جامع خبر:مدیرعامل بانک سپه گفت: همزمان با شروع دهه مبارک فجر طرح اعتبار در حساب جاری بانک سپه برای کمک به‌ تأمین نقدینگی بنگاه‌های اقتصادی در بخش‌های مختلف عملیاتی شد. به‌ گزارش جامع خبراز بانک سپه، محمدکاظم چقازردی اظهار داشت: این بانک در راستای مأموریت‌های سازمانی خود مبنی بر حمایت از بخش‌های مختلف اقتصادی و […]

جامع خبر:مدیرعامل بانک سپه گفت: همزمان با شروع دهه مبارک فجر طرح اعتبار در حساب جاری بانک سپه برای کمک به‌ تأمین نقدینگی بنگاه‌های اقتصادی در بخش‌های مختلف عملیاتی شد.

به‌ گزارش جامع خبراز بانک سپه، محمدکاظم چقازردی اظهار داشت: این بانک در راستای مأموریت‌های سازمانی خود مبنی بر حمایت از بخش‌های مختلف اقتصادی و تحرک واحدهای تجاری و رونق در مبادلات، طرح اعتبار در حساب جاری بانک سپه را اجرایی کرد.
وی از جمله مزایای این طرح را کاهش هزینه مبادله و تسهیل مبادلات عنوان کرد.
وی طرح اعتبار در حساب جاری بانک سپه را یکی از ابزارهای تسهیل کننده برای رونق اقتصاد کشور که مورد تأکید دولت محترم تدبیر و امید است برشمرد و تصریح کرد: کاهش نرخ سود واقعی تسهیلات پرداختی مشتریان، عدم نیاز به‌ ارائه فاکتور تنها با تأیید اصالت چک‌های مشتری، ایجاد اعتماد و اطمینان در بازار کسب و کار و کاهش چک‌های برگشتی و همچنین مدیریت مالی مشتری برای حداقل نمودن سود پرداختی به‌ بانک از دیگر مزایای طرح اعتبار در حساب جاری بانک سپه است.
چقازردی افزود، بانک سپه در دهه هشتاد با ارایه طرح مضاربه مطلق به‌ عنوان اولین بانک، به‌ تأمین اعتبار بخش بازرگانی می‌پرداخت. در حال حاضر با تلاش کارکنان این بانک طرح اعتبار در حساب جاری برای کلیه بخش‌های اقتصادی نیز ارایه می‌شود.
رئیس هیأت مدیره بانک سپه گفت: تأمین کسر موجودی حساب جاری به‌ عنوان یکی از خدمات اعتباری که در بانکداری متعارف رایج است، به دلیل ضرورت ایجاد ظرف عقود اسلامی مناسب و مرتبط کمتر مورد توجه بانک ها قرارگرفته بود.
وی تصریح کرد: بانک سپه با تصویب ماده ۹۸ قانون برنامه پنجم توسعه و رسمیت خرید دین، این عقد را در قالب تأمین کسر موجودی حساب جاری مبنا قرار داد و اعتبار در حساب جاری را به عنوان یک ابزار اعتباری ضروری در چارچوب این عقد عملیاتی کرد.
چقازردی در مورد نحوه استفاده از مزایای طرح اعتبار در حساب جاری بانک سپه اظهار داشت: در این طرح مشتری حقیقی یا حقوقی در هر بخش اقتصادی با تحکیم مراودات، اقدام به افتتاح حساب جاری اعتباری در بانک سپه می‌نماید و چک‌های در جریان وصول مربوط به فعالیت اقتصادی خود را در پرتفوی بانک نگهداری می‌کند.
وی افزود: بر این اساس در هر دوره زمانی که مشتری نیاز به تأمین مالی پیدا می‌کند، و به صورت به هنگام و یا از طریق صدور چک به طرف معامله، به راحتی تأمین مالی شده و ضمن بهره‌برداری از امکانات اعتباری بانک، در بازار کسب و کار نیز به‌عنوان پشتوانه نخستین بانک ایرانی که همواره اعتماد و اطمینان را در سطح جامعه و کسب و کار جاری نموده است، برای مشتری به‌عنوان یک اعتبار برند قلمداد می‌شود که در بالا بردن سطح اعتبار و اطمینان مشتری دارای اهمیت اساسی است.
چقازردی ادامه داد: هر زمان که چک‌های در جریان وصول مشتری وصول می‌شود یا نیاز مالی مشتری تأمین و مشتری دارای نقدینگی باشد، می‌تواند همان‌روز نسبت به تسویه تسهیلات خود بدون پرداخت هیچگونه جریمه تأخیری در طول مدت قرارداد اقدام نماید.