جامع خبر:شهردار منطقه ۷ گفت: محور دماوند از معدود محورهای شهر تهران است که ماده ۵ شهرسازی اجازه ساخت مراکز تجاری ۱۱ طبقه را به آن داده است. به گزارش جامع خبر، رضا نگهبان در برنامه شبگردی شهرداری منطقه ۷ با اشاره به پیاده‌راه‌سازی میدان امام حسین(ع)، وتغییرات در این میدان با هدف تبدیل آن […]

جامع خبر:شهردار منطقه ۷ گفت: محور دماوند از معدود محورهای شهر تهران است که ماده ۵ شهرسازی اجازه ساخت مراکز تجاری ۱۱ طبقه را به آن داده است.
به گزارش جامع خبر، رضا نگهبان در برنامه شبگردی شهرداری منطقه ۷ با اشاره به پیاده‌راه‌سازی میدان امام حسین(ع)، وتغییرات در این میدان با هدف تبدیل آن به مرکز آیینی شهر تهران ، گفت:یکی از پرچالش‌ترین و پرآسیب‌ترین مناطق تهران، حومه میدان امام حسین(ع) است؛ بالاخص به لحاظ فروش مواد مخدر و مشروبات غیرمجاز.
شهردار منطقه ۷ تصریح کرد: ما برای اینکه با این آسیب برخوردی جدی کنیم، تیمی تشکیل دادیم متشکل از منطقه ۷، ۱۲ و ۱۳ تا این راسته را تبدیل به راسته‌ای فرهنگی سازیم.نگهبان با بیان اینکه این محدوده زمانی می‌تواند فعال شود که ساخت و ساز در آن رونق بگیرد، گفت: برای رسیدن به اهدافمان، فاصله زیادی داریم؛ رکود در اینجا هم حاکم بوده با این حال ما در دو سال گذشته توانستیم راسته دماوند را عقب‌نشینی دهیم که هزینه زیادی برای ما داشت.
وی با اشاره به ایجاد سرای ابریشم گفت: در حال حاضر یک سرای ابریشم در منطقه ۱۲ داریم که ما می‌خواهیم شعبه دوم آن را با ۳۷۰۰ متر در منطقه خودمان ایجاد کنیم.نگهبان افزود: می‌خواهیم میدان امام حسین(ع) را به مرکزی تجاری تبدیل کنیم، زیرا پتانسیل‌های بسیاری مانند اتوبان و مترو وجود دارد. همچنین خط ۶ که طولانی‌ترین خط خاورمیانه خواهد بود نیز ایستگاهی در منطقه خواهد داشت.شهردار منطقه ۷ در پاسخ به سئوال یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه اگر شورای شهر تصمیم به بازگشایی پیاده‌راه خیابان ۱۷ شهریور بگیرد، چه خواهد شد؟ گفت: کاملاً معتقدم باز شدن محور خیابان ۱۷ شهریور تصمیم درستی نیست و ما را دچار آسیب می‌کند.نگهبان تاکید کرد: تمام تلاش ما این است که شورا را متقاعد کنیم که این اتفاق نیفتد؛ والا تمام برنامه‌ریزی‌های ما به هم می‌ریزد.
وی گفت: قرار است در میدان حسین(ع) زندگی را به مردم بازگردانیم و این اتفاق نمی‌افتد؛ مگر با یک نقشه راه. الان این نقشه راه را داریم و در این راستا حرکت می‌کنیم.شهردار منطقه ۷ افزود: قرار است در ضلع شمالی همه تالارهای عروسی را تقویت کنیم. در آینده نیز اجازه می‌دهیم مغازه‌های پیاده‌راه، صندلی‌های خود را در پیاده‌راه بگذارند و از مردم پذیرایی کنند.بازدید از موزه رضا عباسی، شهدای گمنام میدان امام حسین(ع)، مجموعه ورزشی ساعی و مجموعه فرهنگی ورزشی آموزشی شهربانو از برنامه‌های اصلی شبگردی در منطقه ۷ بود.حیدری معاون اجتماعی منطقه ۷ درباره مجموعه شهربانو گفت: در تعاملات شهرداری و ناجا، این مجموعه در اختیار شهرداری قرار گرفت و بعد از نظرات متعدد، به این نتیجه رسیدیم که این فضا تبدیل به مجموعه فرهنگی ورزشی آموزشی شهربانو شود.
وی ادامه داد: تهران ۱۴ مجموعه شهربانو دارد و اینجا بزرگترین مجموعه شهربانوی تهران با ۴۹۰۰ متر مساحت در دو طبقه خواهد بود.حیدری با اشاره به ویژگی‌های منطقه ۷ گفت: این منطقه بافتی متراکم، سنتی و جمعیتی مسن دارد؛ لذا مجموعه ویژه بانوان در آن ضروری است.معاون اجتماعی منطقه ۷ تاکید کرد: این مجموعه با هماهنگی با دفتر شهردار، در ۱۰ روز آینده افتتاح خواهد شد.