جامع خبر: سمینار معرفی برند و محصولات لیگو در ایران با حضور جمعی از کارشناسان ، مدیران و نمایندگان رسانه های جمعی عصر امروز در هتل آزادی برگزار شد. براساس این گزارش در این مراسم آقای مهدی افلاطونیان مدیرعامل شرکت جهان الکترونیک نماینده انحصاری گوشی لیگو درایران ضمن تشریح فعالیت ها و عملکرد این شرکت […]

جامع خبر: سمینار معرفی برند و محصولات لیگو در ایران با حضور جمعی از کارشناسان ، مدیران و نمایندگان رسانه های جمعی عصر امروز در هتل آزادی برگزار شد.
براساس این گزارش در این مراسم آقای مهدی افلاطونیان مدیرعامل شرکت جهان الکترونیک نماینده انحصاری گوشی لیگو درایران ضمن تشریح فعالیت ها و عملکرد این شرکت به ارائه خصوصیات و مزیت های فنی ، تخصصی و مالی این گوشی پرداخت.
در این مراسم که چهره‌های بزرگ توزیع و پخش صنعت موبایل کشور حضور داشتند، مدیران شرکت نیک الکترونیک، نماینده انحصاری لیگو در ایران، به بیان پیشینه شرکت، اهداف و چشم‌اندازهای خود پرداختند. آقای شهریاری مجری توانمند کشور نیز مثل همیشه با صحبت‌های دلنشین خود در لابه‌لای برنامه‌ها، گرمی و حرارت خاصی به جو سالن و مراسم بخشیده بود.
در ابتدای برنامه همانطور که اشاره شد ، مهندس افلاطونیان، مدیرعامل هولدینگ جهان الکترونیک ( مادر شرکت نیک الکترونیک) ضمن بیان پیشینه ۱۵ ساله این شرکت در تولید بردهای الکترونیکی در ایران و صادرات موفق به کشورهای اروپایی، امریکا و کانادا از جمله همکاری با بزرگ‌ترین خودروسازان جهان همچون BMW، افتخارات متعدد این شرکت در صنعت الکترونیک کشور و برگزیده شدن به‌عنوان شرکت دانش بنیان در سال ۹۴ را یادآور شد. ایشان سپس سخنان خود را درباره شرکت نیک الکترونیک، اهداف و چشم‌اندازهای این شرکت ادامه داد. آقای افلاطونیان هدف از تاسیس این شرکت را تلاش جهت ارتفای زندگی فردی، اجتماعی و اقتصادی با تامین کالاهای با کیفیت در حوزه آی‌تی بیان داشت و چشم‌انداز شرکت خود را کسب جایگاه سه رتبه برتر بازار آی‌تی ایران در طی سه سال آینده ذکرنمود. سبد محصولات حال حاضر نیک الکترونیک را گوشی‌های هوشمند لیگو، تبلت‌های اسمارت رونیکس تایوان و پاوربانک‌های نیک شامل می‌شود.
بعد از سخنرانی جناب مهندس افلاطونیان، آقای پارکر، مدیرعامل لیگو که برای بازدید از شرکت نیک الکترونیک و بازار ایران به کشورمان سفرکرده است، بر روی سن قرار گرفت و توضیحات جذابی را درمورد لیگو و بازارهای بزرگی که این برند در دنیا فتح کرده است به افراد در سالن ارایه کرد.
آقای مهندس سلطانی، مدیر شبکه فروش نیک الکترونیک نیز ارایه خود را با مدل فروش و کسب‌وکار این شرکت شروع کرد و سبد ارزشی شرکت نیک را مهندسی فروش و سهولت خرید اذعان نمود. فروش حداقل ۱٫۵ میلیون دستگاه، و کسب جایگاه سه رتبه برتر در فروش آنلاین ایران از چشم‌اندازهای این شرکت در حوزه فروش بیان گردید.
آقای سلطانی همچنین فروشگاه آنلاین بست‌نیک را به‌عنوان بستر فروش آنلاین این شرکت و برندشاپ‌های این شرکت در بازارچارسو (مرکزی)، مجتمع تجاری بوستان (غرب) و پاساژ گلبرگ (شرق) را بستر اولیه فروش آفلاین نیک بیان نمودند. همچنین بر اساس صحبت‌های مهندس سلطانی لیگو به زودی در ۵۰ فروشگاه مطرح تهران و در سه ماه آینده در بیشتر مراکز استان‌ها حضور خواهد داشت.
اما یکی از جالب‌ترین نکاتی که بارها توسط مدیر شبکه فروش نیک الکترونیک به آن اشاره شد به دیدگاه این شرکت در باب سرویس و خدمات پس از فروش این شرکت با نام نیک سرویس باز می‌گردد.
بر اساس دیدگاه این شرکت، کیفیت و نظارت در مرحله طراحی و تولید محصولات باید به‌شکلی انجام گیرد تا مشتری از مراجعه به مراکزسرویس و خدمات پس از فروش بی‌نیاز گردد. با آنکه این شرکت برای محصولات خود گارانتی واقعی ۱۲ ماهه و گارانتی تعویض یک‌ماهه را در نظر گرفته است اما بر این عقیده است که کیفیت محصول در دسترس مشتری باید به‌اندازه‌ای باشد تا از خدمات پس از فروش و تعمیر بی‌نیاز گردد. در زمینه روابط پایدار با مشتری و CRM، سرویس تماس تلفنی ۲۴۷ ( ۷ روز هفته، ۲۴ ساعت شبانه روز) در توسعه عمیق رابطه نیک الکترونیک با مشتری‌های این شرکت نقش مهمی را ایفا می‌کند.
در ادامه آقای مهندس مومیوند به بیان ویژگی‌های چندین محصول لیگو در قالب اسلایدهایی جذاب پرداخت. استفاده از قطعات کمپانی‌های بزرگی همچون سونی ( سنسور دوربین)، ژاپن دیسپلی JDI ( نمایشگر)، مدیاتک ( چیپ پردازشی) و همچنین به‌کارگیری ویژگی‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری که معمولا در گوشی‌های پرچمدار برندهای مطرح یافت می‌شود در گوشی‌های لیگو با قیمت اقتصادی از مواردی بود که به چندین بار مورد اشاره قرار گرفت. هم اکنون محصولات لیگو در ۱۲ مدل و در دو سری الیت (Elite) و لید (Lead) تولید و عرضه می‌شود.
آقای شهریاری در پایان مراسم با ترتیب دادن مسابقه‌ای جالب میان حاضران در سالن، ۵ گوشی هوشمند لیگو را از طرف شرکت نیک الکترونیک به رسم یادبود به آنها اهدا نمود. قرعه کشی دیگری نیز در میان کاربران کنونی و عضو وب سایت بست‌نیک انجام شد تا نام ۴۰ نفر برنده اعضای این وب‌سایت نیز مشخص گردد.
لازم به ذکر است که شرکت نیک‌الکترونیک به‌پاسداشت حمایت مشتریان و مردم از این برند، به بازدیدکنندگان از غرفه این شرکت در نمایشگاه ایران تله‌کام ۲۰۱۵ ( ۴ تا ۷ مهرماه) ، کارت تخفیف ویژه‌ ۱۰ درصدی برای خرید گوشی‌های لیگو اهدا کند.
بازدید‌کنندگان از غرفه لیگو ( سالن ۱۱-۱۰ غرفه ۵۴) می‌توانند از ۴ الی ۱۹ مهرماه با در دست‌ داشتن این کارت تخفیف‌ها گوشی مورد نظر خود را از فروشگاه‌های لیگو و فروشگاه آنلاین بست‌نیک خریداری کنند.
با توجه به برچسب قیمتی مناسب گوشی‌های لیگو، این تخفیف استثنایی می‌تواند بهترین فرصت برای خرید گوشی‌های لیگو به‌شمار رود که شاید به این زودی‌ها تکرار نشود.

گفتنی است محصولات لیگو در نمایشگاه بین المللی تلکام با ده درصد تخفیف ارائه می گردد.