جامع خبر: مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با اشاره به برگزاری گفت: به زودی ۲ایستگاه آتش نشانی در محله هرندی و امام زاده یحیی(ع) احداث خواهد شد. به گزارش جامع خبر سعید شریف زاده در نشست خبری اولین همایش ملی ایمنی و آتش نشانی شهری با بیان اینکه سازمان آتش نشانی […]

جامع خبر: مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با اشاره به برگزاری گفت: به زودی ۲ایستگاه آتش نشانی در محله هرندی و امام زاده یحیی(ع) احداث خواهد شد.

به گزارش جامع خبر سعید شریف زاده در نشست خبری اولین همایش ملی ایمنی و آتش نشانی شهری با بیان اینکه سازمان آتش نشانی متولی ایمنی در شهر تهران است، افزود: این سازمان نه تنها در شهر تهران بلکه در تمام کلانشهرها و شهرستان ها تلاش خود را نسبت به ایمنی مردم معطوف کرده است.

وی با بیان اینکه رشته مهندسی حریق طی سالهای گذشته کمک شایانی به موضوع آتش سوزی کرده است، ادامه داد: ارتقای نظام مدیریت ایمنی آتش نشانی به همین منظور در دستور کار قرار گرفته است. بسترسازی برای هم اندیشی و تبادل دانش و تجربیات از موضوعاتی است که در این همایش مورد بحث و تبادل نظر قرار می گیرد.

شریف زاده هدف از برگزاری این همایش را ارتقای مدیریت ایمنی و آتش نشانی در شهر تهران عنوان کرد و افزود: رویکرد این همایش ملی است تا در سال ۹۵ مورد بهره برداری قرار گیرد. محورهای این همایش شامل شهرسازی ایمنی ، مسولیت و مشارکت اجتماعی، اسیب شناسی و ارتقای بهره وری در مدیریت ایمنی و همچنین روش های نوین آتش نشانی شهری است .

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با اشاره به اینکه شعار این همایش «شهر ایمن و زندگی آرام است» یادآورشد: این همایش در روزهای ۱۴ و۱۵ بهمن ماه سال جاری در مرکز همایش های بین المللی دانشگاه شهید بهشتی برگزار می شود .

وی آسیب شناسی حریق خیابان جمهوری و آتش سوزی پمپ بنزین خیابان کمیل را از جمله موضوعات مطرح شده در این همایش عنوان کرد وگفت: برگزاری کارگاه های آموزشی و ارایه مقالات از کشورهای انگلیس و بلاروس از جمله موضوعاتی است که در این همایش مورد بحث و تبادل نظر قرار می گیرد.

شریف زاده با تاکید بر اینکه شهرودان باید قبول کنند که سازمان آتش نشانی برای ایمنی خود مردم نسبت به ایمن سازی ساختمان های در حال احداث و مقاوم سازی ساختمان های احداث شده فعالیت می کند، یادآورشد: این درحالی است که ضرورت استفاده از کپسول آتش نشانی در خودروهای شخصی و منازل شهروندان متاسفانه هنوز به عنوان یک نیاز احساس نشده است.

وی با اشاره به راه اندازی رشته مهندسی حریق در شهر تهران ادامه داد: از سال۹۵ دانشگاه های کشور در این رشته دانشجو می پذیرند. این در حالی است که در مقطع لیسانس در حال حاضر دانشگاه علمی و کاربردی نسبت پذیرش دانشجو دررشته مهندسی حریق اقدام کرده است .

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با بیان اینکه خدمات این سازمان اطفای حریق، حوادث و خدمات ایمنی را شامل می شود، اضافه کرد: عنوان خدمات ایمنی در رده اول ، حوادث رده دوم و حریق در رده سوم و پایانی قرار دارد. به گونه ای که حریق شهر تهران سالانه مورد ارزیابی قرارمی گیرد . آمار حریق در نیمه اول سال ۹۴ نسبت به سال گذشته بیشتر بوده است.

شریف زاده با اشاره به اینکه درشش ماه اول امسال بیشترین امار حریق مربوط به منطقه ۱۸ شهر تهران بوده است، گفت: به علت حضور صنف مبلمان دراین محدوده بیشترین میزان حریق در محله یافت آباد وشهرک ولیعصر(عج) بوده است .

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با بیان اینکه متاسفانه هنوز نتوانسته ایم کسبه بازار تهران را مجاب کنیم تا اجناس و وسایل خود را در محل تردد شهروندان قرار ندهند، اضافه کرد: این موضوع بدان دلیل است که در مواقع آتش سوزی امکان حضور آتش نشانان و استفاده از وسایل آتش نشانی با مشکل مواجه خواهد شد.

وی با بیان اینکه ۲ایستگاه آتش نشانی در محله هرندی و امام زاده یحیی(ع) به زودی احداث می شود، خاطرنشان کرد: محدوده بازار تهران و منطقه ۱۲ ، ۵ ایستگاه آتش نشانی داشت که با اضافه شدن این دو ایستگاه ایمنی بازار بزرگ تهران بیشتر تامین خواهد شد.

شریف زاده درخصوص استفاده از ایستگاه های ترکیبی حریق ونجات در بازار تهران اضافه کرد: به همین منظور نیز چندین ایستگاه بدون خودرو و استفاده از تجهیزات مورد نیاز در برخی از کوچه های محدوده بازار تهران به زودی نصب خواهد شد.

وی درپایان با اشاره به نصب ۳۲ شیر هیدرانت در معابرو کوچه های بازار تهران اضافه کرد: این محدوده تاکنون ۴۲۴ شیرهیدارنت داشت که با اضافه کردن این تعداد ، تعداد این شیرهای ایمنی به ۴۶۳ شیر افزایش می یابد.