جامع خبر:شرکت پست و نهضت سوادآموزی تفاهم‌نامه همکاری به امضاء رساندند. به گزارش جامع خبراز شرکت پست، بر اساس این تفاهم‌نامه، نهضت سوادآموزی از خدمات شرکت پست در جهت تحقق اهداف و برنامه‌های سوادآموزی استفاده خواهد کرد. در مراسم امضای این تفاهم‌نامه، مهری در سخنانی اظهار داشت: نگاه پست به این تفاهم نامه، اقتصادی نبوده […]

جامع خبر:شرکت پست و نهضت سوادآموزی تفاهم‌نامه همکاری به امضاء رساندند.

به گزارش جامع خبراز شرکت پست، بر اساس این تفاهم‌نامه، نهضت سوادآموزی از خدمات شرکت پست در جهت تحقق اهداف و برنامه‌های سوادآموزی استفاده خواهد کرد.

در مراسم امضای این تفاهم‌نامه، مهری در سخنانی اظهار داشت: نگاه پست به این تفاهم نامه، اقتصادی نبوده و منافع ملی ایجاب می‌کند تا همه دستگاه‌ها و سازمان‌ها در این امر، سازمان نهضت سوادآموزی را یاری کنند.

وی در ادامه با برشمردن برخی از امکانات شبکه پستی، ایجاد شبکه‌ای سازمان یافته و منظم برای ارسال منابع و محتوای آموزشی برای کم سوادان، تسهیل در دسترسی بیسوادان و کم سوادان به بسته‌های آموزشی و مبادله بانک‌های اطلاعاتی برای تکمیل مشخصات و سهولت دسترسی به مخاطبان را از جمله مفاد این تفاهم‌نامه خواند.
دکتر باقرزاده معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نهضت سوادآموزی نیز با ارائه گزارشی کوتاه، از همکاری و مساعدت پست در اجرای این تفاهم نامه تقدیر کرده و اظهار امیدواری نمود: اجرایی شدن این تفاهم‌نامه و استفاده از سرویس‌های پستی در ارائه خدمت به افراد مذکور، ضمن آن که موجب ارتقای عزت نفس و ارزشمندی در جامعه هدف ما می‌شود، مشارکت بیشتر افراد کم سواد و بی‌سواد در مناسبت‌های اجتماعی را در پی خواهد داشت.

بر اساس تفاهم‌نامه امضاء شده، شرکت پست متعهد شده علاوه بر اختصاص تسهیلات ویژه در بخش تعرفه‌های پستی، امکان استفاده از تجهیزات چاپخانه پست برای چاپ کتب و اقلام مورد نیاز سازمان مذکور، ارسال بسته‌های آموزشی و کتابخوانی به سراسر کشور، استفاده از امکانات دفاتر شهری و آی سی تی روستایی برای ارائه خدمات نیابتی سازمان نهضت سوادآموزی و ارائه نشانی محل سکونت افراد بیسواد و کم سواد بر اساس کدپستی را در اختیار این سازمان قرار دهد.

سازمان نهضت سوادآموزی نیز در این تفاهم‌نامه متعهد شده، ضمن تأمین اعتبارات لازم برای اجرای مفاد امضاء شده، منابع و محتوای آموزشی را برای ارسال به مخاطبان تأمین نماید.

این تفاهم‌نامه به مدت سه سال اعتبار داشته و برای اجرای کامل آن کمیته راهبری مشترکی از سوی دو سازمان تشکیل خواهد شد.