جامع خبر: مدیر عامل شرکت آپادانا سرام با تاکید بر آغاز تحولات جدید در آپاداناسرام از ورود این شرکت به بازارهای جهانی از سال آینده خبر داد و گفت: این شرکت به زودی به یکی از قطب های مهم تولید کاشی و سرامیک در حوزه صادرات تبدیل خواهد شد. به گزارش جامع خبر، دکتر مجتبی […]

جامع خبر: مدیر عامل شرکت آپادانا سرام با تاکید بر آغاز تحولات جدید در آپاداناسرام از ورود این شرکت به بازارهای جهانی از سال آینده خبر داد و گفت: این شرکت به زودی به یکی از قطب های مهم تولید کاشی و سرامیک در حوزه صادرات تبدیل خواهد شد.

به گزارش جامع خبر، دکتر مجتبی شیرالی مدیر عامل و عضو هیئت مدیره شرکت آپاداناسرام با بیان اینکه عملیات اصلی این شرکت تولید انواع مختلف کاشی و پرسلان با استفاده از تکنولوژی روز تولید دنیا می باشد گفت : ظرفیت اسمی شرکت ۳۰ میلیون متر مربع انواع کاشی دیواری لعابدار دوبار پخت ، کاشی پرسلانی بدون لعاب (کاشی گرانیتی) و کاشی پرسلانی لعابدار است و با تولید این حجم در رده بزرگترین تولیدکنندگان جهانی قرار خواهد گرفت.
وی در ادامه با اشاره به اظهارات اخیر یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در خصوص زیان ده بودن این شرکت گفت : اظهارات این نماینده محترم غیرواقعی ، سیاسی و برمبنای اطلاعات قدیمی است و چنانچه وی از همکاران خود در استان قزوین روند تغییر و تحولات جدید در شرکت آپاداناسرام را جویا می شدند ، قطعاً چنین اظهاراتی را عنوان نمی‌کردند چرا که در یک سال اخیر تحولات زیربنایی و جدیدی درآپاداناسرام صورت گرفته است.
وی با تاکید براینکه براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده در یک سال اخیر ، آپاداناسرام نه تنها زیان‌ده نبوده بلکه با تدابیر اتخاذ شده از سوی مدیریت محترم عامل صندوق بازنشستگی کشوری و نظارت مستمر ایشان بر نحوه اجرا و از زمان شروع مدیریت جدید ، میزان صادرات به کشورهای مختلف از جمله عراق ، روسیه ، آلمان ، آسیای میانه ، افغانستان ، گرجستان ، قزاقستان ، عمان و حوزه خلیج فارس افزایش یافته است.
شیرالی ادامه داد : در حالی که طی چهار سال گذشته و در زمانی که آقایان بر مسند نظارت بودند ، کاهش ظرفیت تولید کارخانه از ۱۰۰ درصد به ۱۰ درصد ، تشکیل پنج پرونده قضایی بین‌المللی توسط تامین کنندگان مواد اولیه ، قطعات ، کالا و شرکای خارجی ، همچنین تشکیل حدود ۱۰۰ پرونده قضایی داخلی از سوی پیمانکاران ، تامین کنندگان و خریداران ، همچنین کاهش تعداد خطوط تولید از ۲۸ خط به ۵ خط نه تنها مورد توجه واقع نشده بلکه هیچ واکنشی هم از سوی نمایندگان مختلف به آن صورت نگرفته است که این جای سوال دارد؟
مدیرعامل آپاداناسرام تصریح کرد : طی چهارسال گذشته نه تنها هیچ یک از تسهیلات بانکی سررسید شده پرداخت نشده بلکه تماماً تبدیل به معوقه نیز شده بود و این در حالیست که صدای هیچ یک از آقایان برای حفظ منافع ملی و منافع بازنشستگان کشوری در نیامد و حتی به گزارش سازمان بازرسی کشوری نیز وقعی نهاده نشد.
وی با بیان اینکه امروز با مدیریت جدید صندوق بازنشستگی کشوری اصول اقتصادی ، نظارتی، مدیریتی و عقلانیت بر سیستم حاکم شده اظهار کرد : با تدابیر اتخاذ شده ،کلیه شکایت‌های بین‌المللی بدون پرداخت وجهی با جلب مشارکت مجدد به همکاری تبدیل شده و حدود ۱۰۰ پرونده داخلی نیز به کمتر از ۲۰ پرونده تقلیل یافته است .
به گفته وی ، با برنامه‌ریزی های صورت گرفته ، اصلاح ساختار مالی با ایجاد کارگروه مالی و جلب مشارکت سهامداران ، اصلاح ساختار تولید با عقد قرارداد مجدد با شرکت “ساکمی” ایتالیا و بازسازی و نوسازی تمامی خطوط تولیدی شرکت ظرف مدت یک سال به همراه اصلاح ساختار فروش با انعقاد قرارداد با شرکت ایمولای ایتالیا که سالیانه ۲۸۰ میلیون یورو صادرات کاشی و سرامیک به منطقه دارد خاطرنشان کرد: آپادانا با تولید برندهای شرکت ایمولا و تولیدات تحت لیسانس و صادرات آن محصولات ، اقتصاد مقاومتی را سرلوحه برنامه‌های خود قرارداده و اجرایی کرده است این در حالیست که اقدامات مهم و چشمگیر جدید مورد توجه این نماینده محترم قرار نگرفته است.
مدیرعامل آپاداناسرام تصریح کرد: این سخنان در حالی عنوان میشود که عمر دوره مدیریت جدید صندوق بازنشستگی کشور کمی بیش از یکسال و مدیریت جدید آپاداناسرام نیز کمتر از یکسال است. در حالی‌که مدیریت جدید آپاداناسرام عنوان مدیریت جهادی موفق را اخذ کرده و از سوی دیگر مدیریت این شرکت به نقل از مسوولین سپاه استان قزوین نمونه موفق عمل به اقتصاد مقاومتی است ، چگونه این عملکرد را که حاکی از اعتقاد به نظر مقام معظم رهبری درخصوص اقتصاد مقاومتی و نشان از حاکمیت عقلانیت است نادیده گرفته‌اند؟
شیرالی با تاکید براینکه آپاداناسرام پنجمین شرکت تولیدکننده بزرگ دنیا در حوزه کاشی و سرامیک است افزود : با قراردادهای جدید منعقد شده بین‌المللی ، باید از اواسط سال آینده منتظر ورود آپادانا به بازارهای جهانی باشیم لذا به نظر می‌رسد اینگونه اظهار نظرها نه تنها به جایگاه اقتصادی و صادراتی لطمه می زند بلکه خستگی تلاش شبانه روزی را بر تن خانواده بزرگ آپاداناسرام می گذارد.
وی گفت : امیدوارم مطالب عنوان شده از سوی این نماینده محترم ، به دلیل عدم اطلاعات وی باشد و نه مباحث انتخاباتی و سیاسی پیش رو. عضو هیئت مدیره شرکت آپاداناسرام با بیان اینکه آپاداناسرام با تقویت واحد طرح توسعه و طراحی شرکت و همچنین با طراحی و تولید جدیدترین طرح‌های کاشی و سرامیک با طرح های ایرانی و اسلامی فصل جدیدی از شکوفایی خود را رقم خواهد زد خاطرنشان کرد : این شرکت به زودی به یکی از قطب های مهم تولید کاشی و سرامیک با طرح های جدید در زمینه صادرات این محصول تبدیل خواهد شد و مطمئناً با حمایت های دولت تدبیر امید و مدیریت محترم صندوق بازنشستگی کشوری از این شرکت بزرگ شاهد سوددهی و فتح قله های صادرات جهانی خواهیم بود