جامع خبر:دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با بیان اینکه مذاکره ایرلاین‌های داخلی برای واردات هواپیماهای جدید به کشور ادامه دارد، تاکید کرد: هنوز در جریان مذاکره‌های فعلی هواپیمای جدیدی به کشور وارد نشده است. مقصود اسعدی سامانی، با بیان این مطلب گفت: در چشم‌انداز لغو تحریم‌های صنعت هواپیمایی کشوری، ‌ایرلاین‌های مختلف مذاکرات خود را با شرکت‌های […]

جامع خبر:دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با بیان اینکه مذاکره ایرلاین‌های داخلی برای واردات هواپیماهای جدید به کشور ادامه دارد، تاکید کرد: هنوز در جریان مذاکره‌های فعلی هواپیمای جدیدی به کشور وارد نشده است.

مقصود اسعدی سامانی، با بیان این مطلب گفت: در چشم‌انداز لغو تحریم‌های صنعت هواپیمایی کشوری، ‌ایرلاین‌های مختلف مذاکرات خود را با شرکت‌های سازنده و فروشنده هواپیماهای مسافرتی آغاز کردند و همان‌طور که در هفته‌های گذشته نیز این روند ادامه داشته در حال حاضر نیز مذاکرات با قدرت در دست پیگیری است.

وی ادامه داد: هرچند نگاه ما به نتایج این مذاکرات مثبت بوده و ایرلاین‌ها تمام توان خود را برای خرید هواپیماهای جدید به کار بسته‌اند اما هنوز در چارچوب این دور از مذاکرات هواپیمای جدیدی به کشور وارد نشده است.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با بیان اینکه قطعا تمام هواپیماهای ورودی به کشور سال تولیدشان بعد از ۲۰۰۰ خواهد بود، اظهار کرد: طبق قوانین سازمان هواپیمایی، ایرلاین‌ها نمی‌توانند هواپیماهای با سن بالا وارد کشور کنند و از این رو تمام شرکت‌های هواپیمایی داخلی به دنبال این هستند که بتوانند هواپیماهایی با عمر پایین خریداری کرده و آنها را وارد آسمان ایران کنند.

اسعدی سامانی ادامه داد: بحث مذاکره با فروشندگان دسته اول هواپیما یکی از امکاناتی است که در فضای پس از تحریم به وجود آمده و شرکت‌های هواپیمایی امیدوارند بتوانند حداکثر استفاده را از این فضا ببرند.

وی درباره آغاز به کار ایرلاین‌های جدید در کشور نیز توضیح داد: طبق قانون در کنار نیاز به طی شدن مراحل قانونی، ایرلاین‌های جدید موظفند کار خود را حداقل با پنج هواپیمای ملکی آغاز کنند از این رو تمام مراحل مجوزگیری برای پرواز باید بر اساس همین مراحل قانونی طی شود و بدون آن هیچ ایرلاینی در ایران نمی‌تواند اعلام موجودیت کند.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی خاطرنشان کرد: در این راستا یک ایرلاین جدید مذاکرات خود را برای ورود به آسمان ایران آغاز کرده که البته هنوز در مرحله مذاکره با سازمان هواپیمایی کشوری قرار دارد و به شکل رسمی به جمع شرکت‌های هواپیمایی داخلی نپیوسته است اما احتمال این وجود دارد که با طی شدن مراحل قانونی در آینده نزدیک شاهد ثبت آن در این فهرست باشیم.