جامع خبر:در دنیای امروز تجارت و کسب و کار تبلیغات به نوعی برای بهبود گردش مالی و کسب سود و برند‌سازی انجام می‌شود. به گزارش جامع خبرازایسنا، چندی است که تبلیغاتی از سوی بانک گردشگری در سطح شهر یا در شعب آن به چشم می خورد که به نوع و شیوه‌ای جدید طراحی و اجرا […]

جامع خبر:در دنیای امروز تجارت و کسب و کار تبلیغات به نوعی برای بهبود گردش مالی و کسب سود و برند‌سازی انجام می‌شود.

به گزارش جامع خبرازایسنا، چندی است که تبلیغاتی از سوی بانک گردشگری در سطح شهر یا در شعب آن به چشم می خورد که به نوع و شیوه‌ای جدید طراحی و اجرا شده و عبارت ” به همین سادگی برای تولید کاغذ درختی می‌میرد” در آن خود نمایی می‌کند. این تبلیغات سعی دارد تا سوای در نظر گرفتن سود‌، با ترغیب جامعه به سمت بانکداری الکترونیک راهکاری برای کاهش مصرف کاغذ ارائه کند‌.

در واقع استفاده از بانکداری الکترونیک علاوه بر تسریع در وقت مشتری و تسهیل در انجام عملیات بانکی، باعث کاهش مصرف کاغذ می‌شود و بانک گردشگری نیز در جهت حمایت از حفظ محیط زیست و کاهش قطع درختان اقدام به راه اندازی کمپین جدید تبلیغاتی خود کرده است.

اما نکته‌ای که در چاپ بروشور و پوسترهای تبلیغاتی این بانک قابل توجه و مشهود است استفاده از کاغذ سنگی در جهت کاهش مصرف کاغذ و حفظ فضای سبز است‌. در پوستر‌ها و بروشور‌های تبلیغاتی این کمپین، عبارت ” این تبلیغ در راستای حفظ محیط زیست روی کاغذ سنگی چاپ شده است” خود‌نمایی می‌کند. در واقع کاغذ سنگی با توجه به ویژگی‌های خاصی که دارا است کم کم جای کاغذ‌های معمولی را خواهد گرفت و می توان گفت نسل آینده کاغذ متعلق به کاغذ‌های سنگی خواهد بود.

اولین ویژگی این کاغذ تولید آن از سنگ است. این نوع کاغذ ۱۰۰ درصد از سنگ و بدون استفاده از چوب درختان تولید شده که همین نکته باعث کاهش قطع درختان به منظور تولید کاغذ خواهد شد. علاوه بر این کاغذ سنگی قابلیت برگشت‌پذیری به طبیعت را دارا است و همچنین در تولید آن از آب استفاده نمی‌شود که خود این موضوع اقدامی مثبت در جهت حفظ محیط زیست ارزیابی می‌شود.

تمام مواد استفاده شده در تولید کاغذ سنگی، آلاینده‌ای برای محیط زیست به حساب نمی‌رود و این نوع کاغذ بعد از تجزیه و برگشت به طبیعت تهدیدی برای محیط زیست به شمار نمی‌رود.

از دیگر مزایای این نوع کاغذ می توان به سازگاری کامل آن با تمام ماشین‌های چاپ افست‌، هماهنگ بودن با کلیه مرکب‌های قابل استفاده در ماشین‌های چاپ و عدم تاثیرپذیری از دمای محیط اشاره کرد که همین موارد صرفه اقتصادی استفاده از کاغذ سنگی در قیاس با سایر کاغذ‌ها را نشان می‌دهد.

اقدام جدید بانک گردشگری در استفاده از این نوع کاغذ خاص نشان دهنده تلاش این بانک برای فرهنگ‌سازی و نهادینه کردن کاهش مصرف کاغذ و پیدا کردن جایگزین‌های مختلف برای کالای گرانبهایی چون کاغذ است. فرهنگی که با اتکا به آن می‌توان به حفظ محیط زیست و فضای سبز جهان پیرامون‌مان امید بیشتری داشت