جامع خبر:سامسونگ الکترونیکس اعلام کرد برای نخستین بار، سه گجت هوشمند از پروژه آزمایشگاه خلاقانه سامسونگ (Creative Lab Projects) را در نمایشگاه۲۰۱۶ CES به نمایش خواهد گذاشت. C-Lab یکی از برنامه‌های نوآورانه سامسونگ است که از استارتاپ‌ها و گجت‌های هوشمند توسعه‌یافته توسط کارکنان این شرکت حمایت می‌کند تا بتوانند ایده‌های تجاری خود را توسعه بخشند. […]

جامع خبر:سامسونگ الکترونیکس اعلام کرد برای نخستین بار، سه گجت هوشمند از پروژه آزمایشگاه خلاقانه سامسونگ (Creative Lab Projects) را در نمایشگاه۲۰۱۶ CES به نمایش خواهد گذاشت. C-Lab یکی از برنامه‌های نوآورانه سامسونگ است که از استارتاپ‌ها و گجت‌های هوشمند توسعه‌یافته توسط کارکنان این شرکت حمایت می‌کند تا بتوانند ایده‌های تجاری خود را توسعه بخشند. این پروژه، شامل یک کمربند هوشمند به نام WELT است که به کاربر کمک می‌کند با اندازه‌گیری روزانه رفتارها و عادت‌ها، بتواند سایز دور کمر خود را کنترل کند؛ یک گجت پوشیدنی به نام Tip Talkکه امکان گوش دادن به صدا را با قرار دادن انگشت روی گوش فراهم می‌کند و همچنین یک کنترل‌کننده‌ حرکت برای هدست‌های واقعیت مجازی با نام Rink است.
این پروژه‌ها هنوز در مرحله پیش‌تولید هستند و برای بررسی پتانسیل بازار مصرف‌کننده و همچنین آگاهی از نظرات شرکت‌کنندگان CES به نمایش درمی‌آیند تا امکان بهینه‌سازی بیشتر در آینده را به دست آورند.
WELT: روشی محرمانه برای کنترل سلامت شخصی
این کمربند هوشمند که دقیقاً به شکل یک کمربند معمولی طراحی شده، به کاربران کمک می‌کند تا به‌صورت روزانه و نامحسوس سلامت خود را کنترل کنند. WELTبا اندازه‌گیری سایز دور کمر، گام‌های برداشته شده، زمان نشستن و همچنین عادت‌های غذایی کاربران، به‌طور مداوم بر میزان تحرک و فعالیت آن‌ها در طول روز نظارت دارد. درنهایت، این اطلاعات پس از ذخیره‌سازی، به یک اپلیکیشن تحلیل‌کننده ارسال می‌شوند و بر مبنای این داده‌ها، برنامه مدیریت سلامت و کنترل وزن متناسب با میزان وزن و سطح فعالیت‌، تولید خواهد شد.
:Rink کنترل حرکات دست، تحولی در دنیای واقعیت مجازی
با به دست گرفتن این گجت، تجربه‌ای منحصربه‌فرد از کنترل حسی بازی‌ها و نیز محتوا برای کاربران فراهم می‌شود و تعاملی عمیق‌تر و جذاب‌تر با دنیای مجازی برای کاربران به ارمغان می‌آورد.
Tip Talk: آینده ارتباطات پوشیدنی همراه با کیفیت بهتر مکالمه
Tip Talk یک گجت پوشیدنی است که به کاربران اجازه می‌دهد تنها با لمس گوش توسط انگشتان، بدون استفاده از هدست یا هدفون، صدای انواع دستگاه‌های هوشمند خود را بشنوند. به کمک این دستگاه، کاربران می‌توانند از کیفیت بهتر صدا در مکالمات به‌ویژه در محیط‌های عمومی، شلوغ و پرسروصدا یا حتی سالن‌های کنسرت، بدون شنیده شدن صدایشان بهره ببرند. Tip Talk که ساختاری شبیه به بند ساعت دارد، به‌راحتی به ساعت‌های معمولی یا هوشمند متصل می‌شود و پس از سازگارسازی با تلفن‌های هوشمند، می‌تواند قابلیت متن-به-سخن (Text-to-Speech) خود را نیز فعال کند.
C-Lab: توانمندسازی کارمندان سامسونگ همراه با فرهنگ نوآوری
آزمایشگاه خلاقانه سامسونگ (C-Lab) از سال ۲۰۱۲، تاکنون متولی تفکر خلاقانه و نیز حامی بیش از ۱۰۰ پروژه در سامسونگ بوده است. از بین پروژه‌های متنوع C-Lab، در حدود ۷۰ پروژه تکمیل شده‌اند و ۴۰ پروژه دیگر نیز در مرحله توسعه برای بخش‌های تجاری سامسونگ هستند. امسال نیز، ۹ پروژه از این میان به‌عنوان پروژه‌هایی با پتانسیل بالا شناخته شده‌اند که به کمک سامسونگ به‌عنوان استارتاپ آغاز به کار کرده‌اند.