جامع خبر:عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: یکی از معضلات جامعه ما در حوزه پولی و بانکی گسترش موسسات مالی غیر مجاز است که فعالیت این گونه موسسات سیستم بانکی و جامعه را با چالش مواجه ساخته اند و در صورتیکه ساز و کار مناسبی برای برخورد با این گونه موسسات در پیش گرفته […]

جامع خبر:عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: یکی از معضلات جامعه ما در حوزه پولی و بانکی گسترش موسسات مالی غیر مجاز است که فعالیت این گونه موسسات سیستم بانکی و جامعه را با چالش مواجه ساخته اند و در صورتیکه ساز و کار مناسبی برای برخورد با این گونه موسسات در پیش گرفته نشود در آینده دچار مشکلات بیشتری نیز خواهیم شد.
به گزارش جامع خبرابوالقاسم خسروی سهل آبادی در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به مشکلات ایجاد شده توسط موسسه منحله میزان افزود: مشکلات و چالش های ایجاد شده توسط این موسسه در شرف تبدیل به بحران بود که با حضور مسئولانه¬ی بانک صادرات ایران و پیگیریهائی که از طرف مسئولان ذیربط و نمایندگان مجلس صورت گرفت ختم به خیر شد و اکنون شاهد عملکرد مطلوب و موثر این بانک بزرگ در خصوص حل و فصل مسایل باقی مانده هستیم.
وی تصریح کرد: بانک صادرات به لحاظ شاکله قوی و توان مالی خوبی که دارد به راحتی می تواند اعتماد سپرده گذاران موسسه میزان را جلب کند و مشکلات سپرده گذاران این موسسه را مرتفع سازد.
نماینده مردم تربت حیدریه عنوان کرد: با انجام جلسات و بررسی های متعدد مجموع امکانات و کلیه املاک که در اختیار موسسه میزان است و مطالبات سپرده گذاران آن به بانک صادرات تنفیذ خواهد شد که با توجه به گستردگی و پیچیدگی فرایند ارزیابی و کارشناسی املاک انتظار می رود تا سپرده گذاران نیز همکاری و تعامل مناسبی با بانک داشته باشند.
وی افزود: مردم به بانک صادرات اعتماد بیشتری دارند و به خاطر همین این واگذاری به موفق ترین بانک کشور منتقل شد تا مشکلات سپرده گذاران مرتفع شود.
خسروی سهل آبادی در توصیه ای از بانک صادرات خواستار شد: در این مدت زمان که بانک متولی اجرای امور موسسه میزان شده است بانک عملکرد مطلوبی داشته و شاهدیم که افرادی که دارای سپرده تا سقف ٢٠٠ میلیون ریال هستند تعیین تکلیف شده و به تدریج و با ارزیابی و انتقال دیگر دارایی ها تکلیف سایر سپرده ها نیز روشن خواهد شد.
این نماینده مجلس گفت: از مدیران بانک صادرات صمیمانه تشکر می کنم که چنین اقدام شایسته ای را انجام دادند وباعث مرتفع شدن مشکلات اقتصادی سپرده گذاران این موسسه شدند.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس خاطر نشان کرد: بانک صادرات همانند سوابق خوب گذشته و با اجرا و عمل کردن به وعده ها نه تنها باعث برگرداندن اعتماد خواهد شد بلکه سپرده گذاران سپرده های خود رادر بانک صادرات حفظ خواهند کرد. ​