جامع خبر:جلسه تعیین تکلیف پرداختی بیمه به بیمارستان ها به ریاست معاون اول رییس جمهور برگزار شد. به گزارش جامع خبردکتر اسحاق جهانگیری با تاکید بر لزوم تدوین طرحی جامع برای جبران کسری‌ها و پرداخت به موقع بیمه ها به مراکز درمانی و بیمارستان ها، گفت: اگر طرحی مناسب و کارآمد برای حل این مشکل […]

جامع خبر:جلسه تعیین تکلیف پرداختی بیمه به بیمارستان ها به ریاست معاون اول رییس جمهور برگزار شد.

به گزارش جامع خبردکتر اسحاق جهانگیری با تاکید بر لزوم تدوین طرحی جامع برای جبران کسری‌ها و پرداخت به موقع بیمه ها به مراکز درمانی و بیمارستان ها، گفت: اگر طرحی مناسب و کارآمد برای حل این مشکل تدوین شود، خدمتی ماندگار است که نظام درمانی کشور را ساماندهی خواهد کرد.

معاون اول رییس جمهور با اشاره به پیشنهادات مطرح شده برای حل مشکل بدهی بیمه به بیمارستانها با استفاده از تسهیلات بانکهای تجاری توسط سازمانهای بیمه‌گر، این طرح را مثبت ارزیابی کرد و از رییس کل بانک مرکزی خواست گروهی را تعیین کند تا به همراه نمایندگان دستگاه های ذیربط، جزئیات و مسائل فنی موضوع را به دقت مورد بررسی قرار دهند و نتیجه را اعلام نمایند.

دکتر نوبخت رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور هم در این جلسه با اشاره به اهمیت و اولویت بخش سلامت و درمان کشور، گفت: سازمان برای تقویت بیمه ی سلامت و حل مشکلات موجود در خصوص پرداخت بیمه ها به بیمارستانها، حداکثر تلاش خود را به کار خواهد گرفت و از هیچ کوششی در این زمینه فروگذار نخواهد کرد.

در این جلسه که وزرای بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تعاون،کار و رفاه اجتماعی، رییس کل بانک مرکزی، مدیران عامل سازمان تامین اجتماعی، بیمه ی سلامت ایران و بانک رفاه کارگران نیز حضور داشتند، گزارشی از میزان واریزی سازمان های بیمه گر طی سال ۹۳ تا ۹۴ ارائه شد.

در این نشست مدیران عامل سازمان تامین اجتماعی و بیمه ی سلامت ایران نیز گزارشاتی از وضعیت و مشکلات موجود ارائه کردند.

در ادامه ی این جلسه همچنین راهکارهای پیشنهادی برای حل مشکلات تامین مالی نظیر استفاده از تسهیلات بانکهای تجاری توسط سازمانهای بیمه گر مورد بررسی قرار گرفت و تصمیمات لازم برای حل مشکلات اتخاذ شد.