جامع خبر:اردیبهشت‌ماه هیئتی از شرکت‌های عضو سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور برای بازدید از امکانات و فرصت‌های تجاری کشور مولداوی به این کشور سفر خواهند کرد. به گزارش جامع خبرازسازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور، اتخاذ این تصمیم از نتایج برگزاری نشستی است که با حضور ناصرعلی سعادت رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور، باقر بحری […]

جامع خبر:اردیبهشت‌ماه هیئتی از شرکت‌های عضو سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور برای بازدید از امکانات و فرصت‌های تجاری کشور مولداوی به این کشور سفر خواهند کرد.
به گزارش جامع خبرازسازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور، اتخاذ این تصمیم از نتایج برگزاری نشستی است که با حضور ناصرعلی سعادت رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور، باقر بحری عضو شورای مرکزی و رئیس کمیسیون بین‌الملل سازمان نصر کشور و کانو رئیس انجمن شرکت‌های IT کشور مولداوی برگزار شد. نحوه همکاری، شناسایی فرصت‌ها و امکانات سرمایه‌گذاری و حضور شرکت‌های علاقه‌مند از کشور مولداوی در ایران موردبحث و تبادل‌نظر قرار گرفت.
رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور ضمن ابراز علاقه‌مندی در خصوص برقراری روابط تجاری میان دو کشور درزمینه فناوری اطلاعات و ارتباطات، گفت: این روش فرصت تجاری مناسبی را برای شرکت‌های هر دو کشور فراهم می‌کند، سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور نیز هماهنگی‌های لازم برای اعزام تیمی منسجم از شرکت‌های علاقه‌مند انجام می‌دهد تا با برقراری تعامل دوجانبه مسیر تجارت میان دو کشور ایجاد و البته تسهیل شود.
سعادت با اشاره به وضعیت مناسب کشور در زمینه پروانه‌ها و صدور مجوزهای فعالیت در حوزه فاوا در کشور، گفت: دولت در چند سال اخیر با افزایش چند برابری پهنای باند و اتخاذ سیاست‌های جدید در زمینه صدور پروانه‌های جدید FCPدر حوزه ارتباطات ثابت و همین‌طور با ایجاد فضای مناسب برای سرمایه‌گذاری در بخش دیتاسنترها برای تولید سرویس‌های متنوع شرایط مناسبی را برای فعالیت در عرصه فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور ایجاد کرده است.
او در ادامه با اشاره به سابقه طولانی فعالیت در حوزه نرم‌افزار در کشور، افزود: در حوزه نرم‌افزار نیز شرکت‌های ایرانی در زمینه تولید راهکارهای بومی به‌خصوص در زمینه امنیت اطلاعات و فناوری اطلاعات که از حساسیت بالایی برخوردار است، فعالیت می‌کنند.
رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور در این نشست قوانین و روندهای سرمایه‌گذاری خارجی در کشور را برای رئیس انجمن شرکت‌های IT کشور مولداوی توضیح داد و او را از وجود قانون تشویق و حمایت از سرمایه‌گذاری (FIPPA) مطلع ساخت.
رئیس انجمن شرکت‌های IT کشور مولداوی نیز با اشاره به امکانات کشورش، افزود: کشور مولداوی ازنظر وسعت و جمعیت کوچک است و همین مزیتی را ایجاد می‌کند تا بسیاری از طرح‌های بزرگ فناوری اطلاعات و ارتباطات در دنیا ابتدا به‌صورت پایلوت در کشور مولداوی اجرا شود و همین مسئله‌ای است تا این کشور در این حوزه رشد و پیشرفت قابل‌ملاحظه‌ای را تجربه کند.
کانو بابیان اینکه انجمن شرکت‌های IT کشور مولداوی از سال ۲۰۰۸ تاسیس شده است به اهداف و برنامه‌های این انجمن اشاره کرد و افزود: هدف انجمن ما توسعه صادرات، برقراری تعاملات بین‌المللی، ارتقا شرایط تجاری، بهبود وضعیت اقتصادی و تامین منافع در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات در کشور مولداوی است و این هدف‌ها را بازارهای جهانی دنبال می‌کنیم.
او با اشاره به شرایط مساعد همکاری میان دو کشور گفت: فرصت‌های مناسبی برای تعامل و برقراری ارتباط دوجانبه میان دو کشور ایران و مولداوی وجود دارد که باید با برقراری تعامل بیشتر شناسایی و سپس تقویت شوند.
در ادامه این نشست قرار بر این شد تا ضمن انجام هماهنگی‌های لازم هیئتی از شرکت‌های عضو سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور برای بازدید از امکانات و فرصت‌های سرمایه‌گذاری و تجاری کشور مولداوی در اردیبهشت‌ماه اعزام شود تا مسیرهای تجارت میان دو کشور برقرار شود.