معاون اول رییس جمهور در آیین افتتاح بیمارستان ۹۶ تختخوابی حضرت اباالفضل العباس(ع) بیرجند (میلاد ۳)،‌ اظهار داشت:‌ سازمان تامین اجتماعی یک سازمان خدمتگزار مهم است که به بخش وسیعی از مردم خدمات می‌دهد و بیش از ۴۰ میلیون نفر از جمعیت کشور بصورت مستقیم و غیر مستقیم از خدمات این سازمان استفاده می‌کنند. بیش […]

معاون اول رییس جمهور در آیین افتتاح بیمارستان ۹۶ تختخوابی حضرت اباالفضل العباس(ع) بیرجند (میلاد ۳)،‌ اظهار داشت:‌ سازمان تامین اجتماعی یک سازمان خدمتگزار مهم است که به بخش وسیعی از مردم خدمات می‌دهد و بیش از ۴۰ میلیون نفر از جمعیت کشور بصورت مستقیم و غیر مستقیم از خدمات این سازمان استفاده می‌کنند.
بیش از ۴۰ میلیون نفر از جمعیت کشور از خدمات سازمان تأمین اجتماعی استفاده می‌کنند
به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، دکتر اسحاق جهانگیری افزود: تامین اجتماعی سازمانی است که مردم برای روزهای مبادای زندگی در آن عضویت پیدا می کنند تا در روزهای سخت زندگی مطمئن باشند یک سازمان وجود دارد که به آنها کمک کند و آنها را از مشکلات عبور دهد.
وی ضمن تقدیر از اقدامات انجام شده در دوره فعلی مدیریت سازمان تأمین اجتماعی گفت: دکتر نوربخش فرزند عزیز خراسان جنوبی و از مدیران ارزشمند دولت است که در سازمان تأمین اجتماعی اقدامات بسیار ارزشمندی انجام می‌دهند و تکمیل بیمارستان حضرت اباالفضل العباس(ع) بیرجند (میلاد ۳)،یکی از این اقدامات است.
معاون اول رییس جمهور با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی در یک دوره‌ی گذشته از فعالیت خود، دچار فرسودگی سازمانی شد، تصریح کرد: متاسفانه مدیریت اجرایی کشور در یک مقطع، به جای آنکه فضای کشور را برای فعالیت نهادها آرام کند، در جهت متشنج کردن فضای کشور حرکت کرد تا جایی که این اختلافات به سطح سران قوا نیز تسری یافت.
دکتر جهانگیری ادامه داد: در آن مقطع دولت رییسی را برای سازمان تامین اجتماعی منصوب می کرد و نهاد قانونگذار کشور اعلام می کرد که این انتصاب بر خلاف قانون است و این رویه باعث شده بود که فرسودگی در سازمان تامین اجتماعی ایجاد شود و آنچه در این فضا قربانی می شد مصالح و منافع مردم بود.
وی با اشاره به سخنان برخی افراد که می گویند دیگر نباید راجع به گذشته صحبت و انتقاد شود، خاطرنشان کرد: برخی از مسائل مزمن که هنوز حل نشده باید مطرح شود و تا منافع ملت تامین نگردد ما در قبال آن مسئول هستیم و برای دفاع از منافع مردم تلاش می کنیم.
معاون اول رییس جمهور با یادآوری پرونده بابک زنجانی و برداشت ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلاری این شخص از منابع پولی کشور گفت: این شخص در مقطعی به سازمان تامین اجتماعی گفته بود که در قبال پرداخت ۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون یورو همه‌ی شرکتهای این سازمان را خریداری می کند و از سازمان خواسته بود که یک چک تضمینی به او بدهد و سازمان نیز یک فقره چک به مبلغ ۱۷ هزار میلیارد تومان در اختیار او قرار داده بود که هنوز مشخص نیست این چک کجاست و چه استفاده ای از آن شده است؟
دکتر جهانگیری با بیان اینکه سازمانی که باید به ضعیف ترین قشر جامعه خدمات ارائه دهد دچار چنین مفاسد و بحران هایی شده بود، گفت: یکی از افتخارات دولت تدبیر و امید این است که ثبات و آرامش را به کشور بازگرداند و شرایط را به گونه‌ای تغییر داد تا نهادهای مختلف بتوانند به وظایف سازمانی خود عمل کنند.
وی در ادامه یکی از دستاوردهای دولت تدبیر و امید را اجرای طرح تحول نظام سلامت برشمرد و گفت: دو سال قبل هزینه های درمان مردم هزینه های سنگینی بود که به مردم تحمیل می شد و بیماران ناچار بودند تجهیزات مورد نیاز جراحی خود را از بیرون تهیه کنند.
معاون اول رییس جمهور اضافه کرد: این دغدغه‌ها به اطلاع رییس جمهور رسید و دکتر روحانی از دولت خواست برای بهبود شرایط درمانی کشور راهکاری پیدا کنند؛ بدین ترتیب بود که طرح تحول نظام سلامت اجرا شد و هزینه های درمانی مردم کاهش یافت.
دکتر جهانگیری افزود: همزمان با اجرای طرح تحول نظام سلامت، افراد فاقد بیمه نیز تحت پوشش بیمه قرار گرفتند و وزارت تعاون در مدت کوتاهی بیش از ۹ میلیون نفر از اشخاص فاقد بیمه را تحت پوشش قرار داد.
وی گفت: این دستاوردها در حالی است که سال ۹۴ یکی از سالهای سخت درآمدی برای دولت است و دولت تدبیر و امید در چنین شرایطی توانسته تدابیری بیاندیشد که کارها و طرح های اصلی کشور مختل نشود و پرداخت حقوق کارکنان نیز با کندی مواجه نگردد.
معاون اول رییس جمهور تاکید کرد: دولت متعهد است که حواشی را از دستگاه های خدمتگزار برطرف کرده و ضمن بازگرداندن آرامش به کشور، اولویتها را شناسایی و بر آن تمرکز کند.
دکتر جهانگیری گفت: اطمینان می دهم با اقدامات مهمی که توسط دولت صورت گرفته و با کارهای اساسی که در بخش سیاست خارجی انجام شده، افق بسیار روشنی برای آینده‌ی کشور پیش بینی می شود و مشکلات کشور یکی پس از دیگری حل و فصل خواهد شد.
گفتنی است در این مراسم دکتر جهانگیری از طریق ارتباط زنده ویدئویی شعبه‌ی تامین اجتماعی در شهرستان درمیان را نیز افتتاح کرد.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی نیز در این مراسم گفت: سیاستهای دولت یازدهم مبتنی بر توسعه رفاه عمومی است و این رفاه را یک حق مسلم برای مردم می‌داند. هدف دولت بالا بردن توان مردم برای داشتن زندگی بهتر است.

دکتر علی ربیعی اظهار داشت: امیدواریم تا یک سال آینده در شهرستان مرزی درمیان که نیاز مبرمی به مراکز درمانی دارد درمانگاه تأمین اجتماعی نیز احداث شود.