جامع خبر:دکتر مرتضی شهیدزاده رئیس هیات مدیره و مدیرعامل بانک کشاورزی، صبح دوشنبه ۱۱ آبان با لوئیس کسدو مدیرعامل ارس بانک اسپانیا و فکری سینان معاون این بانک در محل ساختمان مرکزی بانک کشاورزی دیدار و گفتگو کرد. به گزارش جامع خبراز بانک کشاورزی، در این نشست که به درخواست ارس بانک اسپانیا به منظور […]

جامع خبر:دکتر مرتضی شهیدزاده رئیس هیات مدیره و مدیرعامل بانک کشاورزی، صبح دوشنبه ۱۱ آبان با لوئیس کسدو مدیرعامل ارس بانک اسپانیا و فکری سینان معاون این بانک در محل ساختمان مرکزی بانک کشاورزی دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش جامع خبراز بانک کشاورزی، در این نشست که به درخواست ارس بانک اسپانیا به منظور گسترش تعاملات تجاری انجام شد، دکتر شهیدزاده با اشاره به روابط مثبت بانک کشاورزی با بانک های اروپایی در دوران تحریم گفت: بانک کشاورزی در دوران سخت تحریم از معدود بانک هایی بود که با شفافیت ودانش مدیران خود توانست ارتباطش را با سایر کشورها حفظ کند و حتی مبادلات تجاری خود را بیش از ۲۰ میلیارد دلار افزایش دهد.

وی افزود: دردوران پساتحریم با توجه به سازماندهی مناسب، افراد آموزش دیده و روابط خوبی که با بانک های خارجی داشته ایم ، با کیفیت بالاتری روابط تجاری برون مرزی خود را ادامه خواهیم داد .

دکتر شهیدزاده با اشاره به این مطلب که در حال حاضر بسیاری از بانک های اروپایی مشتاق انعقاد قرارداد همکاری با بانک کشاورزی هستند، تصریح کرد: بانک هایی که در دوران تحریم با ما همکاری و تعامل داشته اند در اولویت همکاری قرار دارند.

وی تاکید کرد: زمینه های فراوانی برای همکاری متقابل با تفکر برد- برد وجود دارد که می توان با تشکیل یک کارگروه مشترک ، زمینه های همکاری را ترسیم کرد و تفاهم نامه ای منعقد کرد که در آن منافع هر دو بانک لحاظ شود.

دکتر شهید زاده در بخش دیگری از سخنان خود در رابطه با همکاری دو بانک گفت: این ارتباط می تواند در رونق اقتصاد کشاورزی ایران موثر باشد و در مقابل موجب کاهش نرخ بیکاری و توسعه اقتصادی در اسپانیا شود.

وی افزود: یکی از مزایای بانک کشاورزی ایران ، موقعیت استراتژیک ایران در منطقه است که امکان توسعه سرمایه گذاری را به سرمایه گذاران میدهد تا به روشی ارزان و سودآور ، تولیدات این سرمایه گذاری را به کشورهای هم جوار ایران صادر کنند و بانک کشاورزی می تواند این مشاوره اقتصادی را به ارس بانک ارائه دهد.

شهیدزاده اظهار داشت: همچنین این امکان وجود دارد که با استفاده از پتانسیل مالی ارس بانک ، کالاهای سرمایه ای که تاثیر مطلوب بر اقتصاد کشور داشته باشند را خریداری کرد و یا از این بانک به منظور مدیریت سرمایه بهره جست.

بر اساس این گزارش، لوئیس کسدو مدیرعامل ارس بانک اسپانیا در این دیدار با اشاره به سابقه طولانی همکاری با بانک کشاورزی و اظهار رضایت از نحوه تعامل این بانک گفت: آینده روشنی برای سیستم بانکی دو کشور ایران و اسپانیا دیده می شود لذا بسیار مایلیم تا همکاری خود را با شما گسترش دهیم و خدمات خود را نه تنها در اسپانیا بلکه در تمام کشورهای حوزه یورو به شما ارائه دهیم.

وی افزود: کشور اسپانیا شرایط بحران بیکاری را پشت سرگذاشته و درحال حاضر به عنوان اولین کشور اروپایی با نرخ رشد ۳ درصد افق بسیار روشنی دارد .

مدیرعامل ارس بانک وجود شرکت های متعدد اسپانیایی درحال همکاری با ایران را نکته مثبتی در تسهیل همکاری دو بانک دانست و اظهار امیدواری کرد در تمام بخش ها ی تجاری بتوانند همکاری مطلوبی با بانک کشاورزی داشته باشند .

این گزارش می افزاید در ادامه جلسه ، فکری سینان معاون ارس بانک اسپانیا در خصوص برنامه های این بانک برای ارتباط با بانک کشاورزی گفت: در آینده نزدیک که تحریم ها کاملا برداشته شوند یک مکانیزم برای تامین مالی و خط اعتباری برای بانک کشاورزی ایجاد خواهیم کرد که کل مشتریان حوزه یورو را در بر بگیرد و تعاملات تجاری بانک کشاورزی با سهولت و در سطحی گسترده تر انجام شود.