تداوم نوآوری، تداوم موفقیت جامع خبر:سامسونگ در سال ۲۰۱۵ عنوان هفتمین برند برتر جهان را به خود اختصاص داد. شرکت مشاوره اینتربرند (Interbrand) در جدیدترین گزارش سالانه خود، ۱۰۰ برند برتر دنیا را معرفی کرد که بنابر این گزارش، سامسونگ در رتبه هفتم برندهای برتر دنیا ایستاده است. اینتربرند هرساله با تحلیل داده‌هایی همچون پاسخ […]

تداوم نوآوری، تداوم موفقیت
جامع خبر:سامسونگ در سال ۲۰۱۵ عنوان هفتمین برند برتر جهان را به خود اختصاص داد. شرکت مشاوره اینتربرند (Interbrand) در جدیدترین گزارش سالانه خود، ۱۰۰ برند برتر دنیا را معرفی کرد که بنابر این گزارش، سامسونگ در رتبه هفتم برندهای برتر دنیا ایستاده است. اینتربرند هرساله با تحلیل داده‌هایی همچون پاسخ به نیازها و انتظارات مشتریان و عملکرد مالی موفق، «صد برند برتر دنیا» را معرفی می‌کند.
اینتربرند و انتخاب «صد برند برتر جهان»
با توجه به اهمیت برند در دنیای تجارت، هرساله نهادهای مختلف اقتصادی و مراکز آماری، فهرستی از برترین برندهای دنیا معرفی می‌کنند. یکی از معتبرترین فهرست‌ها، گزارشی است که اینتربرند (Interbrand) هرساله بر اساس عملکرد مالی برند و جایگاه برند منتشر می‌کند. این مرکز تلاش دارد با انتشار لیست بهترین و ارزشمندترین برندهای جهان، مشتریان و سرمایه‌گذاران را به بهترین انتخاب‌های ممکن هدایت کند. اینتربرند، شبکه‌ای گسترده و متشکل از ۳۳ دفتر و نمایندگی در ۲۷ کشور جهان است و یکی از برترین مراکز مشاوره بین‌المللی در امور مربوط به «برندینگ» محسوب می‌شود. سابقه فعالیت این مرکز به سال ۱۹۷۴ بازمی‌گردد و امروزه نیز نقش مهمی در انتشار و توسعه فرهنگ برندسازی در دنیای تجارت ایفا می‌کند.
در مسیر بیستم تا هفتم
سامسونگ برای نخستین بار در سال ۲۰۰۵ به جمع ۲۰ برند برتر راه یافت و هفت سال بعد، یعنی سال ۲۰۱۲ موفق شد در فهرست «برترین برندهای دنیا»، به رتبه نهم صعود کند. معرفی مداوم محصولات خلاقانه‌ای مانند موبایل‌های هوشمند و نسل جدید تلویزیون‌ها و همچنین استراتژی بازاریابی این برند، نقش مهمی در این جهش چشمگیر داشته است. در سال ۲۰۱۳، سامسونگ به دلیل حضور پررنگ و موفق در بازار تلفن‌همراه و تبلت و همچنین توسعه محصولات پوشیدنی، به‌عنوان رده هشتم جهانی معرفی شد.
نوآوری‌های مستمر سامسونگ در زمینه طراحی و تولید تلویزیون‌های منحنی و هدست واقعیت مجازی Gear VR، استانداردهای جدیدی در دنیای فناوری تعریف کرده است. درنهایت، در سال ۲۰۱۴، سامسونگ با ارزشی معادل ۴۵ میلیارد دلار توانست رتبه هفتم برند برتر سال را از آن خود کند؛ این در حالی‌ است که شش برند اول امریکایی بودند و سامسونگ به‌عنوان نخستین برند غیرامریکایی در بین صد برند برتر، معرفی شد.
اس.‌پی کیم، مدیر بخش بازاریابی سامسونگ الکترونیکس، در این باره گفت: «ما همچنان به تلاش برای تبدیل شدن به یک برند الهام‌بخش ادامه می‌دهیم. سامسونگ با خلق ایده‌های نوآورانه و فناوری‌های نوین، توانایی کشف تجربه‌های جدید را در اختیار مردم قرار می‌دهد و زندگی آن‌ها را بهبود خواهد بخشید.»
سال ۲۰۰۴ ۲۰۰۵ ۲۰۰۶ ۲۰۰۷ ۲۰۰۸ ۲۰۰۹ ۲۰۱۰ ۲۰۱۱ ۲۰۱۲ ۲۰۱۳ ۲۰۱۴ ۲۰۱۵
رتبه جهانی ۲۱ ۲۰ ۲۰ ۲۱ ۲۱ ۱۹ ۱۹ ۱۷ ۹ ۸ ۷ ۷
تداوم موفقیت: رتبه هفتم جهانی
سامسونگ در سال ۲۰۱۵ موفق شد همچنان جایگاه خود را در فهرست «ده برند برتر دنیا» حفظ کند. در این فهرست، ارزش برند سامسونگ ۴۵.۲۹۷ میلیون دلار تخمین زده شده که رتبه هفتم را به خود اختصاص داده است.
بنا به گزارش اینتربرند، تداوم خلاقیت و معرفی محصولات و خدمات نوآورانه سامسونگ، رهبری بازارهای تلفن‌های هوشمند، تلویزیون‌ها و نیمه‌هادی‌ها و همچنین کمپین‌های بازاریابی و مسئولیت اجتماعی سامسونگ برای ترویج ارزش‌های برتر در جامعه، از مهم‌ترین عوامل موفقیت سامسونگ معرفی شده‌اند./