جامع خبر:دکتر سعد محمدی به همراه معاونین و جمعی از مسئولین شرکت چهارشنبه ۶ آبان ماه از پروژه تولید ریل ملی بازدید نمودند . وی در حاشیه این بازدید به خبرنگار ما گفت : در ایران حدود ۵۰ سال است فولاد به روش نوین تولید می شود اما طی این سالها همواره وارد کننده ریل […]

جامع خبر:دکتر سعد محمدی به همراه معاونین و جمعی از مسئولین شرکت چهارشنبه ۶ آبان ماه از پروژه تولید ریل ملی بازدید نمودند . وی در حاشیه این بازدید به خبرنگار ما گفت : در ایران حدود ۵۰ سال است فولاد به روش نوین تولید می شود اما طی این سالها همواره وارد کننده ریل بوده ایم که یک کالای استراتژیک است .
وی افزود : ذوب آهن اصفهان به عنوان مادر صنعت فولاد کشور با توجه به کیفیت بالای محصولات خود و با تکیه بر متخصصین کارآمد در این حوزه ، از سال گذشته اقدامات جدی را برای تولید ریل آغاز نمود و در کمترین زمان این پروژه به پیشرفت ۸۵ درصدی رسید .
مدیر عامل ذوب آهن ضمن تاکید بر تولید ریل در دهه فجر برای اولین بار در کشور گفت : این اتفاق مهم باعث می شود ایران به عنوان هفدهمین کشور تولید کننده ریل در جهان مطرح شود .
دکتر سعد محمدی تصریح نمود : تمام تجهیزات مربوط به پارامترهای کیفی تولید ریل خریداری شده و بزودی نصب می شود و تا این محصول مطابق استانداردهای جهانی تولید شده و کشور برای اولین بار در این زمینه خودکفا شود . این امردر توسعه زیرساخت های اقتصادی کشور نیز نقش مهمی دارد .
دکتر سعد محمدی در خصوص انواع ریل قابل تولید پس از اتمام پروژه مذکور گفت : ذوب آهن قادر خواهد بود ریلUIC85 را با قابلیت فراتر از ریل UIC60 ( ریل مورد نیاز راه آهن جمهوری اسلامی ) تولید نماید . همچنین سه نوع ریل مورد نیاز در مترو ، ریل آسانسور و ریل های معدنی نیز در این شرکت قابل تولید خواهد بود .
وی گفت : هشت پروژه مهم ذوب آهن در سال جاری به بهره برداری می رسند که موجب تحول این شرکت می شود .این پروژه ها عبارتند از : ریخته گری یک میلیون و دویست هزار تنی ، گوگرد زدایی ، فیلتراسیون چهار کارگاه آگلومراسیون ، تصفیه پساب زرین شهر ، آب زدایی از لجن سرباره کنورتور ، نصب غبار گیر کنورتور شماره ، پروژه تولید ریل و پروژه تولید تیرآهن بال پهن .
وی ضمن اشاره به سرمایه گذاری ۴۰۰ میلیارد تومانی ذوب آهن در پروژه های توسعه تصریح کرد : پروژه تولید ریل و دیگر پروژه های توسعه ای ذوب آهن که در دهه فجر امسال به بهره برداری می رسند با تکیه بر منابع مالی ذوب آهن انجام می شود که در شرایط رکود فعلی کاری بسیار دشوار است. .