جامع خبر: نشست مطبوعاتی افتتاح وبسایت آنلاین حراجی، صبح امروز باحضورمدیران شرکت وخبرنگاران در محل سالن کنفرانس هتل ورزش برگزار شد. به گزارش جامع خبرمهدی مرادی، صاحب امتیاز و موسس وبسایت حراجی آنلاین گفت: این گروه پیش از ایجاد سایت آنلاین حراجی، سابقه تاسیس سایت وایت برد در سال ۱۳۷۸ را دارد که البته به […]

جامع خبر: نشست مطبوعاتی افتتاح وبسایت آنلاین حراجی، صبح امروز باحضورمدیران شرکت وخبرنگاران در محل سالن کنفرانس هتل ورزش برگزار شد.
به گزارش جامع خبرمهدی مرادی، صاحب امتیاز و موسس وبسایت حراجی آنلاین گفت: این گروه پیش از ایجاد سایت آنلاین حراجی، سابقه تاسیس سایت وایت برد در سال ۱۳۷۸ را دارد که البته به دلیل مشکلات سرعت اینترنت و کمبود کاربران در آن زمان، مجبور به بسته شدن پس از یک سال شد. از آن زمان تا کنون این گروه به صورت تخصصی تحقیقات خود را برای راه اندازی سایتی در زمینه فروش اجناس نو و دست دوم شروع کرد. البته در ایران سایت های فعال و خوبی مانند دیجی کالا در حال فعالیت هستند، اما فقط خدماتی که مربوط به اجناس و کالاهای نو می شوند را ارائه می دهند. ویژگی خاص این سایت در فروش اجناس دست دوم و انبارداری واقعی و پرداخت پول بعد از خرید، درب منزل است.
مرادی با اشاره به حضور نمایندگان شرکت های سامسونگ و ال جی در کنفرانس خبری افتتاح این وبسایت، به حضور پررنگ این دو شرکت در معاملات آتی این سایت اشاره کرد.
صاحب امتیاز این وبسایت خاطرنشان کرد: خدمات این وبسایت در سه بخش فیزیکی، بانکی و مجازی تقسیم می شود و در ۱۷ شهر امکان تحویل کالا وجود دارد. البته انبار مرکزی فعلا فقط در تهران وجود دارد و در ۸ ماه آینده، در ۱۰ شهر دیگر نیز انبار تاسیس می شود اما هزینه حمل و نقل، فقط همان ۷ هزار تومان است.
مرادی در خصوص چگونگی عملیات انبارداری وبسایت آنلاین حراجی گفت: اجناس ۱۵ روز اول به صورت رایگان در انبارها می مانند و پس از ۱۵ روز، در صورت درخواست فروشنده، تا زمان فروش در انبار نگهداری می شود و پس از فروش، هزینه انبارداری از کل مبلغ کسر می شود.
مرادی افزود: از برنامه های آتی شرکت، ایجاد سرویس جی پی اس بر کالاهاست که فروشنده و خریدار در هر زمان می توانند از محل کالا با خبر شوند. سالانه ۲۰ سرویس جدید در زمانبندی مشخص شامل سرویس های فیزیکی و مجازی ارائه می شود و همچنین سه ماه یکبار نشست های خبری برای معرفی سرویس های جدید برگزار می شود .
محمد مهدی کیهانی، مدیر وبسایت آنلاین حراجی در این نشست مطبوعاتی گفت: کاربران برای ورود به این سایت، ابتدا فرم ثبت نام را پر می کنند. سپس کلیه کالاها (اعم از نو و دست دوم) به صورت مزایده در سایت معرفی می شود و کاربران پس از بازدید اعلام قیمت می کنند و پس از اتمام مهلت مزایده، کالا به بالاترین قیمتی که نزدیک به قیمت فروشنده باشد، فروخته می شود. کاربران می توانند آخرین قیمت در آخرین مزایده کالا را در این سایت مشاهده کنند و بعد از تفاهم با فروشنده، کالا از انبار به محل خریدار(در هر نقطه جغرافیایی) با صدور فاکتور تحویل داده می شود و بعد از دریافت و تایید کالا، هزینه کالا توسط خریدار پرداخت می شود.

او افزود: از ویژگی های مهم این سایت بحث انبارداری واقعی است. کالایی که در وب سایت اضافه می شود، در صورت درخواست فروشنده برای استفاده از انبار به انبار منتقل می شود و پس از فروخته شدن به خریدار تحویل داده می شود.
کیهانی در ادامه خاطرنشان کرد: درمورد قابلیت های موجود در سایت، می توان گفت که مدیریت ÷روفایل، قیمت، عکس و فرصت مزایده وجود دارد. از سایر ویژگی های این سایت می توان به امتیاز دهی به خریداران و فروشندگان اشاره کرد که پس از به حدنصاب رسیدن این امتیازات، وب سایت خدمات آینده را به این افراد معرفی می کند و برای ان ها شرایط خاص برای حضور در معاملات از جمله پنل های اس ام اسی، ارسال پیام های صوتی، تبلیغات ویژه و گسترده برای فروشندگان در نظر می گیرد.
مدیر وبسایت حراجی آنلاین در ادامعه افزود: تنها هزینه ای که سایت از خریدار و فروشنده می گیرد، هزینه ۷ هزار تومانی از هر طرف معامله است و البته فروشندگان و خریداران می توانند تراکنش های مالی خود را به صورت منظم در سایت مشاهده کنند.
کیهانی اظهار کرد: از روز شنبه که وبسایت آغاز به کار می کند، کالاها در سه دسته لوازم الکترونیکی (موبایل، تبلت و کامپیوتر)، پوشاک ، زیور آلات و ساعت مچی و لوازم خانگی و ورزشی نام برد.
مصطفی آذرخیل، مشاور اقتصادی گروه آنلاین حراجی، در خصوص تجارت الکترونیک با اشاره به نگاه کلان به این حوزه و اهمیت آن در بدنه اقتصادی کشور گفت: در حال حاضر تعداد کاربران استاده کننده از خدمات تجارت الکترونیک در کشور، رو به افزایش است و شرایط از لحاظ امنیتی با کمک پلیس فتا به گونه محیا شده است که در حد امنیتی بالایی قرار دارد.
او افزود: تجارت الکترونیک در اصل فروشگاه های بزرگ اینترنی هستند که محدود به فضا و زمان خاصی نیستند و در لحظه کالا و خدمات را ارائه می کنند. این نوع از فروشگاه ها از سال ۱۹۹۱ در کلان شهرهای دنیا کار خود را آغاز کردند. هدف اصلی ایجاد این نوع از فروشگاه های اینترنتی، حذف واسطه های تجاری است.
آذرخیل خاطرنشان کرد: این نوع از فورشگاه ها جایگاه ویژه ای در اشتغالزایی دارند. از نمونه های آن نیز می توان به فروشگاه های اینترنتی خوروسازی های ایران خودرو و سایپا اشاره کرد که بیش از ۳۵ هزار پرسنل در این زمینه در داخل و خارج از کشور دارند.
مشاور اقتصادی گروه آنلاین حراجی اظهار کرد: از خصوصیات مهم این سایت این است که تولید کنندگان داخلی بدون واسطه محصولات را به خریداران عرضه می کنند که باعث ایجاد حاشیه سود مناسب و مدیریت در تولیدات می شود. در بخش انبارداری این وبسایت، با ایجاد شرایط اعتمادی و نظارت ویژه برای اجرای حراج، تمام موارد بین خریداران و فروشندگان به صورت لحظه ای و شفاف انجام می شود.
او افزود: ایران بستر مناسبی برای استفاده از تجارت الکترونیک دارد و نگاه ویژه این وبسیات بر استفاده از این پتانسیل است. تاثیر شبکه های اجتماعی در افزایش کاربران اینترنت، بر این موضوع بسیرا زیاد است، زیرا تجارت الکترونیک، تجارت بدون مرز است.
آذرخیل گفت: یکی از اهداف این سایت که در طرح توسعه برای سال آینده مد نظر است، فروش ایده صاحبان ایده به خریداران است که در نهایت بتواند به تجاری سازی ایده ها بیانجامد