جامع خبر:گوگل به دنبال پایه‌ریزی زیر ساخت‌های دسترسی آسان به اینترنت توسط گوگل فایبر است و در همین راستا با همکاری شرکت TP-LINK روتر بی سیم OnHub را به تازگی روانه ی بازار نموده است. این روتر که گوگل آن را “ساده، پرسرعت و به طرز خارق العاده ای زیبا” توصیف کرده، از ۱۳ آنتن […]

جامع خبر:گوگل به دنبال پایه‌ریزی زیر ساخت‌های دسترسی آسان به اینترنت توسط گوگل فایبر است و در همین راستا با همکاری شرکت TP-LINK روتر بی سیم OnHub را به تازگی روانه ی بازار نموده است. این روتر که گوگل آن را “ساده، پرسرعت و به طرز خارق العاده ای زیبا” توصیف کرده، از ۱۳ آنتن داخلی در طراحی استوانه ای زیبای خود بهره می گیرد. تی پی لینک به عنوان بزرگترین تولید کننده تجهیزات شبکه بی سیم در دنیا، مدعی است که این روتر از سرعت بالای ۱۹۰۰ مگابیت بر ثانیه برای تبادل اطلاعات برخوردار بوده و کاربران این روتر از پشتیبانی منظم نرم افزاری گوگل نیز بهره مند خواهند بود .
OnHub از استاندارد های ۸۰۲.۱۱ a/b/g/n/ac پشتیبانی نموده و همچنین مجهز به بلوتوث نسخه‌ی ۴ می باشد. به علاوه این روتر قابلیت عملکرد در دو باند فرکانسی ۲.۴ و ۵ گیگا هرتز را دارا بوده ومجهز به پردازنده‌ی دو هسته‌ای و قدرتمند Qualcomm با نام Atheros IPQ8064، رم یک گیگا بایتی و ۴گیگابایت حافظه‌ی داخلی می باشد.
OnHub دارای یک درگاه USB 3.0 ، یک پورت LAN گیگابیتی و یک پورت WAN گیگابیتی در پشت دستگاه می باشد. از دیگر وِیژگی های این روتر می توان به پشتیبانی پروتکل‌های خانه‌های هوشمند همانند WEAVE اشاره کرد که ابزارارتباطی تیم اندروید گوگل برای اینترنت اشیاء (Internet of Things) می باشد. این دستگاه توسط اپلیکیشنی به نام Google On قابل کنترل خواهد بود که برای هر دو سیستم‌عامل اندروید و iOS در دسترس می باشد. در حال حاضر این اپلیکیشن به شما اجازه می‌دهد تا ترافیک را برای استفاده‌های خاص اولویت‌ بندی کرده، استفاده اینترنت را تحت نظر گرفته و اشکالات سیستم را بیابید. در نهایت از قابلیت های منحصر به فرد این روتر می توان به اسپیکر داخلی تعبیه شده در آن اشاره کرد.
به گفته‌ امیر مسعود عادل‌منش مدیر استراتژی بازاریابی شرکت تی پی لینک در ایران، با گذشت تقریبا ۲ هفته از ارائه و معرفی این محصول در کشور آمریکا، فروش بسیار بالا و قابل توجهی گزارش شده که نشانه ی استقبال بی‌نظیر و فراتر از حد انتظار در مورد این محصول بوده است. ایشان اضافه نمودند که در آینده نه چندان دور بایدانتظار معرفی محصولات بسیار متنوع تر و همکاری های استراتژیک گسترده تری رااز تی پی لینک داشته باشیم . روتر OnHub با قیمت ۲۰۰ $ از تاریخ ۹ شهریور ماه به صورت رسمی وارد بازارهای جهانی شده است.