جامع خبر:نشست مسؤولان سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور و سازمان مدیریت و برنامه ریزی به منظور توسعه آموزش های فنی و حرفه ای برگزار شد. به گزارش جامع خبر، به نقل از روابط عمومی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، این نشست با حضور محمد امین سازگار نژاد، معاون وزیر تعاون، کار […]

جامع خبر:نشست مسؤولان سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور و سازمان مدیریت و برنامه ریزی به منظور توسعه آموزش های فنی و حرفه ای برگزار شد.

به گزارش جامع خبر، به نقل از روابط عمومی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، این نشست با حضور محمد امین سازگار نژاد، معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، محمدرضا واعظ مهدوی، معاون توسعه امور علمی و فرهنگی سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور، الهیاری رئیس امور آموزش وپرورش عمومی فنی و حرفه ای و رهام کیائی معاون اداری و پشتیبانی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در محل سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور برگزار شد.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در نشست مذکور تأکید کرد: باید ویژگی های سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در برنامه ششم توسعه مشخص شود و همچنین در طول برنامه ششم رویکردهای اجرای آموزش های فنی و حرفه ای کاملا مشخص شود .

رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور بیان داشت: توجه به بخش خصوصی و سفارش محور بودن آموزش ها از پیشنهادهای سازمان آموزش فنی و حرفه ای در برنامه ششم توسعه می باشد.

سازگارنژاد در ادامه تاکید کرد: برای اثربخش بودن نقش سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در برنامه ششم توسعه می بایست کارگاه های آموزشی با همکاری سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور و سایر سازمانها و نهادهای بین المللی تجهیز و به روزرسانی شوند و توجه ویژه به معیشت کارکنان و مربیانی که اثرگذاری بیشتری دارند، صورت پذیرد.

در ادامه این نشست محمدرضا واعظ مهدوی، معاون توسعه امور علمی و فرهنگی سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور، بیان داشت: سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در ایجاد اشتغال، نقش کلیدی دارد.

وی افزود: پیشنهادات، نظرات و دیدگاه های آقای سازگارنژاد به دیدگاه های سازمان مدیریت و برنامه ریزی نزدیک بوده و امید است با همکاری و هم فکری، این دیدگاه ها را در برنامه ششم لحاظ و عملیاتی کنیم.

واعظ مهدوی ادامه داد: نیازهای تجهیزاتی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در قالب یک برنامه پنج ساله به تفکیک مراکز آموزشی تهیه و در اختیار سازمان مدیریت و برنامه ریزی قرار داده شود تا بتوانیم طبق برنامه زمان بندی شده نسبت به تجهیز و نوسازی کارگاه های آموزشی این سازمان همکاری نماییم.

معاون توسعه امور علمی و فرهنگی سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور در ادامه به توجه وی‍ژه به مهارت های اجتماعی در کنار مهارت های فنی و حرفه ای، پیگیری و احیاء همکاری مجدد سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور با بانک جهانی و سایر سازمان های بین المللی به منظور استفاده بهینه و بیشتر از ظرفیت های برنامه ریزی شده سازمان های بین المللی تأکید کرد.

در پایان واعظ مهدوی نسبت به همکاری لازم توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی برای افزایش تخصیص ردیف بودجه هزینه ای، تملک دارایی های سرمایه ای و ردیف های درآمدی و همچنین بودجه مربوط به جز۴ بند ب تبصره ۲۰ قانون بودجه سال ۱۳۹۴ در خصوص طرح توانمندسازی و آموزش های مهارتی روستاییان، عشایر و مناطق محروم و مرزی کشور با رویکرد اشتغال پایدار قول مساعد داد.