جامع خبر:معاون وزیر صنعت و رئیس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در مراسم افتتاح تعمیرگاه تخصصی خودروی سراتو و محصولات گیربکس اتوماتیک سایپا با اشاره به جایگاه رفیع خودروسازی در کشور اظهار داشت: صنعت خودرو بیش از ۱۵ میلیارد دلار در اقتصاد کشور نقش دارد و حدود ۲۲ هزار میلیارد تومان قطعه […]

جامع خبر:معاون وزیر صنعت و رئیس هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در مراسم افتتاح تعمیرگاه تخصصی خودروی سراتو و محصولات گیربکس اتوماتیک سایپا با اشاره به جایگاه رفیع خودروسازی در کشور اظهار داشت: صنعت خودرو بیش از ۱۵ میلیارد دلار در اقتصاد کشور نقش دارد و حدود ۲۲ هزار میلیارد تومان قطعه برای تولید خودرو در کشور وارد شده است.
دکتر «سید رضا نوروززاده» افزود: برخی می‌گویند چرا خودروی وارداتی وارد کشور نمی‌شود و در اختیار مردم قرار نمی‌گیرد؛ لازم بذکر است که واردات ۱۳۰ هزار خودرو معادل تولید یک میلیون و ۲۰۰ هزار خودرو ارزبری داشته است.
وی با بیان اینکه انتقادها را به جان می‌پذیریم و مردم را ولی نعمت خود می‌دانیم، گفت: صنعت خودرو باید بر خود ببالد که به نیاز عمده کشور پاسخ گفته و مانع خروج ارز شده است.
نوروززاده ادامه داد: چنانچه جلوی خروج ارز برای واردات خودرو گرفته شود، این ارزها صرف سرمایه گذاری بیشتر در داخل و توسعه و رونق اقتصادی بیشتر خواهد شد.
رئیس هیات عامل سازمان گسترش با اشاره به وجود نواقصی در تولیدات داخلی اظهار داشت: در چندسال گذشته قطعه سازان به دلایلی آسیب دیده‌اند و سایپا نیز به دلیل نوع جابجایی سهام، از لحاظ مالی آسیب دید.
نوروززاده افزود: به نمایندگی از جانب شما کارکنان سایپا به مردم ایران عرض می‌کنم که مردم حق انتقاد دارند
و ما باید انتقادها را بپذیریم. ما فرافکنی نمی‌کنیم و باید پاسخگوی نیاز مملکت باشیم.
وی با اشاره به نقش مردم در پیروزی انقلاب اسلامی و نیز فتوحات جنگ تحمیلی عنوان کرد: هم اکنون نیز مردم هستند که پشت حکومت ایستاده‌اند و نظام با تکیه بر این پشتوانه مردمی در مقابل قدرت‌های جهانی ایستاده و با آنها مذاکره می‌کند.
نوروززاده تاکید کرد: وظیفه داریم معایبی که احیانا در محصولات داخلی وجود دارد، برطرف کنیم و خودروهایی در خور شان مردم ایران به آنان تحویل دهیم.
وی در پایان خاطرنشان کرد: یکی از نقاطی که مردم به آن امید بسته‌اند و انتظار خدمت دارند، ارائه خدمات پس از فروش مناسب است که امیدوارم همگی دست بدست هم داده و بنحوی شایسته در خدمت مردم باشیم.
گفتنی است در مراسمی که امروز در محل شرکت سایپا یدک در جاده مخصوص کرج برگزار شد، تعمیرگاه تخصصی خودروهای سراتو و چانگان، تعمیرگاه تخصصی گیربکس اتوماتیک محصولات سایپا و نیز باشگاه مشتریان این شرکت افتتاح شد. در این مراسم علاوه بر رئیس هیات عامل سازمان گسترش، عزیز اکبریان نماینده مردم کرج و حسین گروسی نماینده مردم شهریار در مجلس شورای اسلامی، دکتر جمالی مدیرعامل سایپا و نیز جمعی از مدیران ارشد و کارکنان این گروه صنعتی حضور داشتند