جامع خبر:سازمان نظام صنفی رایانه ای تهران استانداردهای ملی حوزه شبکه را ترجمه و تدوین کرد. به گزارش جامع خبراز سازمان نصر تهران، آزاد معروفی، مسئول کمیسیون شبکه سازمان نصر تهران با اعلام این خبر گفت: سرانجام تلاش های چندساله کمیته کارشناسی سازمان برای ترجمه، بومی سازی و تدوین استانداردهای حوزه شبکه به نتیجه رسید […]

جامع خبر:سازمان نظام صنفی رایانه ای تهران استانداردهای ملی حوزه شبکه را ترجمه و تدوین کرد.

به گزارش جامع خبراز سازمان نصر تهران، آزاد معروفی، مسئول کمیسیون شبکه سازمان نصر تهران با اعلام این خبر گفت: سرانجام تلاش های چندساله کمیته کارشناسی سازمان برای ترجمه، بومی سازی و تدوین استانداردهای حوزه شبکه به نتیجه رسید و این استانداردها در کمیته ملی استاندارد سازمان ملی استاندارد تصویب شد.
معروفی با اشاره به تفاهم نامه سازمان نصر تهران و سازمان فناوری اطلاعات شهرداری تهران درخصوص تدوین این استانداردها گفت: براساس تفاهم نامه میان دو سازمان، درابتدای فعالیت سومین دوره هیات مدیره سازمان نصر تهران، کمیته کارشناسی ترجمه و تدوین این استانداردها با هدایت و نظارت رئیس وقت نصر تهران تشکیل شد و خوشبختانه پس از برگزاری جلسات متعدد کارشناسی، سازمان موفق شد این استانداردها را به تصویب سازمان ملی استاندارد برساند.
مسئول کمیسیون شبکه سازمان نظام صنفی درخصوص تدوین و انتشار استاندارد ملی کابل کشی ساختمان گفت: این استاندارد از جمله استانداردهای بسیار کاربردی در زمینه تجهیزات شبکه ساختمان هاست که در حال حاضر در سایت رسمی سازمان ملی استاندارد قرار دارد.

** الزام پایان کارساختمان ها برای اخذ تایید مهندسان شبکه
آزاده داننده، رئیس سومین دوره هیات مدیره سازمان نصر تهران به عنوان ناظر کمیته تدوین این استانداردها گفت: هدف از تدوین استانداردهای ملی حوزه شبکه این بود که استانداردهای تاسیسات شبکه های رایانه ای نیزهمچون سایر ملزومات پایان کار یک ساختمان اداری، تجاری و مسکونی، مورد تایید کارشناسان شبکه قرار گیرد.
داننده ادامه داد: به همین منظور یک کمیته کارشناسی به منظور ترجمه و تدوین استانداردهای جهانی شبکه با مشارکت متخصصان شبکه های رایانه ای و کارشناسان استاندارد سازی شکل گرفت؛ هسته اصلی این استانداردها، استاندارد کابل کشی ساختمان است.
رئیس سومین دوره هیات مدیره سازمان نصر تهران با اشاره به جلسات و تعاملات صورت گرفته با سازمان فناوری اطلاعات ایران،سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران و سازمان نظام مهندسی عمران ساختمان دراین خصوص گفت:سازمان نصر تهران جلسات مستمری را با این سازمان ها به منظور همفکری و بررسی راه های عرضه استانداردهای ملی شبکه برگزار کرد و خوشبختانه موفق شد پس از سه سال تلاش مداوم، این استانداردها را پس از اعمال اصلاحات جزئی به تصویب کمیته ملی سازمان ملی استاندارد ایران برساند.
داننده افزود: درحال حاضر سازمان نصر تهران درحال پیگیری” تدوین ضوابط و مقرراتی ” برای ضرورت اجرای این استاندارد ها از طریق نهادهای ذی ربط است.

** ایجاد بازار جدید کسب و کار برای مهندسان شبکه
مسئول کمیسیون شبکه سازمان نظام صنفی رایانه ای تهران، با تاکید براینکه تدوین این استانداردها، دستاورد بزرگی برای سازمان نصر، مهندسان و کارشناسان حوزه شبکه های رایانه ای محسوب می شود، گفت: این استانداردها یکی از ارکان نظام مهندسی شبکه محسوب می شود و با ابلاغ ضرورت اجرای آن در ساختمان های تجاری، اداری و مسکونی می تواند کسب و کار جدیدی را پیش روی مهندسان و کارشناسان حوزه شبکه های رایانه ای ایجاد کند.
معروفی با بیان اینکه سازمان نظام صنفی رایانه ای تهران، مجری احراز صلاحیت مهندسان و کارشناسان شبکه در اجرای این استانداردها خواهد بود، تاکید کرد: سازمان نصر تهران با برخورداری از توان کارشناسی کمیسیون های خود و تجارب برگزاری آزمون های مشاوران فناوری اطلاعات، مهندسان شبکه را برای تایید این استانداردها در ساختمان ها، احراز صلاحیت می کند.
او درخصوص مفاد تفاهم نامه سازمان نصر تهران و سازمان فناوری اطلاعات شهرداری تهران دراین رابطه گفت: همکاری در زمینه تهیه لایحه ضرورت پیش‌بینی و استفاده از استانداردهای مهندسی شبکه‌های رایانه‌ای، برق اضطراری و سیستم‌های هوشمند مدیریت ساختمان در ساختمان‌های اداری، تجاری، دولتی، عمومی و مسکونی بلندمرتبه با نظارت مشاوران احرازصلاحیت‌شده حقوقی و حقیقی IT موضوع اصلی این تفاهم نامه بود.
به گفته معروفی، تعهدات سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران در این تفاهم نامه، ارایه دفاع از لایحه مذکور در شورای شهر تهران و همکاری در تهیه، تدوین و بومی‌سازی استانداردهای مربوطه و تعیین ساز و کار مناسب برای ضمانت‌های اجرایی آن عنوان شده است.