جامع خبر:یک متخصص طب سنتی گفت: دارچین ماده غذایی معطری است که مانع بروز عفونت در بدن می‌شود و مفیدترین ماده غذایی برای رفع کبد چرب است. فاطمه نجات‌بخش اظهار داشت: بیماری کبد چرب از غلبه سردی و تری در کبد رخ می‌دهد. به‌گفته وی هرچند که کبد چرب بر اثر سردی و رطوبت در […]

جامع خبر:یک متخصص طب سنتی گفت: دارچین ماده غذایی معطری است که مانع بروز عفونت در بدن می‌شود و مفیدترین ماده غذایی برای رفع کبد چرب است.

فاطمه نجات‌بخش اظهار داشت: بیماری کبد چرب از غلبه سردی و تری در کبد رخ می‌دهد.

به‌گفته وی هرچند که کبد چرب بر اثر سردی و رطوبت در کبد به وجود می‌آید، اما به هیچ عنوان نباید در استفاده از غذاها و ادویه‌های گرم و خشک کننده رطوبات افراط شود زیرا منجر به بیماری‌های گرم کبد می‌شود.

استفاده از غذاهایی که به‌افراط شیرین هستند, برای کبد مضر است

این متخصص طب سنتی ادامه داد: استفاده از غذاهایی که به‌افراط شیرین هستند, برای کبد مضر است, شیرینی‌ها برای کبد مفید هستند اما نباید در آن زیاده‌روی شود و یا خیلی شیرین باشند, استفاده از کمی شیرینی طبیعی و ملایم مفید است.

نجات‌بخش بیان داشت: هر چیزی که در باز کننده باشد یعنی مجاری کبد را باز کند, قبض داشته, کبد را تقویت کند, معطر و مانع عفونت باشد مانند دارچین بسیار مفید است.

انجیر و فندق, مویز و زعفران برای تمام بیماری‌های کبد مفید است

این متخصص طب سنتی افزود: موادغذایی مانند انجیر و فندق, مویز و زعفران برای تمام بیماری‌های کبد مفید است، همچنین کاسنی بسیار در رفع بیماری‌های کبدی مفید است.

وی خاطرنشان کرد: کاسنی در بیماری‌های گرم کبدی بسیار مفید است، همچنین در بیماری‌های سرد کبدی بهتر است کاسنی همراه با عسل یا ماءالعسل مصرف شود