جامع خبر:معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی از اجرای طرح نسیم سلامت ویژه بازنشستگان و مستمری‌بگیران این سازمان خبر داد و گفت: این طرح در ۶ ماهه دوم سال جاری برای بازنشستگان و مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی در سراسر کشور اجرا می‌شود. به گزارش جامع خبر، دکتر منصور اعتصامی در نشست خبری با خبرنگاران رسانه‌های […]

جامع خبر:معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی از اجرای طرح نسیم سلامت ویژه بازنشستگان و مستمری‌بگیران این سازمان خبر داد و گفت: این طرح در ۶ ماهه دوم سال جاری برای بازنشستگان و مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی در سراسر کشور اجرا می‌شود.

به گزارش جامع خبر، دکتر منصور اعتصامی در نشست خبری با خبرنگاران رسانه‌های گروهی به تشریح طرح نسیم سلامت پرداخت و افزود: این برنامه در تهران ۸ صبح روز جمعه ۲۵ ذی‌حجه در پارک لاله آغاز می شود و بازنشستگان در این برنامه ورزشی شرکت کرده و پیاده‌روی خانوادگی و ورزش سبک صبح گاهی خواهند داشت.

وی افزود: این برنامه با مشارکت تمامی دستگاه‌های ذی‌ربط و با محوریت کانون عالی بازنشستگان و مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی برگزار می شود و بازنشستگان با نظارت فدراسیون ورزش همگانی و با حضور پزشکان به انجام حرکت‌های ورزشی سبک می‌پردازند.

دکتر اعتصامی از برنامه ریزی سازمان تأمین اجتماعی برای ترویج ورزش همگانی در بین بازنشستگان خبر داد و گفت: در کنار برنامه‌های مختلف، المپیاد ورزشی ویژه بازنشستگان از جمله برنامه‌هایی است که در سراسر کشور با همکاری ادارات کل تأمین اجتماعی و تربیت بدنی استان‌ها برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه در این المپیاد بازنشستگان در ۴ رشته ورزشی متناسب با شرایط جسمی خود شامل دارت، تیراندازی، پیاده‌روی و تنیس روی میز شرکت می‌کنند، گفت: منتخبین این رقابتها در المپیاد کشوری شرکت می‌کنند که این المپیاد برای آقایان در کردستان و برای بانوان در لرستان برگزار می شود. امیدواریم این رقابتهای ورزشی تداوم داشته باشد و هر ساله شاهد برگزاری این برنامه ها باشیم. این فعالیت‌ها ضمن ایجاد نشاط در بین بازنشستگان و مستمری بگیران به تدریج باعث کاهش هزینه‌های درمانی خواهد شد.

دکتر اعتصامی همچنین از برگزاری مراسم روز خانواده و تکریم بازنشستگان خبر داد و گفت: این مراسم در تهران بعد از ظهر روز شنبه هفته آینده برگزار می شود و در سراسر کشور نیز مراسم مشابهی برگزار خواهد شد.

وی افزود: در این مراسم از بازنشستگان، از کار افتادگان کلی، همسران بازنشستگان مرحوم و کارکنان بازنشسته نمونه و منتخب که بر اساس معیارهای اعلام شده موفقیت خاصی را کسب کرده باشند تقدیر به عمل می‌آید.

دکتر اعتصامی ادامه داد: اجرای این برنامه‌ها توسط سازمان تأمین اجتماعی جلوه‌ای از توجه و تقدیر از بازنشستگان و عنایت ویژه به این قشر عزیز است. سازمان تأمین اجتماعی علاوه بر پرداخت مستمری ماهیانه به این عزیزان که ماهیانه به بیش از ۳۲۰۰ میلیارد تومان بالغ می‌شود، این برنامه‌های ویژه را نیز اجرا می‌کند.

به گفته دکتر اعتصامی، پرداخت وام مسکن به بازنشستگان از برنامه‌های سازمان تأمین اجتماعی است که در این رابطه پیش بینی هایی صورت گرفته و پیشنهاد اختصاص ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای پرداخت این وام ارائه شده است.

وی اظهار امیدواری کرد که طی ماههای آینده نظر مسئولین ذی‌ربط در رابطه با رقم پیشنهادی و همچنین نحوه هزینه کردن آن به سازمان اعلام شود.

دکتر اعتصامی افزود: ممکن است که این اعتبار در قالب مسکن اجتماعی به بازنشستگان واجد شرایط پرداخت شود و یا تصمیم دیگری در این رابطه اتخاذ شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی با بیان اینکه وام قرض الحسنه ای که در سال گذشته به بازنشستگان پرداخت می‌شد در سال جاری نیز تداوم خواهد یافت، اظهار داشت: در سال جاری نیز به طور تقریبی ۵۰ هزار نفر از بازنشستگان سازمان ۲میلیون تومان وام قرض الحسنه دریافت می‌کنند.

دکتر اعتصامی پرداخت وام کمک هزینه سفر به عتبات را از دیگر برنامه‌های سازمان تأمین اجتماعی عنوان کرد و اظهار داشت: این تسهیلات بر اساس مصوبه هیأت مدیره و از محل وجوه اداره شده سازمان پرداخت می‌شود. تا کنون ۵۳۰۰ نفر برای استفاده از این تسهیلات اعلام آمادگی کرده‌اند و بازنشستگانی که قصد سفر به عتبات دارند از یک میلیون تومان وام سازمان تأمین اجتماعی برخوردار خواهند بود.

وی ادامه داد: اجرای طرح کرامت رضوی نیز از جمله برنامه‌های نسبتاً موفق سازمان تأمین اجتماعی در حوزه فرهنگی و اجتماعی بوده است.در این طرح تا کنون بیش از ۱۷ هزار نفر از بازنشستگان به زیارت حضرت امام رضا(ع) مشرف شده اند و این برنامه در سال جاری نیز تداوم خواهد یافت.

دکتر اعتصامی با بیان اینکه تأمین اجتماعی یک نهاد متعلق به مردم و اموال آن حق الناس است، گفت: شرکای اجتماعی سازمان اعم از بیمه شدگان، بازنشستگان و کارفرمایان صاحبان اصلی این صندوق هستند. سازمان تأمین اجتماعی در حال خدمت رسانی به بیش از نیمی از جمعیت کشور است و برای تأمین امنیت خاطر افراد تحت پوشش به نوعی وظیفه حاکمیتی را نیز بر عهده دارد.

وی تعداد بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی را در حال حاضر ۲ میلیون و ۷۹۳ هزار نفر اعلام کرد و اظهار داشت: با احتساب خانواده و افراد تبعی آنها مجموعه افراد تحت پوشش سازمان در بخش بازنشستگی به ۵ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر می‌رسد.

دکتر اعتصامی گفت: سازمان تأمین اجتماعی علاوه بر ایفای تعهدات قانونی خود در قبال بیمه شدگان و بازنشستگان در راستای اعتماد سازی و اعطای تسهیلات فرهنگی و وارد کردن کالای فرهنگی در سبد خانوار برنامه‌های مختلفی را در دستور کار دارد.