جامع خبر:رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به ارائه بیمه تامین اجتماعی برای کارگران ساختمانی و بافندگان فرش، این موضوع را مسرت بخش دانست و ابراز امیدواری کرد: اقدام ها برای تامین سلامت، رفاه و آرامش روانی کارگران و خانواده های آنها با جدیت ادامه داشته باشد. به گزارش جامع خبرازسازمان تأمین اجتماعی، دکتر علی […]

جامع خبر:رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به ارائه بیمه تامین اجتماعی برای کارگران ساختمانی و بافندگان فرش، این موضوع را مسرت بخش دانست و ابراز امیدواری کرد: اقدام ها برای تامین سلامت، رفاه و آرامش روانی کارگران و خانواده های آنها با جدیت ادامه داشته باشد.

به گزارش جامع خبرازسازمان تأمین اجتماعی، دکتر علی لاریجانی در همایش ملی کارگران ساختمانی کشور در قم با اشاره به تصویب قانون بیمه کارگران ساختمانی در مجلس شورای اسلامی گفت: خوشحالیم که امروز و پس از تصویب قانون بیمه کارگران ساختمانی بیش از یک میلیون نفر از این کارگران در سراسر کشور بیمه شده‌اند.
وی افزود:منابع سازمان تامین اجتماعی مربوط به کارگران است که از محل این منابع، خدمات بیمه‌های درمانی و بازنشستگی برای کارگران وبیمه شدگان فراهم می‌شود.
دکتر لاریجانی با اشاره به رکود و بیکاری در کشور، برطرف کردن این معضل ها را مستلزم رونق تولید در کشور دانست و افزود: مدیریت صحیح اقتصادی و ایجاد جریان پویا و پایدار در تولید از مهمترین مسائلی است که رکود و بیکاری در جامعه را کاهش می دهد.
رئیس هیات مدیره کانون انجمن های صنفی کارگران ساختمانی کشور نیز در این همایش گفت: پرداخت بدهی کارفرمایان بدهکار و سهم دولت به تامین اجتماعی مساله بسیار مهمی است که باید به شدت مورد توجه قرار بگیرد.
اکبر شوکت با بیان اینکه تا پایان سال جاری بیش از ۹۰ درصد کارگران ساختمانی تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار می گیرند، اظهار داشت: برای بیمه شدن آنها تلاش های زیادی صورت گرفته است.
همایش ملی کارگران ساختمانی کشور با حضور جمعی از مدیران و مسئولان اجرایی و کارگران ساختمانی در سالن همایش های مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) قم برگزار شد.