جامع خبر: مدیر عامل بانک سپه صبح امروز در جمع خبرنگاران از رشدی ۹۰۰ درصدی سرمایه این بانک طی دو سال ۱۳۹۲ و ۱۳۹۳ خبر داد. به گزارش جامع خبر، سید کامل تقوی نژاد که در نشست خبری به مناسبت هفته دولت در محل وزارت اقتصاد سخن می گفت، با اعلام این خبر افزود: در […]

جامع خبر: مدیر عامل بانک سپه صبح امروز در جمع خبرنگاران از رشدی ۹۰۰ درصدی سرمایه این بانک طی دو سال ۱۳۹۲ و ۱۳۹۳ خبر داد.

به گزارش جامع خبر، سید کامل تقوی نژاد که در نشست خبری به مناسبت هفته دولت در محل وزارت اقتصاد سخن می گفت، با اعلام این خبر افزود: در ابتدای سال ۱۳۹۲ مجموع سرمایه بانک سپه معادل هشت هزار و ۵۵۹ میلیارد ریال بود که این رقم در اسفند همان سال به ۷۲ هزار و ۱۱۹ میلیارد ریال و در اسفند ماه سال ۱۳۹۳ به ۷۵ هزار و ۵۳۲ میلیارد ریال افزایش یافت.
وی با بیان اینکه میزان حقوق صاحبان سهام بانک سپه از اسفند سال ۱۳۹۲ تا اسفند سال ۱۳۹۳ افزایشی ۱۷ برابری را تجربه کرده است، گفت: حقوق صاحبان سهام بانک سرمایه از چهار هزار و ۵۷۰ میلیارد ریال در اسفند ۱۳۹۲ به ۸۰ هزار و ۱۹۱ میلیارد ریال در اسفند سال بعد افزایش یافته است.
تقوی نژاد همچنین با بیان اینکه میزان کفایت سرمایه بانک سپه از منفی ۱۹ صدم درصد در اسفند سال ۱۳۹۲ به مثبت ۵٫۲۱ درصد در اسفند سال ۱۳۹۳ افزایش یافته است، اظهار داشت: در این زمینه ما از گردنه خطرناکی عبور کردیم، گر چه هنوز فاصله معناداری تا وضع مطلوب داریم.
ایشان در زمینه شاخص “بهبود نسبت مانده خالص دارایی های ثابت به حقوق صاحبان سهام” در بانک سپه با بیان اینکه بانک مرکزی حد مطلوب این شاخص را ۴۰ درصد تعیین کرده است، گفت: میزان شاخص “بهبود نسبت مانده خالص دارایی های ثابت به حقوق صاحبان سهام” در مرداد سال ۱۳۹۲ در بانک سپه، ۲۴۱ درصد بود که در اسفند ماه همان سال به ۹۵٫۵ درصد کاهش یافت و در سال ۱۳۹۳ و ۱۳۹۴ نیز هنوز همین نسبت حفظ شده که به معنای ۱۵۰ درصد بهبود عملکرد است

مدیر عامل بانک سپه در ادامه از افزایش ۶ برابری تسهیلات قرض الحسنه از سوی این بانک خبرداد و گفت: مبلغ تسهیلات قرض الحسنه اعطایی بانک سپه در سال ۹۳ نسبت به سال ماقبل رشد ۶ برابری داشته است به طوری که در سال ۹۲ به ۴ هزار و ۴۰۴ نفر به مبلغ ۲۰۰ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شد که این رقم در سال ۹۳ به رقم یک هزار و ۱۹۶میلیارد ریال و به تعداد ۲۹ هزار نفر افزایش یافت.
وی درادامه افزود: جهت گیری عمده ما در پرداخت تسهیلات، پرداخت قرض الحسنه ازدواج بود که از برنامه های ما در سال آینده نیز خواهد بود.
تقوی نژاد در خصوص نسبت مطالبات غیرجاری به تسهیلات بانک گفت: مطالبات غیرجاری به تسهیلات این بانک در سال ۹۳ نسبت به سال ماقبل ۳٫۵ واحد درصد کاهش پیدا کرده و از ۱۶ درصد در سال ۹۲ به ۱۲٫۵ درصد در سال ۹۳ کاهش یافته است.
وی با اشاره به سیاست های اقتصادی پرداخت تسهیلات تجاری برای ایجاد واحدهای مولد نیز گفت: ۱۱۰ طرح مهم با سرمایه ۱۲ هزار و ۵۷۰ میلیارد ریال در مرحله احداث می باشد.
وی همچنین در خصوص ضمانت نامه های ریالی صادر شده از سوی بانک سپه گفت: مجموع منابع درنظر گرفته شده در سال ۹۲ معادل ۲۰ هزار و ۵۵۳ میلیارد ریال بود که این رقم در سال گذشته به ۴۳ هزار و ۵۸۱ میلیارد ریال افزایش یافته که شاهد رشد ۱۱۲ درصدی در زمینه صدور ضمانت نامه های ریالی بودیم.
تقوی نژاد همچنین از افزایش ۷۱ درصدی صدور ضمانت نامه های ارزی توسط این بانک خبر داد و تصریح کرد: مجموع ضمانت نامه های ارزی صادر شده در مرداد ۹۲ از رقم ۶ هزار و ۷۱۲ میلیارد ریال به رقم ۱۱ هزار و ۴۴۴ میلیارد ریال در مرداد ۹۴ افزایش یافته است.
وی در پایان با اشاره به فعالیت های شرکت سرمایه گذاری امید، متعلق به بانک سپه، گفت: شیرین سازی آب خلیج فارس برای مصارف استانهای مرکزی کشور و معادن چادرملو و تامین ظرفیت برای ذخیره سازی ۱۰ میلیون بشکه نفت در مخازن نفتی گناوه تا پایان سال جاری را از جمله مهمترین پروژه های شرکت سرمایه گذاری امید عنوان کرد.