جامع خبر:معاون امور صنایع وزیر صنعت، معدن و تجارت از امضای تفاهم نامه ای برای راه اندازی خط تولید کمباین، با مشارکت بخش خصوصی ایران و روسیه خبر داد و گفت: این تفاهم نامه در حاشیه مراسم افتتاح گفتمان تجاری صنعتی روسیه – ایران به امضا رسید. به گزارش جامع خبرمحسن صالحی نیا با بیان […]

جامع خبر:معاون امور صنایع وزیر صنعت، معدن و تجارت از امضای تفاهم نامه ای برای راه اندازی خط تولید کمباین، با مشارکت بخش خصوصی ایران و روسیه خبر داد و گفت: این تفاهم نامه در حاشیه مراسم افتتاح گفتمان تجاری صنعتی روسیه – ایران به امضا رسید.
به گزارش جامع خبرمحسن صالحی نیا با بیان این که، خط تولید کمباین در خاک ایران و در استان البرز راه اندازی خواهد شد گفت: براساس این تفاهم نامه، کمباین های در اندازه های متوسط و بزرگ برای برداشت محصول گندم و محصولاتی از این دست تولید خواهد شد.

معاون امور صنایع وزیر صنعت افزود: پیش از این، سرمایه گذاری این طرح توسط طرح شرکت ایرانی انجام شده و زیرساخت های خط تولید از نظر ماشین آلات و تجهیزات فراهم شده است.

وی گفت: مشارکت طرف روس بیشتر در زمینه انتقال فناوری است؛ تولید کمباین در ایران با سهم حداقل ۵۰ درصدی قطعات ایرانی آغاز می شود و به تدریج این سهم افزایش می یابد.

صالحی نیا اضافه کرد: قرار است محصولات تولیدی این مجموعه در بازارهای داخلی و همچنین بازارهای خارجی عرضه شود.

مراسم گفتمان تجاری صنعتی روسیه – ایران دوشنبه این هفته با حضور محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت و دنیس مانتوروف وزیر تجارت و صنعت فدراسیون روسیه در محل نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار شد و در حاشیه آن، تفاهم نامه مشارکت بخش های خصوصی ایران و روسیه در راه اندازی خط تولید کمباین به امضا رسید.

همچنین در حاشیه گفتمان تجاری صنعتی روسیه – ایران، نمایشگاه ملی روسیه نیز در محل نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار شده که امروز به کار خود پاین می دهد.

در این نمایشگاه، نزدیک به ۱۰۰ شرکت فعال در زمینه های انرژی، صنایع هوایی، مهندسی حمل و نقل، ماشین های کشاورزی، مهندسی صنایع سنگین و تجهیزات دارویی و پزشکی حضور دارند.

وزیر صنعت پیش از این حجم واردات ایران از روسیه را حدود ۷۰۰ میلیون دلار و حجم صادرات به این کشور را حدود ۳۰۰ میلیون دلار بیان کرد و درباره تراز منفی ۴۰۰ میلیون دلاری در روابط تجاری پارسال با روسیه گفت: در روابط تجاری خود با روسیه به دنبال ایجاد تعادل در میزان صادرات و واردات هستیم.