جامع خبر:نماینده بزرگ‌ترین بانک و همچنین مدیرعامل مهم‌ترین شرکت مهندسی مشاور ایتالیا، در دیدار با مدیرعامل بانک شهر، در خصوص همکاری مشترک در زمینه‌های اقتصادی اعلام آمادگی کردند. به گزارش جامع خبراز بانک شهر، در دیدار نماینده بزرگ‌ترین بانک ایتالیا (اینتسا) و همچنین مدیرعامل مهم‌ترین شرکت مهندسی مشاور این کشور(ایتال کانزالت) با مدیرعامل و مدیران […]

جامع خبر:نماینده بزرگ‌ترین بانک و همچنین مدیرعامل مهم‌ترین شرکت مهندسی مشاور ایتالیا، در دیدار با مدیرعامل بانک شهر، در خصوص همکاری مشترک در زمینه‌های اقتصادی اعلام آمادگی کردند.
به گزارش جامع خبراز بانک شهر، در دیدار نماینده بزرگ‌ترین بانک ایتالیا (اینتسا) و همچنین مدیرعامل مهم‌ترین شرکت مهندسی مشاور این کشور(ایتال کانزالت) با مدیرعامل و مدیران بانک شهر، دکتر حسین محمدپورزرندی با ارائه گزارشی از فعالیت‌های این بانک و پیشرفت‌های چشمگیر آن در هفت سال گذشته، اظهار کرد: ایران و ایتالیا از کشورهای دارای فرهنگ دیرینه و مشترک هستند و این کشور‌ هدف بانک شهر به منظور همکاری برای پروژه‌های مختلف است.
وی افزود: بانک شهر با وجود آنکه بیش از هفت سال از زمان تاسیس آن نمی‌گذرد، یکی از سه بانک خصوصی برتر کشور است و در یک سال و نیم گذشته سرمایه آن به چهار برابر افزایش یافته است.
مدیرعامل بانک شهر خاطرنشان کرد: به دلیل شرایط تحریم، بانک‌های ایرانی در شرایط خوبی قرار نداشتند اما بانک شهر به دلیل آن ‌که سهام‌داران اصلی آن شهرداری‌های کلانشهرها هستند، در این شرایط قرار نگرفت و پیشرفت خوبی داشت.
پورزرندی با اشاره به فعالیت هولدینگ‌های این بانک، تصریح کرد: هولدینگ ساختمانی بانک شهر هم اکنون حمایت مالی در اجرای پروژه‌های بزرگی همچون خط۶ متروی تهران، خط۴ متروی اصفهان و خطوط متروی تبریز و شیراز را بر عهده دارد.
وی افزود: در مجموع، اجرای بیش از ۷۰ کیلومتر خط مترو در شهرهای مختلف با مسئولیت بانک شهر انجام می‌شود و این در کنار سایر پروژه‌های عمرانی و فرهنگی است که در تمامی این پروژه‌ها می‌توان از همکاری شرکت ایتالیایی بهره‌مند شد.
پورزرندی در ادامه با بیان این‌ که بانک شهر در توسعه خدمات الکترونیک در رقابت با بانک‌های روز دنیا قرار دارد، تصریح کرد: راه‌اندازی پیشخوان‌های شهرنت و دستگاه‌های خودبانک(VTM) که خدمات بانکی را به صورت ۲۴ساعته ارائه می‌دهد و مورد توجه بسیاری از بازدیدکنندگان اروپایی قرار گرفته است، نیز می‌تواند زمینه مشترکی برای همکاری با طرف ایتالیایی باشد.
وی با بیان این‌ که ارتباط با بانک شهر ارتباط با همه کلانشهرها و پروژه‌های مختلف است، ابراز امیدواری کرد تا همکاری متقابل میان بانک شهر و بانک “اینتسا” و شرکت “ایتال کانزالت” ایجاد شود.
پیشرفت‌های بانک شهر قابل تحسین است
همچنین در این نشست، “فرانچسکو وردی” نماینده بانک اینتسا نیز با معرفی این بانک به عنوان بزرگ‌ترین بانک این کشور در زمینه سرمایه‌گذاری اظهار کرد: این بانک یکی از بزرگ‌ترین بانک‌های اروپا محسوب می‌شود و در بیشتر کشورهای دنیا فعالیت دارد.
وی افزود: در چند روز گذشته مذاکرات خوبی با بانک مرکزی، وزارت نفت و برخی وزارتخانه‌های دیگر صورت گرفته است و این تمایل وجود دارد تا در خصوص پروژه‌هایی مختلف و به ویژه پروژه‌هایی که از طریق فاینانس تامین می‌شود، با بانک شهر همکاری داشته باشیم.
وردی با اشاره به پیشرفت‌های بانک شهر در مدت زمان کوتاه تصریح کرد: رشد بانک شهر در این شرایط و در مدتی کوتاه قابل تحسین است و قطعاً امکان همکاری گسترده میان بانک اینتسا و بانک شهر وجود دارد.
توسعه همکاری‌های اقتصادی بانک شهر و شرکت “ایتال کانزالت”
همچنین در این نشست، “آلبرتو بیویلاکو”، مدیرعامل شرکت مهندسی مشاور “ایتال کانزالت” نیز با معرفی این شرکت، ضمن ابراز علاقه‌مندی برای همکاری با بانک شهر گفت: این شرکت ۴۰درصد سهام بانک اینتسا را دارد و ۹۰درصد فعالیت آن خارج از خاک ایتالیا و در سایر کشورهای دنیاست.
وی افزود: علاقه‌مند هستیم تا با بررسی زمینه همکاری‌های مشترک، فعالیت خود را به صورت جدی آغاز کنیم و با تعریف یک استراتژی و بودجه مشخص، بتوانیم تعاملات مناسبی را در زمینه اقتصادی میان دو کشور فراهم کنیم.
بر این اساس، در پایان این نشست، هیات ایتالیایی از نمایشگاه این بانک بازدید و دستگاه ” خودبانک” بانک شهر به آنان معرفی شد.