در نزد بانک مرکزی نیز رو به افزایش است.
فتحی‌پور عنوان کرد: در حالی که صنعت و تولید در کشور در حال از بین رفتن است در حال تعارف به همدیگر هستیم و این در حالی است که روزانه به تعداد بیکاران افزوده می‌شود.
وی خاطر نشان کرد: حمایت از تولید و مصرف باید به صورت دو طرفه رخ دهد و تحرک در بازار ایجاد شود و در غیر اینصورت و عدم تحرک در بازار با مشکل جدی مواجه خواهیم شد و متاسفانه وضعیت برخی واحدهای تولیدی بسیار شکننده بوده و قادر به پرداخت حقوق به کارگران نیستند.
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: صندوق توسعه ملی باید در چنین شرایطی ایفای نقش کند و منابع مالی لازم را تامین کند و بانک‌ها نیز باید برای تحرک به بازار حمایت کافی را داشته باشند.در صورتی که تحریم‌ها مرتفع شود می‌توان از منت بانک‌های داخلی خارج شویم.
نماینده مردم کلیبر و هوراند در مجلس شورای اسلامی گفت: امیدواریم سوغاتی مدیر عامل بانک صنعت و معدن در سفر به آذربایجان‌شرقی ارزشمند باشد و حمایت خوبی از شناسنامه صنعت کشور در تبریز توسط این بانک صورت گیرد چرا که آذربایجان‌شرقی و تبریز از لحاظ مختلف مولفه‌های ارزشمند صنعتی را دارند.
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: برای جبران عقب‌ماندگی اقتصادی و صنعتی کشور آذربایجان‌شرقی می‌تواند نقش‌آفرینی خوبی داشته باشد و در صورتی که حمایت لازم از این استان صورت نگیرد در سطح کلان کشوری نیز موفق نخواهیم بود.